Beskidy MTB Trophy 2016 26-29 mei

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

We gaan met een groepje deze marathon rijden, heeft iemand hem wel eens gereden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

http://www.mtbtrophy.com/beskidy-mtb-tr ... tain-bikin" onclick="window.open(this.href);return false;

Beskidy MTB Trophy 2016 – celebrating mountain biking

2016 is going to be a special year for mountain biking. Beskidy MTB Trophy is celebrating its 10th birthday. Ten years ago we introduced new quality on the MTB scene: one venue, minimized logistics, unique and unusual nature and absolutely no compromise in terms of trails. It has changed many people’s understanding of mountain biking in this part of Europe. We let riders from around the world discover the beauty of Poland and Beskidy Mountains. This is the formula that we stick to since the very beginning. And we will continue to do so from the 26th till the 29th May 2016, when the next edition of our race will take place.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Lijkt op de Sudety, maar dan wat pittiger op technisch gebied. Tevens meer kans op natte(re) omstandigheden. De Sudety smaakt ieder jaar naar meer. Ik heb Beskidy gangers gesproken en die zeggen hetzelfde over Beskidy. Doen dus. Veel waar voor geld.
It never gets easier, you just go faster.
Search
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 25 augustus 2005, 15:56
Mijn mountainbike: Epic World Cup XX1 RS1

Nog een dropper-post regelen voor de Epic, werken aan de skills op de rock-gardens, en we zijn er klaar voor. Zin in :-)
Live to ride waves and mountains !
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Ik ben mijn kalender voor het voorjaar aan het plannen zin in, met waarschijnlijk het grootste Nederlandse deelnemersveld tot nu toe. Wordt gezellig
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Voor wie nog een echte uitdaging zoekt, ik zou zeggen ga erheen in 2017. Wat een zware tocht, wel een hele mooie omgeving. http://www.mtbtrophy.com" onclick="window.open(this.href);return false; foto's zijn op sportograf te zien
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

Aan het overwegen om deze volgend jaar te rijden.
Als ik de fotos/filmpjes van vorige edities bekijk zie ik echter nooit zon.
Enkel wolken, modder... Ook op site organisatie staat weinig goed over het weer te lezen.
Na de epische editie alpentour 2013 toch wat twijfelachtig als het het weer betreft!
Lees ik het hier goed trouwens? Rockgardens? Heel technisch dan?
TiesT
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 21:51
Mijn mountainbike: rolt op renegades

Als je zeker wilt zijn van zon en stof zou ik de koersen in Polen en Tjechie lekker links laten liggen. De meeste meerdaagses die ik er heb gereden waren vrij modderig. Al heb ik er ook al gereden dat het wel een hele week 30 graden en stoffig was.

Zo erg als de 2013 alpentour (wat was dat voor avontuur :D ) zal het nooit worden denk ik. Beskidy, Sudety en andere zijn absoluut vele malen technischer dan de racebaan van de alpentour. Steiler, ruwer, mooier :)
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

is er een service waarbij je bagage vervoerd word naar de volgende finish plek.
kan er niets over vinden ...
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

mike180 schreef:is er een service waarbij je bagage vervoerd word naar de volgende finish plek.
kan er niets over vinden ...
Je start bij de beskidy elke dag op dezelfde plek. bagagevervoer heb je alleen nodig om in polen te komen.
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Swannie schreef:Aan het overwegen om deze volgend jaar te rijden.
Als ik de fotos/filmpjes van vorige edities bekijk zie ik echter nooit zon.
Enkel wolken, modder... Ook op site organisatie staat weinig goed over het weer te lezen.
Na de epische editie alpentour 2013 toch wat twijfelachtig als het het weer betreft!
Lees ik het hier goed trouwens? Rockgardens? Heel technisch dan?
Ik heb hem met een groepje in 2016 gereden. Wij vonden het allemaal een mooie en zeer technische meerdaagse. De organisatie is gewoon goed maar basic, ditzelfde geld voor de hotels. Maar ik wil hem nog wel eens gaan rijden. Wij hadden in 2016 nauwelijks modder. Ga wel uit van zware lange beklimmingen en technische afdalingen RDHF in het kwadraad.
De prijzen zijn fantastisch (laag). echt een aanrader
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

_Erik_ schreef:
mike180 schreef:is er een service waarbij je bagage vervoerd word naar de volgende finish plek.
kan er niets over vinden ...
Je start bij de beskidy elke dag op dezelfde plek. bagagevervoer heb je alleen nodig om in polen te komen.
maar de startplek is telkens elders?
Ekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 18:43

Lijkt me een mooie uitdaging voor 2018!
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Ekie schreef:Lijkt me een mooie uitdaging voor 2018!
Mooi ik ben ook al ingeschreven , veel zin in !!
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

klopt het dat hier overnacht word tijdens de beskidy ??

http://www.istebna.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Als je wilt kan je hier overnachten, de overnachtingen vd organisatie is volgens mij in een sporthal of zaal van een universiteit...
Plaats reactie