11-06-2016 Merida Dutch Cross Country

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gezien op FB
Met de inschrijving van Ramses Bekenk van het KMC-Mitsubishi-Koga Team is het soloklassement vol en dan ook gesloten!
Leuk dat hij aan dit evenement deel neemt. (enne, fiets ik toch na het stoppen met marathons toch weer een keertje samen, althans 200 meter in het zicht)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Niet gewoon in t wiel aanhaken ?
Die Onno Reijnhout doet ook mee.
Ben benieuwd hoe lang ze er over doen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

tiewrap schreef:Niet gewoon in t wiel aanhaken ?
Die Onno Reijnhout doet ook mee.
Ben benieuwd hoe lang ze er over doen.
Aanhaken? Nee, ik ken mijn plek en het is voor mij geen wedstrijd, dat is echt verleden tijd. :D
Denk dat een Ramses zeker boven de 25 km/u gem. gaat rijden. Parcours zou volgens zeggen niet extreem lastig zijn en hoogteverschillen ook dunnetjes.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nog een maandje te gaan :winkie:
Valt me wel op dat het in dit topic ernstig stil blijft.
Jammer genoeg weinig voorpret.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad een beetje stil, maar voorpret is wel aanwezig en nog steeds zin in. Leuk dat er toch redelijk aantal deelnemers zijn en ik me mag meten met nog 25 anders solo rijders.
Zijn wat extra km's bijgekomen zodat we boven de 450 km uit gaan komen en daarmee zou ik mijn persoonlijke record van 432 km (Rad am Ring) na 10 jaar verbreken voor wat het waard is.
Mijn insteek nog steeds soort van prestatie tocht ipv marathon.
De "Dynamische nieuwsbrief" (http://mtb-xperience.nl/mountainbike-ev ... ieuwsbrief) geeft al aardig wat extra info.
Alleen had de overtocht naar Schiermonnikoog niet gehoeven, voegt (naar mijn mening) niets toe want start is uiteindelijk toch in Lauwersoog.
Komende tijd eens een avondrit pakken vanaf pakweg 18:00u tot 23:00u om weer te wennen aan verlichting over semi verharde paden op de MTB.
Tenslotte nog maar paar 6:00u + ritten pakken, maar echt trainen voor 450 km? Dat doet Fredje echt niet..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Heb stiekem spijt dat ik niet in heb geschreven :-{
Was het na de Drenthe 200 ff helemaal beu.
Ben wel met lange afstandsritten bezig (op de weg dat dan weer wel :oops: ).
Daar had dit wel ingepast mits ik de slottijden had gehaald.


Iedereen veel fun en sucses toe gewenst :-q
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Idem dito met dat eiland.
Had liever wat langer op bed blijven liggen, en dan hoeven wij nog niet eens zo ver te rijden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

tiewrap schreef:Idem dito met dat eiland.
Had liever wat langer op bed blijven liggen, en dan hoeven wij nog niet eens zo ver te rijden.
Qua slapen wordt het dan een nog korter nachtje van vrijdag op zaterdag. Van zaterdag op zondag een lang nachtje qua fietsen. Na afloop vlot naar huis want om 18:00u etentje en (met mijn grote mond) aangegeven dat ik er wel zal zijn. Verder voor maandagmorgen op werk al vergadering (gaaaaaaaaaap).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanaf vandaag de APP voor de smartphone verkrijgbaar en kan niet anders zeggen dat hij er leuk uitziet.
Live tracking straks voor de thuisblijvers en fans. Zijn goed bezig naar mijn mening.

Verder zelf vorige week met testopstelling lampjes een avondrit gemaakt want toch zo'n 6 uur in het donker.
Afbeelding
Afbeelding
Langere duurtrainingen lopen ook lekker, dus wat kan er nog mis gaan? Het weer? Nog niet aan denken......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wat er mis kan gaan ?
Ongelukkig vallen door een domme actie en je bovenbeen zo erg kneuzen dat je voorlopig niet kunt fietsen. :-{
Hoop dat ik er evengoed bij ben, maar t gaat erg spannend worden.

Zelf 1 lamp op t stuur en 1 op de helm, meer dan zat. (@Drenthe200)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Gaat m voor mij niet meer worden, dikke pech.
Als t goed is, is er een vervanger.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

tiewrap schreef:Gaat m voor mij niet meer worden, dikke pech.
Als t goed is, is er een vervanger.
Dat is minder, next year?
Heb nu alleen op dit moment beetje kriebels en duurt me nu feitelijk te lang voor 11/12 juni. Qua "trainingen" meer dan genoeg gedaan voor mijn gevoel (mei 72 uur met 2.100 km), mentaal klaar voor en nu moet ik nog 10 dagen wachten.
Beetje hetzelfde gevoel zoals destijds een Salzkammer of vorig jaar Giro di KiKa. Noem het maar een "niemandsland" in voorbereiding.
Volgende week de echt voorpret met de routes als GPX. Dat zal nog wat worden, want fiets nooit met GPS. Maar daarvoor 450 km de tijd om dat te leren..........
Oh, ja: Graag dat weekend noorden wind, ipv een zuidwester :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

En ik maar roepen 'wat kan er mis gaan'. Nou, toch 'iets' waardoor ik niet kan deelnemen. Dat duidelijk geworden na nachtje hartbewaking, maar redelijk goed afgelopen is. Geen zorgen, jullie zijn nog niet van me af. :kiss: Maar moet verstandig zijn en even pas op de plaats maken.t
Heb me inmiddels afgemeld bij organisatie, maar mocht er iemand zijn die mijn plek wil overnemen als solo rijder kan dit.
Laat even weten via PM en kan het nog in orde gemaakt worden. Alleen vanavond niet 'in de lucht', even naar mijn Engelse vrienden in GelreDome :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Verdorie da's balen Fred !
Schijnt erbij te horen...
Die Hayabusa in de Eifel heeft er geen invloed op ?

Hoor t graag als je voor een herkansing wilt gaan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ik wil hem volgend jaar ook gaan rijden. (heb het nu te druk met werk en studie :x hoop dat ik de studie snel kan afronden) Is er ook iemand die de GPX file route voor mij heeft. Ik wil wat stukken gaan opzoeken om te verkennen (weet dat er niet overal gefietst mag worden en zal mij daar ook aan houden) Ik woon zelf een 10km onder Dokkum dus ben wel benieuwd waar de eerste 2 stukken langs gaan.

Zal zo even met mijn dochter bij de start gaan kijken in Lauwersoog
Plaats reactie