25-06-2016 MTB Cyclo Midden Nederland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
v_schultinge

Montferland was prima verzorgd qua douchen. Alle buitenlandse marathons die ik rijd kan dat ook.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Aan de uitslagen te zien erg weinig deelnemers. Wel perfecte omstandigheden. Was het rondje nog vernieuwd?
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ja, het rondje was vernieuwd. Er waren 490 deelnemers en daarmee veel minder dan andere jaren. Erg jammer want ik vond het een heel gaaf parcours met drie stukken singletracks uit de vaste routes. Die waren erg goed gekozen en zoals verwacht geen problemen met inhalen. Het was een goede mix van snelle paden en afdalingen met mooie tracks met een goede flow.

Ik heb de 100km gereden en wat echt mis ging, was dat we met de 33 koplopers al na vijf minuten een bordje misten. We hadden vol in de afdaling scherp naar rechts gemoeten maar zijn massaal doorgereden. Door verkeerde keuzes het pad gezocht (ipv terugrijden) en een stuk parcours overgeslagen. Mij overkwam dus hetzelfde als de kopgroep vorig jaar. Het duurde even voor ik motivatie had om alsnog door te rijden, maar toch maar gedaan. Maar het wedstrijdelement was er voor mij wel af. Bij de derde doorkomst werd omgeroepen dat we toch in het klassement zouden komen, met een tijdsbijstelling (net als vorig jaar was toegepast). Daarna wel vol doorgereden en vooral genoten van het mooie parcours en goed omstandigheden. Na de finish werd anders besloten, dat de eerste 33 wel in het klassement staan, maar met DNF en dat de nummers 34-36 gehuldigd zouden worden. Het is immers een cyclo en geen wedstrijd. Ik vind overigens dat we eigenlijk gediskwalificeerd hadden moeten worden, al was het bord dat we gemist hebben niet heel duidelijk, en hing er in ronde twee een lint om het duidelijker aan te geven.

Dus ondanks het prachtige parcours en het goed door kunnen rijden wel een overheersend 'baal-gevoel'.
verzamelaar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 3 juli 2003, 18:44
Mijn mountainbike: teveel....

De eerste 33 DNF?? Dat is onzin, ik ben 29ste geworden en heb netjes alle ronden gereden en nergens fout gereden.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 856
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Na verkeerd rijden zie ik op Strava dat er soort van rechtdoorgereden is tot de Bergweg (niet terug gereden). De totale ronde is dan 12km en een beetje.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

verzamelaar schreef:De eerste 33 DNF?? Dat is onzin, ik ben 29ste geworden en heb netjes alle ronden gereden en nergens fout gereden.
Klopt, ik bedoelde de groep van 33 die toen eerste lag. Die zouden op basis van de eerste ronde tijd er uitgefilterd worden en DNF krijgen.

En inderdaad had ik de eerste ronde 12km en zijn we niet teruggereden wat natuurlijk had gemoeten :~
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Organisatie bedankt!
Resist much, obey little.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Sportief opgevat lefty29 :-q

Leuke route, veel variatie. Goed georganiseerd :-q
En iedereen bedankt voor het netjes opzij gaan en aangeven dat je er langs wilt.
Bijna overal was goed in te halen en het ging op een vriendelijke manier.
Zo kan het dus ook. Gelukkig geen vervelende valpartijen gezien.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
v_schultinge

Helaas werd ik direct bij de eerste beklimming van de fiets gereden door iemand die er niet zo veel van begreep. Jammer! Vooral omdat diegene niet eens zijn excuus heeft gemaakt of wat dan ook. :evil:

In mijn val ben ik mijn Topeak multi-tool verloren en kon daardoor ook niets aan mijn fiets doen. Aangezien de complete stuurinrichting scheef stond ben ik na het eerste rondje gestopt en hebben de mannen van Rijwielpaleis Bilthoven alles netjes recht gezet. Al met al heeft het hele geëtter mij 20 minuten gekost waar ik ontzettend van baal! Behalve behoorlijk geschaafde knieën en arm mankeer ik zelf gelukkig niks. Overall toch nog een mooie prestatie neer gezet :-D

Mocht iemand mijn Topeak multi-tool vinden. Dan krijg ik die graag terug. De verzendkosten komen voor mijn rekening natuurlijk

Mooi evenement waar ik zeker nog een keer meerijdt. Hopelijk volgende keer de gehele rit op de fiets! :-D
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik zat ook in de groep die verkeerd reed, we hadden achteraf bekeken inderdaad terug moeten rijden. Flink balen want met kleiner deelnemers veld zat ik mooi voorin mee.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

v_schultinge schreef:Helaas werd ik direct bij de eerste beklimming van de fiets gereden door iemand die er niet zo veel van begreep. Jammer! Vooral omdat diegene niet eens zijn excuus heeft gemaakt of wat dan ook. :evil:

In mijn val ben ik mijn Topeak multi-tool verloren en kon daardoor ook niets aan mijn fiets doen. Aangezien de complete stuurinrichting scheef stond ben ik na het eerste rondje gestopt en hebben de mannen van Rijwielpaleis Bilthoven alles netjes recht gezet. Al met al heeft het hele geëtter mij 20 minuten gekost waar ik ontzettend van baal! Behalve behoorlijk geschaafde knieën en arm mankeer ik zelf gelukkig niks. Overall toch nog een mooie prestatie neer gezet :-D

Mocht iemand mijn Topeak multi-tool vinden. Dan krijg ik die graag terug. De verzendkosten komen voor mijn rekening natuurlijk

Mooi evenement waar ik zeker nog een keer meerijdt. Hopelijk volgende keer de gehele rit op de fiets! :-D
Dat zag ik ja, je probeerde het stuur nog recht te draaien :-{
Resist much, obey little.
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Eerst halve marathon ooit voor mij. Man man wat was dat leuk zeg. Mooie route en goed georganiseerd. En......wat gaan de toppers hard zeg. Was blij met mijn 18+ gemiddelde maar het leek af en toe wel alsof ik stilstond :lol: Beetje meer trainen dus.

Nu moe maar voldaan op de bank met een lekker biertje.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Zo, een lekkere halve marathon gereden...pfff 50km was al een behoorlijke slijtageslag,
dus een diepe buiging voor de mannen die de 100 reden... :-q

Het blijft altijd een beetje tricky als je vlak na de start met ruim 200 man de eerste bocht
pakt en daarna over een half mul pad ff flink wat meters mag klimmen. Daar rijdt iedereen
dicht op elkaar en raak je snel een stuur of mede biker. Gelukkig zat ik vrij voorin en kwam
ik zonder al teveel gekke dingen boven.

De eerste 2 ronden gingen goed, zat ergens in de top 50, in de laatst ronde speelde een
pijnlijke rug weer op en zakte het tempo, ondanks een snellere totaal-tijd toch ruim 20
plekken lager dan de vorige editie. Er deden aardig wat snelle mannen mee ?

Wat ik wel opmerkelijk vond was het feit dat er zeker 1 fatbike rond reed met elektrische
trapondersteuning, het feit dat ie mij inhaalde op het laatst stuk deed de moraal geen goed.
De gedachte ; zó kan ik het ook speelde toch even door m'n hoofd...

Verder een hele geslaagde marathon, dank en alle lof aan de organisatie :-q
Straks nog ff het GoPro flimpje monteren...(binnenkort in dit theater) :lol:
Laatst gewijzigd door MCV op za 25 juni 2016, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Lefty29 schreef: al was het bord dat we gemist hebben niet heel duidelijk, en hing er in ronde twee een lint om het duidelijker aan te geven.
2 borden waren op deze t splitsing aanwezig, een hing er op ooghoogte en 1 stond er op de grond. Ook lag er een roodwit lint op het pad rechtdoor waar dus 33 man overheen gereden zijn.

Waarom ik dat weet?
Omdat ik de borden vanmorgen zelf neergezet en opgehangen heb, waarom ik weet dat het lint er meteen al lag en niet in ronde 2? Heel simpel omdat ik het vandaag 5 keer gezien heb, de eerste keer was toen ik het vanmorgen laag op de grond vastknoopte, de 2e, 3e en 4e keer waren de keren dat ik er langsfietste tijdens de 50 en de 5e keer toen ik het rond een uur of 5 weer weggehaald heb bij het opruimen van de route... :-q

Ik heb me prima vermaakt vandaag...
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

tjebbert schreef:
Lefty29 schreef: al was het bord dat we gemist hebben niet heel duidelijk, en hing er in ronde twee een lint om het duidelijker aan te geven.
2 borden waren op deze t splitsing aanwezig, een hing er op ooghoogte en 1 stond er op de grond. Ook lag er een roodwit lint op het pad rechtdoor waar dus 33 man overheen gereden zijn.

Waarom ik dat weet?
Omdat ik de borden vanmorgen zelf neergezet en opgehangen heb, waarom ik weet dat het lint er meteen al lag en niet in ronde 2? Heel simpel omdat ik het vandaag 5 keer gezien heb, de eerste keer was toen ik het vanmorgen laag op de grond vastknoopte, de 2e, 3e en 4e keer waren de keren dat ik er langsfietste tijdens de 50 en de 5e keer toen ik het rond een uur of 5 weer weggehaald heb bij het opruimen van de route... :-q
Tsja, wat kan ik daar op zeggen :oops:
Plaats reactie