Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Aankomend weekend is de BeMC er weer. Ik ga deze weer fietsen. Vorig jaar heb ik het volgende filmpje gemaakt van de eerste twee dagen: https://youtu.be/-pviMyBklFU" onclick="window.open(this.href);return false;. Na dag 2 werd ik er op aangesproken dat het niet is toegestaan om een camera op de fiets te monteren. Ik zou uit de uitslag gehaald worden als ik hem de derde dag er nog op had zitten. Hopelijk mag het dit jaar wel weer. Ik ben dit nog aan het uitzoeken.

Zijn er nog meer forumleden die hem gaan fietsen? Het lijkt tijdens het fietsen droog te zijn! Ik heb er weer zin in! Super gaaf en goed georganiseerd evenement!

Data: 13 tot 15 mei 2016

Rit 1 : La Roche-en-Ardenne – La Roche-en-Ardenne – 67 km – 2200 hm
Rit 2: La Roche-en-Ardenne – Sainte-Ode – La Roche-en-Ardenne – 95 km – 2350 hm
Rit 3: La Roche-en-Ardenne – Houffalize – La Roche-en-Ardenne – 100 km – 3100 hm
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Luc K
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 21:28

Ik ben er ook bij. Eerste keer ! Het lijkt in de (leuke !) filmpjes op echt Ardennenterrein, afgewisseld met snelle stukken. Ik hoop dat het droog blijft, maar reken wel op een bui.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Ik hoop voor jullie dat het de aankomende dagen nog even droog blijft. Ik heb afgelopen weekend de LCMT gereden, en over het algemeen liggen de paden er super bij. Veel plezier alvast!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik ben er ook bij! Wordt mijn tweede marathon, en mijn eerste meerdaagse. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

De muur van Borzee in de eerste etappe is ook wel een "lekkertje"...2x...;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Done and dusted! Mijn eerste keer een meerdaagse en dan maar meteen goed, de BeMC.

Wat viel mee? De technische kant van de ritten. Ik had me er drukker om gemaakt dan nodig. Met een beetje voorzichtigheid en geluk is het te doen. Je moet niet bang zijn, hier en daar zijn de afdalingen serieus steil en rotsachtig en bochtig en ook nog eens lang (Hammertime, Houffalize worldcuptrack).

Wat viel tegen? Ondanks dat ik 10000 km per jaar fiets en makkelijk klim, daarbij ook nog meerdere keren per week in Montferland train (voor Nederlandse begrippen best heuvelachtig), vond ik de hoeveelheid klimmen in de eerste en derde etappe best zwaar. Temeer omdat je tijdens afdalingen zo geconcentreerd moet zijn dat je van herstellen niet altijd kunt spreken.

Al met al zeer de moeite waard. Alles is werkelijk top geregeld: overvloedig eten en drinken van topkwaliteit, goede mogelijkheid je fiets te reinigen, bewegwijzering 100%.

Doe ik volgend jaar weer mee? Hmmm…. meedoen aan de BeMC moet je niet doen in een opwelling. Denk er goed over na, want "fftjes" uitfietsen doe je hem niet, daar moet je wel redelijk getraind voor zijn. Ik denk er nog even over :winkie:
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Voor mij was het ook mijn eerste meerdaagse. Ik vond het echt top. Supermooi parcours en goed georganiseerd!

Mijn strijdplan was om me de eerste dag nog een beetje te sparen. Ondanks de goede voornemens toch veel te veel gegeven. De tweede etappe was op papier de makkelijkste, maar met de harde wind en de zware benen van de dag ervoor toch heel zwaar. Ik zat in een mooi groepje, waar aardig werd doorgereden. 15 km voor het einde waren mijn benen helemaal leeg en moest ik het groepje laten gaan. Gezien de aftakeling van de voorbije dagen had ik daarom wel schrik voor de derde en laatste etappe, maar deze ging onverwacht heel erg goed en dit was ook mijn beste daguitslag. Erg mooie slotetappe met hoogtepunt de oversteek van de Ourthe.

Volgend jaar ben ik vrijwel zeker weer van de partij!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Om een beter beeld te krijgen staat er een verslag en wat video's op RideMyMTB. Zie: http://ridemymtb.com/bemc-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

dadionysos schreef:Om een beter beeld te krijgen staat er een verslag en wat video's op RideMyMTB. Zie: http://ridemymtb.com/bemc-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn mooie beelden zeg, wat een snelheid!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Mooi gedaan weer Anne! Mooie beelden en een goed verslag!
Plaats reactie