Gert-Jan Theunisse Classic - Marathon - zondag 20 maart

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Geen opstoppingen omdat er niet veel deelnemers waren; vond het wel een slopend parcours met al die hobbels en korte steile klimmetjes en afdalingen; veel bochtenwerk; bepijling dik in orde en veel vrijwilligers onderweg; jammer dat er niet meer deelnemers waren.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zeker een stevig ritje ! Heb ik me dat even onderschat zeg hé.
Wel echt heel erg mooi, en een stuk technischer dan ik verwacht had.
uiteraard veels te hard van start, en dat de rest van de dag wel gemerkt.
Bepijling vond ik dan weer niet super, de rest was dik voor mekaar.
Idd een grote pluim voor de vrijwilligers.

Snap zelf geen hout van het deelnemers aantal, ben benieuwd hoeveel de 120 hebben gereden.
Hoop ook dat ze een extra tijdlus bij de lastige stukkies hebben gehad.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Deelnemersaantaal viel idd tegen, wel meer mensen verwacht. Er zitten zeker ook leuke stukjes in qua sturen en aanzetten. Bepijling niet echt super stonden met man of 50 stil de eerste groep als t goed was, niemand wist de weg tot de motor ging bellen. Kilometers klopt wel 120/121
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

Jammer voor de organisatie dat er weinig deelnemers aan de start stonden. Deze marathon verdiend meer deelnemers. Goed uitgepijld en afwisselend parcours. Zeker een aanrader!
Edwin R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 2 april 2013, 19:48
Mijn mountainbike: Scott scale pro 29

Gisteren gedeeltes van het parcours gereden. Lag er geweldig bij. De route was echt uitdagend met veel klimmetjes, langere verbindingstukken en singeltracks. Fiets wekelijks in dit gebied maar heel veel nieuwe stukken gezien.
Deze tocht verdiend veel meer inschrijvingen. Ik denk dat deze tocht echt onderschat wordt bij de kilometervreters onder ons. Hij was zelfs met deze perfecte weersomstandigheden zwaar.
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

Weet iemand waar de uitslag te vinden is?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Snap zelf geen hout van het deelnemers aantal, ben benieuwd hoeveel de 120 hebben gereden.
Hoop ook dat ze een extra tijdlus bij de lastige stukkies hebben gehad.[/quote]

Ik snap het wel,...1ste wedstrijd KNWU XC in Berlicum in zelfde weekend (waaronder heel veel marathonrijders). Heeeeeeel erg vroeg in het seizoen voor veel marathonrijders. Eerste keer dat het een wedstrijd is (onbekend maakt onbemind? ) Het parcours/gebied (?). In Apeldoorn komend weekend staan wel redelijk wat mensen aan de start, maar ook daar hoor je ondanks dat het een super mooi gebied is dat het erg vroeg in het seizoen is. Groesbeek begin april is voor velen een beetje de start van het marathon seizoen.Blijft natuurlijk staan dat het voor een organisatie die er heel veel arbeid in heeft zitten heel zuur dat de opkomst tegenvalt.

In mei is er in Nederland weinig te beleven op de MTB qua wedstrijden. Voor een marathon van 120km een veel betere periode. Overigens denk ik dat je met een 35/70/105km al voldoende aanbod hebt. 3x een leuke uitdagende ronde van 35km is in Groesbeek, Montferland, Amerongen, Apeldoorn wel een goed concept gebleken.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Heb je wel gelijk. Aan de andere kant vind ik het weer niet te vroeg, want ik heb de GJT gepakt als voorbereiding op bijv. Groesbeek en andere Cup wedstrijden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rutgervd1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 14 augustus 2009, 17:08
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Uitslagen (vd 85km) en de foto's staan inmiddels op de site zie ik
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Maar 37 man uitgereden op de 120.
Bij de start waren dat er heel wat meer.

Vond het :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb zo'n beetje t licht uit gedaan.
Dat wordt hopelijk verderop in t seizoen nog ff beter.
Aan de rit lag t niet iig.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie