29 april tot 1 mei 2016 rocdardenne 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Van 29 april tot 1 mei wordt Houffalize opnieuw 'the place to be' voor gepassioneerde mountainbikers. Het gekende mountainbikefestival Roc d'Ardenne vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Inschrijven kan vanaf nu.

Op de ROCd'Ardenne staan liefst 11 mountainbike events op het programma! Zo zal er o.a. een ROC Marathon, een halve marathon (ROC d'Ardenne) en een Enduro parcours uitgetekend worden. De ROC Enduro zal in 2016 ook dienst doen als het officiële BK Enduro. Voor de competitiebeesten is er het spannende ROC Ruelles, een aflossingswedstrijd voor teams van 2 renners door de smalle straatjes van Houffalize. Voor wie op zoek is naar een rustige toertocht staan de Rando ROC Noire (+/- 35km) en de Rando ROC Rouge (+/- 20km) op het programma. De allerkleinsten zullen hun kunstjes kunnen tonen tijdens de Kids ROC. Nieuw dit jaar zijn de ROC Carnaval en de Mid ROC, een sprintversie van de ROC Marathon.

Het centrum van Houffalize, wordt voor de gelegenheid omgedoopt tot een waar mountainbike dorp waar het gezellig toeven zal zijn voor elke fietser.

ROC d'Ardenne maakt deel uit van de reeks mountainbike evenementen uit de ROC-reeks. Het moederevenement, ROC d'Azur, is jaarlijks met zijn 20.000 deelnemers en meer dan 25 nationaliteiten zonder twijfel het grootste evenement van zijn soort ter wereld.

Daarnaast kunnen de nieuwste mountainbikemodellen getest worden tijdens de Happy Bike Days, i.s.m. O2 Bikers.

Wie wil deelnemen, wacht best niet te lang met inschrijven want het aantal deelnemers is beperkt.

See you in Houffalize!
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Niet zo'n technische marathon als RDHF maar wel goed georganiseerd. De marathon is op zaterdag
Ilpirato
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 20:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Hoe zit dit met deelname aan de Marathon op Zaterdag of de halve op zondag? Moet ik dan tevoren een basis licentie nemen bij KNWU?
Plaats reactie