26-07-2015 Saarschleifen marathon, Orscholz (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Twee
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Zas
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 21:36
Mijn mountainbike: is erg fijn

In het dorp moet je nog een keer een trappetje afrijden, maar die is niet moeilijk.
A good bike ride fixes everything.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Verdorie, zaterdag regen. Leek eerst nog mooi te worden :evil: . Zondag wel redelijk. Hopelijk valt het mee, parcours kan niet veel regen hebben..

Heb trouwens nog 2 tickets voor de korte lus (38km 1xman en 1xvrouw) in de aanbieding, vrienden hadden zich ingeschreven maar hebben tussentijds de vakantie geboekt en zijn nu weg.
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Ben hier sinds vanmiddag en heb nog geen regen gehad. Voor morgen ziet er ook goed uit.
- er kan er maar één de laatste zijn -
Maikelvw
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 juni 2011, 22:38
Mijn mountainbike: S-works 650B

Weet iemand over de uitslagen al beschikbaar zijn?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

http://coderesearch.com/sts/services/in ... param1=512" onclick="window.open(this.href);return false;
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Het parcours was inderdaad kurkdroog vandaag, had ik eigenlijk niet verwacht na de berichten van de afgelopen dagen. Pas toen ik met de auto bijna terug in Nederland was begon het flink te regenen.

Ik heb voor mezelf wel lekker gereden in ieder geval, en de trails in Saarschleifen blijven leuk. De steile helling aan het begin van de laatste klim naar de finish kon ik beide ronden vrij gemakkelijk omhoog rijden. Enige probleempjes waren wat schakelproblemen en een langzaam leeglopende achterband, maar dat heeft niet veel tijd gekost.

Gecombineerd met een goede organisatie en een bordje past na afloop was het weer een leuke dag.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

TJonge wat een gave marathons zeg.
Mooie trails, goede verhouding van verschillende paden, goed georganiseerd en zwaar!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Was echt weer genieten. Wat is dit toch een mooi parcours met inderdaad een goede balans tussen technische trails en goed lopende stukken. Het was kurkdroog en ook erg mooi weer.
Heerlijk gereden en me niet gek laten maken. Een keer met een boom geknuffeld op een steil afdalinkje waar ik iets te hard ging en de bocht net niet haalde, beetje jammer maar redelijk heelhuids vanaf gekomen. Vrijwel alles gefietst behalve de helling voor de 1e brug (dat kan echt niet) en een stukje van een paar meter met flinke stenen redelijk aan het begin van de laatste klim. Daar was het file en ging het gewoon niet. Kan me herinneren die wel eens fietsend gedaan te hebben.
Het is toch vooral fun en rij mezelf niet meer kapot voor een paar minuten, dan is het echt veel leuker. 86e plek op en 2 uur 40, 29e bij de masters. Tevreden!
atbjean
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 december 2012, 12:58
Mijn mountainbike: specialized S works epic WC
Contacteer:

Inderdaad een prachtige marathon! Ook ik heb, tussen het afzien, genoten van het parcours dat ons werd voorgeschoteld. Mooi dat er nog organisaties zijn die het aandurfen om XC stukken en technische trails in ee marathon te stoppen.
Hulde voor de organisatie die het prima voor elkaar hadden!
Wat mij betreft volgend jaar weer, al is 6 uur rijden naar huis toch wel een eind na afloop van een marathon.
live your dream
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik vond de 400 km al ver ;-)

Maar het was zeker de moeite waard. Echt een super gave marathon. Beelden, gpx file, foto en verslag vind je op: http://ridemymtb.com/saarschleifen-bike-marathon-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Ik heb er ook van genoten als toeschouwer!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zaterdag al vertrokken voordat het onweer begon. Een hotelkamertje gehuurd in Perl op 12 km afstand van Orscholz. De rest van de dag doorgebracht met familie bezoeken in St. Wendel op 80 km afstand. Om 21:30 helemaal kapot naar bed (en na ca 600 km achter het stuur te hebben gezeten) en 's-ochtends om 6:30 wakker. 7:00 ontbijten en om 8:00 in Orscholz, startbewijs ophalen, wat losrijden en met mijn begeleiders de locaties besproken waar ik wat flessen kreeg aangereikt ( ca elke 20 km een fles). Helaas te veel gekletst en pas 10 min voor de start het startvak binnen als een van de laatste.
Mijn plan was een tijd onder de 5:00. Gezien de prestaties van dit jaar achtte ik dit haalbaar, want in alle marathons van dit jaar mijn PR met 15-20 min weten aan te scherpen en mijn PR voor Saarschleifen stond op 5:08 uit 2012.
Omdat ik achteraan stond heb ik op de eerste km'ers behoorlijk gas gegeven om tenminste 50% van het veld in te halen voordat de eerste single tracks begonnen (na 5 km zat ik op 29.8 km/uur :tong ). Lukte ook prima en naar ca 20 km riep ik tegen mijn begeleiders dat het soepel liep. Hier en daar kunnen aanhaken bij anderen totdat ik toch inhaalde en doortrok. Wel had ik het gevoel dat het veld behoorlijk uit elkaar getrokken was vergeleken met voorafgaande jaren. Alles liep prima tot begin van de 2e ronde. Toen zat ik nog boven een gemiddelde van 20 km/uur, dus een tijd van 4:54 was nog haalbaar mits ik een vlakke race kon rijden.
Helaas bleek deze droom niet waar te worden. Al in de eerste klim van ronde 2 werd ik door 4 bikers ingehaald en voelde ik dat het vandaag moeilijk zal worden. Toch nog geprobeerd bij de een of ander aan te haken en dat lukte aardig. Maar de prijs was te hoog. Na km 68 stond ik voor de keuze zo door te gaan en waarschijnlijk helemaal stuk te gaan of het tempo helemaal eruit te halen en proberen wat te herstellen, EN de ambitieuze eindtijd te vergeten. Voor het eerst in mijn "MTB carrière" voor de tweede optie gekozen :(( ; Rurzee en in het bijzonder Erbeskopf twee weken geleden hebben blijkbaar hun sporen achtergelaten. Werd toen nog door een stuk of 10 mannen ingehaald, maar heb ze allemaal laten gaan en bleef mijn eigen tempo rijden. Omdat ik niet hoefde te stoppen bij de verzorgingsposten kon ik ook nog 2-3 mannen achter me laten. De steile Bitburger Steige (het begin van de 6 km lange slotklim) besloten te lopen, misschien de beste beslissing, die ik op die dag heb genomen. Zo kon ik de laatste km'ers nog redelijk ontspannen uitrijden. Uiteindelijk na 5:12 over de finish.
Teleurgesteld? Niet echt. Uit de een of ander reden zat er op die dag niet meer in. Ben daarom ook niet zeker dat ik veel harder had gekund mits de indeling van de race anders was geweest. Wel besloten in augustus geen marathons meer te rijden. De volgende en misschien laatste van het jaar wordt Plettenberg, begin september.
Tot slot: Saarschleifen blijft mijn favoriete marathon. Sfeer, organisatie en met name het parcours zijn prachtig. De technische secties zijn om te smullen en het parcours is alles behalve typisch Duits. Hiervoor zit ik graag 400 km in de auto. Tot volgend jaar :-q
Laatst gewijzigd door rokl op di 28 juli 2015, 08:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

dadionysos schreef:Ik vond de 400 km al ver ;-)

Maar het was zeker de moeite waard. Echt een super gave marathon. Beelden, gpx file, foto en verslag vind je op: http://ridemymtb.com/saarschleifen-bike-marathon-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk filmpje, ergens ben je mij voorbijgestoken zag ik ;-)

Ik heb hem gedeeld op mijn facebook...
- er kan er maar één de laatste zijn -
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

djcfranse schreef:
dadionysos schreef:Ik vond de 400 km al ver ;-)

Maar het was zeker de moeite waard. Echt een super gave marathon. Beelden, gpx file, foto en verslag vind je op: http://ridemymtb.com/saarschleifen-bike-marathon-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk filmpje, ergens ben je mij voorbijgestoken zag ik ;-)

Ik heb hem gedeeld op mijn facebook...
Dat blijft altijd leuk inderdaad. Je fietst vaak samen met mensen die je wel van het forum of bijvoorbeeld Strava kent, maar in het echt niet herkend....
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Plaats reactie