17 April 2016 - Kellerwald Bikemarathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Datum: 17 april 2016
Afstand: 120 km / 3000 hm
Site: http://www.kellerwald-bikemarathon.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er nog mensen die deze ook gaan fietsen? En weten die dan toevallig ook of het voorgaande jaren mogelijk was om met een camper in de buurt van de start te staan? Ik ga zaterdagmiddag die kant op en wil daar ergens overnachten.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

dadionysos schreef:Datum: 17 april 2016
Afstand: 120 km / 3000 hm
Site: http://www.kellerwald-bikemarathon.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er nog mensen die deze ook gaan fietsen? En weten die dan toevallig ook of het voorgaande jaren mogelijk was om met een camper in de buurt van de start te staan? Ik ga zaterdagmiddag die kant op en wil daar ergens overnachten.
Ik had m willen rijden Anne maar mijn grote wielenfietsen staan beide bij LBS geen zin op kleine wielen. Ik probeer nog kaartje voor sundern te fixen volgende week. Je zou ff op Fred zijn site mtb-sport kunnen kijken voor slaapplek die heeft m 11 keer gereden en vast wel eens met hotel vivaro daar gestaan hebben.
Jan V.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Canyon 29

Bij de school waar ook de inschrijving is, parkeerplaats met plek voor camper en tentjes.
Veel succes daar!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ben ook van de partij. Voor de 7 keer geloof ik. Vorig jaar niet mee kunnen doen in verband met valpartij week ervoor in Groesbeek. Beschouw dit na Apeldoorn en Groesbeek als de eerste echt Marathon.
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

Van de partij. Zal wel weer langzaam sterven worden....
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Thnx voor de info! Paar stukjes van Fred even gelezen. Altijd leuk om een idee te krijgen. Ben benieuwd naar deze.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
prutser66
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 12:29

Ten opzichte van paar jaar geleden hebben ze enkele nieuw single tracks toegevoegd. Dit in plaats van alleen maar schotter afdalingen. Met de enorme regenval van de afgelopen dagen was het zeer glad en een buitje regen vandaag hielp ook niet echt. Al met al was het weer als vanouds erg afzien en zeer listige afdalingen.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Van de lokale bevolking begreep ik dat het de afgelopen 14 dagen vrijwel droog was geweest. Paar buitjes op vrijdag, zaterdag en zondagmorgen zijn dan kennelijk genoeg om de nieuwe "trails" te veranderen in een grote modderpoel. Heb het beetje nagekeken maar alleen de Salzkammergut Trophy en de Ironbike en Ischgl gingen met een lagere gemiddelde snelheid dan de 2 rondjes die ik gisteren mocht rijden :lol:

Als het parcours blijft wat het dit jaar is en ze hebben een paar jaar van dit weer (wat niet eens zo extreem was) dan is de 120 km ten dode opgeschreven. Dit jaar slechts 46 finishers. Volgende keer bij vergelijkbare omstandigheden zal hierdoor het deelnemeraantal verder dalen tot dat het niet meer de moeite waard is om de langste afstand te rijden. Naar mijn idee zou het verstandig zijn om of het parcours weer te veranderen, deelnemers tijdens de wedstrijd de mogelijkheid te geven om te kiezen aan welke afstand ze mee willen doen of de tijdslimiet moet ruimer worden gesteld.

Vond het zelf niet heel erg maar was gisteren voor eerst in bijna 100 marathons niet snel genoeg om de volledige afstand te mogen fietsen :((

Die waldautobahn marathons van vroeger waren zo gek nog niet :tong
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

De beelden, foto's en klein verslag heb ik ook online gezet om er een indruk van te krijgen. Zie: http://ridemymtb.com/kellerwald-bikemarathon-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook maar 2 rondes gefietst...
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

Ook ik was er na 2 rondjes wel klaar mee. Vooral het eerste deel van het rondje was in de afdalingen zeiknat en koud. In het 2de deel kon je dan nog wat opwarmen. Aflopende voorband en gevoelloze voeten en handen weerhielden me van een 3de rondje. Wat een contrast met vorig jaar.
Ik zat ruim binnen de tijdslimiet maar kreeg onderweg al het gevoel dat er qua competitie het laatste rondje niets meer in zou zitten.

Met het parcours was overigens niet veel mis. De afdalingen die zo nat en koud waren zaten er vorig jaar ook in.

Volgend jaar stofdroog en een zonnetje en ik ben er weer bij.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Is iemand nog foto's tegen gekomen? Zag er een paar op facebook staan, maar heb wel meerdere fotograven gezien.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Wist niet dat er een tijdslimiet was. Waarschijnlijk viel ik daar net binnen want ben als een van de laatste aan de 3e ronde begonnen; kwam iets voor 2 uur bij de doorkomst.

Denk overigens wel dat het merendeel van de DNF vrijwillig in de remmen kneep na de 2e ronde.. Dat gold in ieder geval voor het hele groepje waarin ik op dat moment reed. Vanaf toen niemand meer te bekennen :o . Tussen km 15-20 nog twee mensen kunnen inhalen, dat was goed voor de moraal :-D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zie het topic nu pas en daarin mijn naam genoemd en niet eerder gereageerd. Krijg je als je er een beetje uit raakt........
Slaapplaatsen was inderdaad hotel Vivaro, maar laatste 2 jaar van deelnames de service van het klaslokaal. Laatste keer stond op het schoolbord al een "herzlich wilkommen Marga und Fred".

Ik was er niet bij, maar het had "zomaar" gekund. Na vorig seizoen (eerste zonder marathons) en afgelopen winter een 1-malige comeback in gedachten gehad en die juist hier willen doen vanwege (makkelijke) parcours en goede banden met organisatie (ben ook erelid). Dit om misschien de nare smaak van Nordenau weg te spoelen.
Toch heeft het verstand gewonnen, maar op vrijdag/zaterdag toch bepaalde "kriebels". Zondag dan ook solidair een duurtraining van 6 uur (op de race) gedaan. Achteraf maar wat blij met mijn besluit, want in die modder (nooit zo erg gehad als in 2016) had ik me niet op mijn gemak gevoeld.
Goed, dan is deze "bekentenis" er ook uit. :winkie:

Mbt opmerkingen faxe: Lange afstanden in Duitsland steeds minder in trek, waardoor steeds vaker de echte 100+ ontbreekt. Voorbeelden zijn er genoeg. Denk ook dat bij Kellerwald het een grote rol speelt dat je na 80 km de keuze hebt en het wel erg makkelijk gemaakt wordt om te stoppen. Zeker bij slechte omstandigheden moet je een regelrechte marathontik hebben om nog eens 40 km de zooi in te duiken.

Verder mocht iemand nav lezen van mijn verslagen op het verkeerde been gezet zij (makkelijk, schotter, kan hoop regen hebben) dan is er maar 1 woord: SORRY
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie