Worldgames saalbach

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Wou van 8tot 11 september een mtb vakantie boeken in saalbach. Nu heb ik juist gezien dat dat weekend de worldgames daar zijn. Die marathon op zaterdag zien we wel zitten. Maar waarschijnlijk gaat het daar wel druk zijn en weet niet of we de andere dagen rustig kunnen fietsen? Bedoeling is om vrijdag, zaterdag en zondag te fietsen. Is iemand er al geweest in dat weekend?
http://www.saalbach.com/en/summer/event ... iking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Vroeg je hotel/pension/appartement boeken! (lees asap)

Zorg voor een hotel/pension/appartement inclusief Jokercard: hierdoor kun je oa gebruik maken van de skiliften!
StAlTiCa
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Wij zijn afgelopen september in hinterglemm geweest, bike hotel Conrad. Wij kwamen er eigenlijk de dag van vertrek pas achter, dat ons bike weekje precies samen viel met de worldgames aldaar. Eigenlijk baalde we er flink van, want ook wij verwachte, dat dat wel eens voor niet te rijden trails zou gaan zorgen. De start/finish was direct voor ons hotel. Maar eigenlijk zorgde het juist voor extra veel sfeer, en bike gezinde mensen. Wij kwamen vooral voor de diverse downhil tracks. De enigste die tijdens het event op zaterdag deels gesloten was, was de milka line. De rest was gewoon prima toegankelijk. En niet eens druk. Overigens zijn wij toen op vrijdag avond aangekomen, dus over de vrijdag overdag kan ik niets zeggen. Op zondag werd het hele circus al weer afgebroken, en s'maadags was er niets meer van te zien. Dus gewoon gaan, is allemaal prima te doen. Alleen mocht je de big five Tour willen doen, dat gaat niet tijdens het event. Maar is op een ander dag natuurlijk prima te doen. Overigens kan ik Conrad bijzonder aanbevelen!!! Allemaal liefhebbers daar, en tijdens het ontbijt schuift er een lokal bij je aan tafel, die aanbied(als je wilt) om je mee op pad te nemen. Of het nu gaan om xc, downhil technicks opdoen, ze hebben overal wel iemand voor! En als je het niet wilt, ook prima. En de joker card is inderdaad incl.
Daar heb je echt een top week/weekend

Veel plezier alvast
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

het was de bedoeling op de big five te doen. Maar is opzich geen ramp als dat niet gaat. Wij gaan voornamelijk voor xc. Maar mag wel wat all mountain zijn. Hebben allebij een tallboy met 120mm vork. Is niet extreem maar kan je toch al iets mee. Als we dat weekend gaan kunnen we de marathon op zaterdag ook doen. Willen zo snel mogelijk boeken. Maar het word dus dit weekend of het eerste weekend van september. Zijn nog aan het twijfelen tussen 2 hotels. Zoals hierboven vermeld, hotel conrad. Ofwel hotel wiesenegg. Ligt vlakbij elkaar en is ook een bike hotel.
Verschil is dat je daar half pension kan nemen. Maar voor het prijs verschil kan je s'avonds ook wel ergens gaan eten.
Site werkt even niet, deze morgen ging het nog
http://www.hotel-wiesenegg.at/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Waarschijnlijk dit jaar ook van plan om de big five te gaan doen.
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Ghost man schreef:Waarschijnlijk dit jaar ook van plan om de big five te gaan doen.
ga je dat dan doen met een xc fiets of een enduro fiets? Meestal lees je dat het voornamelijk voor freeriders is. Maar op de site staat dat het van xc rijders tot freeride rijders is. Staat ook op dat het woensdag en zaterdag is. Maar zou je de rit ook niet op een andere dag via gsp kunnen rijden?
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Late reactie maar misschien kan je er nog wat mee.. Afgelopen jaar zelf de marathon gereden tijdens de world games. Zeker een aanrader! Wij zijn er de hele week voorafgaand geweest, totaal geen last van extra drukte gehad door de world games. Alleen op de dag van de marathon zijn er delen van het gebied afgesloten. Op andere dagen is alles gewoon toegankelijk.
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Is gewoonnlekker gezellig daar. Niks extreem druk oid.
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

nog bedankt voor de reacties. Hebben uiteindelijk toch een week vroeger geboekt. En misschien maar goed, want heb al 7weken niet kunnen fietsen door een barst in mijn duim waardoor de conditie niet goed is voor een marathon. Dus het zullen meer liften gaan worden :-)
Ben wel nog aan het twijfelen of ik de tallboy of bronson ga meenemen.
Gaan waarschijnlijk 1dag klimmen, 1dag liften en de andere dag de big5 doen. Dus misschien toch beter de bronson. Alleen moet ik die nog eerst testen. Dikke 2maanden geleden het frame gekocht, intussen al opgebouwd en in tussen tijd terug vanalles aan veranderd. Maar hopelijk dit weekend voor de eerste keer testen
AlfredK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 6 juni 2016, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 2

Vorig jaar heb ik de cross country mee gereden met de world games (helaas lek gereden) en dag erna de marathon, is echt een heel mooi evenement! De week ervoor een beetje wennen aan de hoogte en het vele klimmen en dan het weekend de wedstrijden! Prima te doen!
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Dit jaar rijd ik em maar eens een keer..
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AlfredK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 6 juni 2016, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 2

Wij ook.. 8)
Plaats reactie