MTB Marathon Montferland 5 juni 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Ik heb niets weggegooid, maar ik zou me bijna gaan schamen voor mijn hobby/sport.
Grote klasse voor de mensen die het bos weer toonbaar hebben gemaakt :-q
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Lees en zie nu voor het eerst de stukjes en foto's. Beschamend...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Top werk, Tina. Met de BBC is het niet anders. Vuilniszakken vol met troep blijft er achter. Zodra de laatste rijder gepasseerd is verwijderen de pijlers meteen hun linten, pijlen en de achtergebleven rommel. Pokkewerk, maar het moet wel...
Anders geen vergunning meer het jaar daarop... Snap ook niet waarom mensen hun rommel niet gewoon meenemen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
v_schultinge

Misschien een idee om zulke mobiele vuilnisbakken te plaatsen als 'dropzone'...

Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Een extra regeltje in het reglement is een beter idee lijkt me.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
v_schultinge

In de buitenlandse marathons werken die 'dropzones' anders prima.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding

De score van dag vijf van 8.00 uur tot iets voor twaalf gezocht.
Het wordt wat minder nu.
Ik stop er nu ook mee.

Sprak onze vriend Klaus aus Elten nog, die ook in de marathon heeft gereden, had een poos achter een rijder gezeten die tot drie maal een gelletje van zich af gooide. Klaus had er wat van gezegd maar werd voor vuile Duitser uitgemaakt en dat hij zijn bek dicht moest houden. Dusssss. Fijn volkje die asomtb'rs!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

v_schultinge schreef:In de buitenlandse marathons werken die 'dropzones' anders prima.
Ik kan rustig concluderen. na vijf dagen puin ruimen, dat de asobikers hier dachten dat het 35 km dropzone was. :-{
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

tiewrap schreef:Een extra regeltje in het reglement is een beter idee lijkt me.
Vooraf duidelijk communiceren, een aantal dropzones en verder hopen op gezond verstand. Echt schandalig de hoeveelheid die er is gedumpt.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Giant-E schreef:
tiewrap schreef:Een extra regeltje in het reglement is een beter idee lijkt me.
Vooraf duidelijk communiceren, een aantal dropzones en verder hopen op gezond verstand. Echt schandalig de hoeveelheid die er is gedumpt.
Dit is alleen wat ik gevonden heb, de organisatie heeft nog veel meer, is mij verteld.

Ik hoop hier onder de lezers enige bewustwording te creëren en spreek aub een volgende marathon iedere biker aan die zich schuldig maakt aan dit gedrag, ook al kan je een grote bek verwachten.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

aurelius schreef:Top werk, Tina. Met de BBC is het niet anders. Vuilniszakken vol met troep blijft er achter. Zodra de laatste rijder gepasseerd is verwijderen de pijlers meteen hun linten, pijlen en de achtergebleven rommel. Pokkewerk, maar het moet wel...
Anders geen vergunning meer het jaar daarop... Snap ook niet waarom mensen hun rommel niet gewoon meenemen.

Misschien zouden de Nederlandse/ Belgische bikebladen hier nog eens een bewustwordingsartikel aan kunnen wijden. Met daarin hoe lang het duurt dat een gelverpakking is afgebroken en het gevaar voor bosdieren (die stukken in hun spijsverteringsysteem krijgen).
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

TinaToertocht schreef:
aurelius schreef:Top werk, Tina. Met de BBC is het niet anders. Vuilniszakken vol met troep blijft er achter. Zodra de laatste rijder gepasseerd is verwijderen de pijlers meteen hun linten, pijlen en de achtergebleven rommel. Pokkewerk, maar het moet wel...
Anders geen vergunning meer het jaar daarop... Snap ook niet waarom mensen hun rommel niet gewoon meenemen.

Misschien zouden de Nederlandse/ Belgische bikebladen hier nog eens een bewustwordingsartikel aan kunnen wijden. Met daarin hoe lang het duurt dat een gelverpakking is afgebroken en het gevaar voor bosdieren (die stukken in hun spijsverteringsysteem krijgen).

:-q :-q :-q
v_schultinge

TinaToertocht schreef:Sprak onze vriend Klaus aus Elten nog, die ook in de marathon heeft gereden, had een poos achter een rijder gezeten die tot drie maal een gelletje van zich af gooide. Klaus had er wat van gezegd maar werd voor vuile Duitser uitgemaakt en dat hij zijn bek dicht moest houden. Dusssss. Fijn volkje die asomtb'rs!
Dat is helemaal buiten alle proportie natuurlijk! Maarja, als je sommige mensen een sport laat uitoefen (ongeacht welke) dan verdwijnt elk greintje fatsoen. Helaas hebben dat soort figuren vaak weinig zelfreflectie.
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

aurelius schreef:Top werk, Tina. Met de BBC is het niet anders. Vuilniszakken vol met troep blijft er achter. Zodra de laatste rijder gepasseerd is verwijderen de pijlers meteen hun linten, pijlen en de achtergebleven rommel. Pokkewerk, maar het moet wel...
Anders geen vergunning meer het jaar daarop... Snap ook niet waarom mensen hun rommel niet gewoon meenemen.
Zeker, alle lof voor deze "onofficiële" opruimers !

Ik vind dit echt een organisatorische fout, na elk evenement moet het opruimen zo spoedig mogelijk in gang worden gezet.
Zeker in de natuur met zo veel deelnemers moet de organisatie duidelijke/strenge regels opstellen voor de deelnemers en zelf zorgdragen/organiseren dat alle rotzooi is opgeruimd aan het eind van het evenement: het is van de zotte dat de bewoners in de regio dagenlang rotzooi aan het oprapen zijn.......
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ben ik volledig met je eens maar er moet duidelijk wat aan de mentaliteit van een deel van de wedstijdrijders veranderen. Anders is er toch geen vrijwilliger meer te krijgen!

Moet je voorstellen dat je de hele dag gaar hebt zitten worden als bochtwacht (uren zit je dan) en er wordt, nadat de laatste rijder is geweest, van jou verwacht dat je op jouw stuk nog even honderdduizend keer kan bukken om verpakkingen en stukjes daarvan te gaan rapen.
Verloren bidons, en alles wat een rijder zo kan verliezen oké, en dat daar dan eens een verpakking tussen zit van een gelletje of een reep, die per ongeluk op de grond terecht gekomen is, die pak je als bochtwacht dan mee. Maar niet dát wat ik en andere locals hebben aangetroffen!!!! Dan heb je de lol er rap af als vrijwilliger.

Vrijwilligers zijn al lastig te krijgen, daar zijn we als wedstrijdrijders wel afhankelijk van bij zo'n wedstrijd. Geen vrijwilligers= geen wedstrijd. En de vraag is of de huidige organisatoren er volgend jaar op deze manier nog zin in hebben. Ik hoop het wel, ik zou graag volgend jaar nog een marathon in mijn eigen achtertuin willen rijden.
Plaats reactie