23 april 2016 SKS Bike Marathon Sundern-Hagen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Qua omstandigheden vond ik dit geen zware marathon. Heb het tijdens de Kellerwald marathon week er voor zelfs kouder gehad. In 2013 heb ik het ook veel kouder gehad. Weersverwachting was toen niet dat het koud zou worden en het was toen niet veel warmer als zaterdag.

Qua omstandigheden is voor mij de marathon in Altenau/Harz van 2013 de zwaarste geweest. Werd toen 22ste en laatste. Meer dan 100 mensen gingen van start en een paar haalden dus de finish. Bij de start was het graad of 3 met slagregens. Had het water al in schoenen staan voordat ik gearriveerd was in het startvak. Heeft toen zeker 80% van de tijd geregend bij temperaturen iets boven vriespunt. Vond toen dat ik door moest fietsen als training op de Salzkammergut Trophy. Had de dagen er voor ook al 2 keer 70 km gefietst. Resultaat was paar dagen later uitgeteld op bed. Montafon Marathon met ijs op het stuur was ook leuk in de afdaling :winkie:
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

nversteege schreef:
Glenn-biker schreef:Ik heb mensen in het startvak zien staan die volgens mij verwachtten dat er een sneeuwstorm kwam :lol: . Beetje overdreven allemaal. Het was fris, maar met een fatsoenlijk wollen shirt kwam je al een heel eind. Die baggy was trouwens wel fijn tegen de koude wind in de afdalingen.

Tevreden met een 7e plaats onder de 30 en 26 algemeen op de hele :). Bizar om te zien dat de mannen vooraan een half uur sneller rijden :o , Respect :-q .

Vond de marathon niet zwaar vergeleken met andere marathons in het sauerland. MEesten zitten toch dik over de 100 met 3000 hm's. Temperatuur in de klimmen was lekker aangenaam. Kun je beter hebben dan 30 graden op je knar!
Het was fris, zeker toen ik net de auto uit kwam. Maar uiteindelijk had ik inderdaad ook 'gewone' kleding aan, naast een extra onderhemd en een mutsje/sjaal (die later eigenlijk ook uit moesten, maar niet gedaan).

En je vindt het bizar dat die lui een half uur sneller rijden? Ze rijden zelfs een uur sneller dan ik :( ...
De weersomstandigheden vielen al met al reuze mee! 1x een klein beetje sneeuw gezien, en wat hagel, en dat was het. Dikke prima!
De toppers rijden inderdaad ook een uur sneller dan ik, waanzinnig snel! Daar heb ik zeker respect voor, en ook voor de 26e plek van glennbiker en de 52e plek van jwolfkamp. Ik ben nu net een jaartje bezig met deze sport, eerste keer in het Sauerland voor mij, en ik kan dus eigenlijk niet meer dan tevreden zijn met mijn plek voor de middenmoot. Vanaf nu wordt ik elk jaar sterker, let maar op, bovengenoemde posities op de ranglijst bezet ik ook nog wel een keer ;).
Maar ik heb niet alleen respect voor de snellere mannen, ook voor iemand als Bonanza. Die sleept zijn 100+ kg de berg op, en stelt zowel sportieve als lichamelijke doelen om gezonder te worden. Goed bezig, ga zo door! Volgend jaar rij jij dan ook de 2e ronde :-q
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik heb blijkbaar een hele tijd in de buurt gereden van jwolfkamp, grappig. Ik herinner me in ieder geval een AXA pakkie. Ik moest helaas een paar keer stoppen om mijn Thunder Butband weer op te pompen en toen was ik het groepje kwijt. Waar ben jij gefinished Norten89? Als je ook een uur van de toppers zit, zit ik in je buurt.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Achteraf hebben we nog geluk gehad zaterdag. In het Sauerland (winterberg) ligt nu zoveel sneeuw dat je er een iglo van kunt maken :lol:
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Norten89 schreef: Maar ik heb niet alleen respect voor de snellere mannen, ook voor iemand als Bonanza. Die sleept zijn 100+ kg de berg op, en stelt zowel sportieve als lichamelijke doelen om gezonder te worden. Goed bezig, ga zo door! Volgend jaar rij jij dan ook de 2e ronde :-q
Thanks! :-q gaat zeker lukken!
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

nversteege schreef:Ik heb blijkbaar een hele tijd in de buurt gereden van jwolfkamp, grappig. Ik herinner me in ieder geval een AXA pakkie. Ik moest helaas een paar keer stoppen om mijn Thunder Butband weer op te pompen en toen was ik het groepje kwijt. Waar ben jij gefinished Norten89? Als je ook een uur van de toppers zit, zit ik in je buurt.
Hebben we in de eerste ronde wellicht een tijdje in de zelfde groep gereden? Ik heb in elk geval een tijd in een redelijk grote groep gereden en voor zover ik weet waren er niet meer 'afgevaardigden' vanuit de Axa Valleirenners. Dus mij heb je dan in elk geval 'scherp' :wink: Het tenue dat ik op jouw foto's zie, denk ik ook te herkennen... Maar ja, zoveel gezien afgelopen zaterdag :roll: De groep viel uiteen net voor/na de afdaling van de skipiste.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

nversteege schreef:Ik heb blijkbaar een hele tijd in de buurt gereden van jwolfkamp, grappig. Ik herinner me in ieder geval een AXA pakkie. Ik moest helaas een paar keer stoppen om mijn Thunder Butband weer op te pompen en toen was ik het groepje kwijt. Waar ben jij gefinished Norten89? Als je ook een uur van de toppers zit, zit ik in je buurt.
77e plek algemeen
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

We hebben zaterdag echt geluk gehad met het weer. Zag zojuist een bericht op Facebook van de organisatie; de skipiste ligt er momenteel bij zoals hieronder :o

Afbeelding
Plaats reactie