25-06-2016 MTB Cyclo Midden Nederland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

HuubC schreef:
MCV schreef:Wat ik wel opmerkelijk vond was het feit dat er 1 fatbike rond reed met elektrische
trapondersteuning, .......
Deze reed mee vanwege een specifieke reden en met speciale toestemming van de organisatie .....
Even een kleine toelichting hierop.

Drikus (Sikke MTB) heeft vorig jaar rond deze periode te horen gekregen dat hij acute leukemie had.
Vorig jaar stond hij ook ingeschreven, maar kon hem dus uiteraard niet fietsen en heb ik vorig jaar deze voor hem gereden.
Hij is nu gelukkig genezen van die verschrikkelijke K-ziekte, maar uiteraard is hij nog niet geheel de oude.
Dit is voor hem de enige manier om met ons (MTB Team Wezep) mee te kunnen gaan fietsen.
We hebben idd de organisatie gevraagd of hij mee mocht rijden, dit mocht, mits hij geen podium zou gaan rijden, maar voor ons was het een speciaal dagje uit en het klassement niet interessant.
Ook heeft hij laatst mee gereden in Montferland met deze toestemming.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

:-q Leuk fimpje!!

Zie ik ook eens hoe het eruit ziet als je wel een beetje doorrijdt!! :D
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ MCV: Leuk filmpje, geeft mooie indruk. Weinig filmpjes die ik zonder doorspoelen bekijk, daar is deze er eentje van :-q
@ Dennis78: Mooi dat iemand zoals Drikus de mogelijkheid gegeven wordt om zijn hobby/passie gezamenlijk te mogen uitvoeren. Chapeau in dat opzicht ook aan organisatie.

Zelf gisteren op mijn Flash ook die kant op geweest om gezellig te "buurten", al dachten een redelijk aantal mensen mij nog een stuurbordje aan te smeren. Nee, kwam puur om te kijken, bijkletsen en plaatjes schieten.
Wel vooraf stukje parcours gereden en tot zo'n 10 minuten voor aanvang bij start/finish gehangen. Blijft opvallend/jammer dat het van voren "aansluiten" nog steeds gebeurt. Verder leek me de sfeer erg relaxed en kwam misschien ook omdat velen op zondag voor de marathoncup aan de bak moesten. Zou daarom het aantal deelnemers lager liggen dan andere jaren?

Afbeelding
Schaapskudde die een uitweg zocht

Afbeelding
Eerste doorkomst bij lange klim

Afbeelding
Soms even rustpauze na een klim :winkie:

Tijdens wedstrijd opvallend veel aanmoedigingen ontvangen :-q , waarop een gepensioneerd echtpaar vroeg of ik een bekend NL'er was...............
Na 2 uurtjes weer op gemak naar Soest en (dankzij de regen) al vrij vlot met foto's en filmpjes aan de gang.
Impressie met zo'n 180 foto's en 2 filmpjes op mijn website http://www.mtb-sport.nl/cyclo-amerongen-2016/ Foto's downloaden eigen gebruik? Prima, ik lust wel een kabouter :bier:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

[quote="Fred (mtb-sport)"]@ MCV: Leuk filmpje, geeft mooie indruk. Weinig filmpjes die ik zonder doorspoelen bekijk, daar is deze er eentje van :-q
@ Dennis78: Mooi dat iemand zoals Drikus de mogelijkheid gegeven wordt om zijn hobby/passie gezamenlijk te mogen uitvoeren. Chapeau in dat opzicht ook aan organisatie.

Zelf gisteren op mijn Flash ook die kant op geweest om gezellig te "buurten", al dachten een redelijk aantal mensen mij nog een stuurbordje aan te smeren. Nee, kwam puur om te kijken, bijkletsen en plaatjes schieten.
Wel vooraf stukje parcours gereden en tot zo'n 10 minuten voor aanvang bij start/finish gehangen. Blijft opvallend/jammer dat het van voren "aansluiten" nog steeds gebeurt. Verder leek me de sfeer erg relaxed en kwam misschien ook omdat velen op zondag voor de marathoncup aan de bak moesten. Zou daarom het aantal deelnemers lager liggen dan andere jaren?

Ik denk dat er teveel wedstrijden zijn dit weekend Fred. Landgraaf xc landelijk, Malmedy, Ruhrsee open NK en tevens marathoncup. Het helpt ook niet dat Amerongen nog steeds een cyclo is en geen wedstrijd denk ik als je concurrentie hebt van bovenstaande wedstrijden. Ik snap nog steeds niet dat er 4 wedstrijden in dit weekend zijn en volgende week geen enkele. Ik denk dat een stukje vernieuwing van de route en dan met name de lengte ervan ook zal bijdragen aan meer deelnemers,...maar planning is de voornaamste reden. Maar goed, iedereen wil schijnbaar vasthouden aan deze datum. Ik vind het wel erg jammer dat ik op mijn thuisrondje er niet bij ben ivm andere prioriteiten.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Afgezien van de lengte was dit misschien wel het mooiste rondje als je het vergelijkt met Montferland en Groesbeek. Ondanks de vrij hevige regenval afgelopen week was het parcours te rijden zonder door een plas te hoeven fietsen. Dit allemaal dankzij de mooi aangelegde vaste route wat iedere keer de verbinding was tussen de bekende brede paden. Ben zelf meer van de brede paden dus voor mij niet zo'n gunstige ontwikkeling maar heb me prima vermaakt. Volgende week zijn er trouwens ook volop MTB marathons waar je aan mee kunt doen.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Inderdaad leuk zicht zo op het parcours ......
Zelfs met deze snelheid zijn de borden niet te missen zou je zeggen :-D

Op 1m58 het inmiddels vermaledijde lint ........ :wink:
MCV schreef:Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

HuubC schreef:Inderdaad leuk zicht zo op het parcours ......
Zelfs met deze snelheid zijn de borden niet te missen zou je zeggen :-D

Op 1m58 het inmiddels vermaledijde lint ........ :wink:
MCV schreef:Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
....je zou idd zeggen ; niet te missen....behalve een (liggend) lint hing er een bord en nog wat
andere linten. Op het filmpje zie je dat m'n voorganger de bocht naar rechts ook mist, maar dat
lag aan de snelheid in combi met haaks rechtaf. Deze biker hoopte de route nog te vervolgen via
het struikgewas maar dat werd uiteindelijk wat lastig :(.

Waarschijnlijk ging het al oude gezegde 'als er 1 schaap over de dam is....' weer eens op toen
een van de voorste rijders rechtdoor ging op dit punt :((
v_schultinge

Nielsefiets schreef:
v_schultinge schreef:Helaas werd ik direct bij de eerste beklimming van de fiets gereden door iemand die er niet zo veel van begreep. Jammer! Vooral omdat diegene niet eens zijn excuus heeft gemaakt of wat dan ook. :evil:

In mijn val ben ik mijn Topeak multi-tool verloren en kon daardoor ook niets aan mijn fiets doen. Aangezien de complete stuurinrichting scheef stond ben ik na het eerste rondje gestopt en hebben de mannen van Rijwielpaleis Bilthoven alles netjes recht gezet. Al met al heeft het hele geëtter mij 20 minuten gekost waar ik ontzettend van baal! Behalve behoorlijk geschaafde knieën en arm mankeer ik zelf gelukkig niks. Overall toch nog een mooie prestatie neer gezet :-D

Mocht iemand mijn Topeak multi-tool vinden. Dan krijg ik die graag terug. De verzendkosten komen voor mijn rekening natuurlijk

Mooi evenement waar ik zeker nog een keer meerijdt. Hopelijk volgende keer de gehele rit op de fiets! :-D
Dat zag ik ja, je probeerde het stuur nog recht te draaien :-{
Zie net in de uitslagen dat ik mijzelf na al deze ellende toch van plaats 147 na de eerste ronde tot plaats 61 heb kunnen rijden. Dat geeft dan nog wel wat voldoening :D

Nogmaals dank aan de organisatie! Gooi volgend jaar nog een tientje bovenop het inschrijfgeld. Dat is goed voor het goede doel :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

faxe schreef:Afgezien van de lengte was dit misschien wel het mooiste rondje als je het vergelijkt met Montferland en Groesbeek. Ondanks de vrij hevige regenval afgelopen week was het parcours te rijden zonder door een plas te hoeven fietsen. Dit allemaal dankzij de mooi aangelegde vaste route wat iedere keer de verbinding was tussen de bekende brede paden. Ben zelf meer van de brede paden dus voor mij niet zo'n gunstige ontwikkeling maar heb me prima vermaakt. Volgende week zijn er trouwens ook volop MTB marathons waar je aan mee kunt doen.
Welke marathons zijn er komend weekend dan? Heb nog niks dus misschien zit er wat tussen :) En ja,..Amerongen is een super mooi rondje en de mogelijkheden zijn enorm,..verdient wat mij betreft ook een mooie grote wedstrijd zoals de duitse marathons met bier, pasta, worsten en veel gezelligheid :) Parcours ligt er eigenlijk vrijwel altijd droog bij en onderhoud wordt er veel gedaan. Train er wekelijks met veel plezier op de vele vele mooie lange klims. Met Amerongen, Apeldoorn, Groesbeek, Montferland heb je dan al een aardige Nederlandse Marathoncup met veel klimwerk :) Wat ik mij overigens afvraag in Amerongen of er überhaupt wel wedstrijden gehouden mogen worden en dat het daarom een cyclo is.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

MCV schreef:Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

....je zou idd zeggen ; niet te missen....behalve een (liggend) lint hing er een bord en nog wat
andere linten. Op het filmpje zie je dat m'n voorganger de bocht naar rechts ook mist, maar dat
lag aan de snelheid in combi met haaks rechtaf. Deze biker hoopte de route nog te vervolgen via
het struikgewas maar dat werd uiteindelijk wat lastig :(.

Waarschijnlijk ging het al oude gezegde 'als er 1 schaap over de dam is....' weer eens op toen
een van de voorste rijders rechtdoor ging op dit punt :(([/quote]

:-{ Als ik de beelden weer zie had ik er graag bij geweest,..blijft een heerlijk raceparcours. De bewegwijzering lijkt mij overigens dik in orde!! Veel beter dan wat je vaak bij marathons tegenkomt.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

MCV schreef:Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

....je zou idd zeggen ; niet te missen....behalve een (liggend) lint hing er een bord en nog wat
andere linten. Op het filmpje zie je dat m'n voorganger de bocht naar rechts ook mist, maar dat
lag aan de snelheid in combi met haaks rechtaf. Deze biker hoopte de route nog te vervolgen via
het struikgewas maar dat werd uiteindelijk wat lastig :(.

Waarschijnlijk ging het al oude gezegde 'als er 1 schaap over de dam is....' weer eens op toen
een van de voorste rijders rechtdoor ging op dit punt :(([/quote]

:-{ Als ik de beelden weer zie had ik er graag bij geweest,..blijft een heerlijk raceparcours. De bewegwijzering lijkt mij overigens dik in orde!! Veel beter dan wat je vaak bij marathons tegenkomt.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

MCV schreef:
MCV schreef:Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
....je zou idd zeggen ; niet te missen....behalve een (liggend) lint hing er een bord en nog wat
andere linten. Op het filmpje zie je dat m'n voorganger de bocht naar rechts ook mist, maar dat
lag aan de snelheid in combi met haaks rechtaf. Deze biker hoopte de route nog te vervolgen via
het struikgewas maar dat werd uiteindelijk wat lastig :(.

Waarschijnlijk ging het al oude gezegde 'als er 1 schaap over de dam is....' weer eens op toen
een van de voorste rijders rechtdoor ging op dit punt :((
Dat lint op de grond lag er écht niet toen ik in de grote groep 100 km rijders verkeerd reed. Nadat ik was omgedraaid en terug reed lag het er wel. Oftewel; in de tussentijd neergelegd of weer goed gelegd. Dat laatste laat ik even in het midden, want reed niet geheel vooraan in de groep die verkeerd reed :winkie: Los van dit punt, was de bewegwijzering inderdaad perfect! Nergens reden voor twijfel, dus mooi compliment voor de organisatie! :-q

Overigens ben ik het er 100 procent mee eens dat het een fantastisch rondje is, met voor Nederlandse begrippen veel hoogtemeters. Ondanks de hoogtemeters ook nog een snel rondje; heerlijk! Wat mij betreft mag het wel een echte wedstrijd worden, maar dan zal de animo wellicht nog groter worden (al was er deze editie nog ruimte genoeg)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Volgens mij maakt het voor de meesten niet (veel) uit of je het een cyclo of marathon noemt. Je wilt toch lekker rijden op de Heuvelrug.
Het heeft altijd cyclo geheten en was ondanks "cyclogehalte" 2 maal onderdeel van de marathoncup, dus zit echt niet in de naam.
Denk idd pech dat er heel veel tegelijk viel want denk met name het "NK marathon" voor velen zwaarder telde. Deze rit (cyclo of wedstrijd of toertocht) verdient meer deelnemers.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Mkrake
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 april 2012, 22:53
Mijn mountainbike: Scott Scale

Mijn 3e keer dat ik deze wedstrijd heb gefietst. In Nederland toch echt wel mijn favoriet, wat een mooi parcours. Verder ook alles prima geregeld! Groot compliment aan de organisatie!
lenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 24 november 2015, 12:58

Lefty29 schreef:
verzamelaar schreef:De eerste 33 DNF?? Dat is onzin, ik ben 29ste geworden en heb netjes alle ronden gereden en nergens fout gereden.
Klopt, ik bedoelde de groep van 33 die toen eerste lag. Die zouden op basis van de eerste ronde tijd er uitgefilterd worden en DNF krijgen.

En inderdaad had ik de eerste ronde 12km en zijn we niet teruggereden wat natuurlijk had gemoeten :~

Het lijk er op dat niemand een DNF heeft gekregen? Volgens mij staan de mensen met een korter rondje er nog gewoon tussen. Of heb ik het mis?

ps. Ik was zelf ook verkeerd gereden en omgedraaid, wel balen om dan achterin het veld te moeten inhaken.
Plaats reactie