MTB Marathon Montferland 5 juni 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Het is trouwens vlot te verbeteren, dit asogedrag.

Camera's op de route op een paar plekken waar te verwachten valt dat ze gelletjes gaan nuttigen, en dus de aso's van zich af gooien. Dit duidelijk van te voren communiceren ( wel dat ze er staan, niet waar ze staan) . Sta je op beeld terwijl je een verpakking van je af gooit; sta je niet op de uitslagenlijst. En doe je volgend jaar niet mee.
Zwarte lijst delen met alle marathonorganisaties in Nederland, en daar doe je dat jaar ook niet mee.
Mensen moeten wel weer een kans krijgen, dus het jaar erop moet je je per email apart inschrijven (als er nog plek is) en kan je het driedubbele aan inschrijfgeld betalen.
Flik je het dan nog een keer lig je er voorgoed uit.
Goh, wat zal het dan lekker schoon blijven op die wedstrijdroutes!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die foto's van Tina levensgroot bij de start ophangen. Ik denk dat dat wel helpt.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zo erg ziet ze er toch niet uit ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:lol:
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding

Als daar niet minimaal het eerste startvak van op de vlucht slaat.....
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

https://www.facebook.com/BikefreakMagazine/Fijn dat Bikefreakmagazine er ook aandacht aan besteed! :D
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

TinaToertocht schreef:https://www.facebook.com/BikefreakMagazine/Fijn dat Bikefreakmagazine er ook aandacht aan besteed! :D

En Velozine : http://www.velozine.nl/2016/06/14/evil- ... val-geeft/" onclick="window.open(this.href);return false;
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Die zijn snel!!!

Vroegen nog netjes toestemming voor het gebruiken van de foto's, TOP!!!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lizzyplace_Ruud schreef: En Velozine : http://www.velozine.nl/2016/06/14/evil- ... val-geeft/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dat familie zijn van mij, die Evil E? :-D Wat een goed stuk zeg, hulde.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hoe gaat dat eigenlijk bij andere sporten zoals bijvoorbeeld een harloop marathon?

Voor de duidelijkheid, ik neem altijd mijn eigen afval mee uit het bos. Ik ging er wel vanuit dat bij een mountainbike marathon alles netjes wordt opgeruimd. Je moet toch ook de pijlen en linten verwijderen? Dan moet de organisatie toch het hele parcours bij langs. Ik vind dat ook een verantwoordlijkheid van de organisatie, die vraagt ook toestemming van landeigenaren. Die is ook het aanspreekpunt voor de landeigenaren.
Ik wil het dump gedrag niet goedpraten, echter kom je daar nooit vanaf. Dat is de selecte groep die het altijd voor het andere publiek verpest.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Als je een evenement organiseert ben je als organisatie verantwoordelijk om het terrein schoon achter te laten, ook als de deelnemers er een puinzooi van maken het verrekken om hun eigen rotzooi op te ruimen, veel moeilijker is het niet. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat een organisatie het er na afloop zó bij laat liggen en het min of meer afdoet als verantwoordelijkheid van de deelnemers.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Net als sommige uci koersen (bv alpentour) iedereen verplichten z'n gelletjes en bidons te markeren met zijn startnummer. Steekproef in startvak of gelletjes inderdaad genummerd zijn.
Worden er gelletjes ofzo gevonden van iemand met z'n nummer dr op.. time penalty (meestal kan je uitstekend zien of ze verloren zijn of gewoon weggegooid...) Herhaling uitsluiting...
Plaats reactie