M3 Montafon Marathon 31. Juli - 1. Augustus 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
v_schultinge

Lefty29 schreef:Is dat die 'rasanter und sehr exponierten steinigen trail' waar ook de website van de organisatie het over heeft?
Ja dat is precies deze trail :-q Ik spring bij aankomst daar meteen mijn fiets af om te gaan lopen en stap dan bij de laatste bocht voor het laatste rechte stuk weer op de fiets.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lefty29 schreef:De weersvoorspelling lijkt niet al te best, al geeft elke site een ander beeld van wanneer het regent en wisselt het ook nog sterk per dag.
Zijn bergen en zoveel dagen van te voren kan er heel veel veranderen.
Proberen je daar nu niet te druk om te maken en je kan er toch niets aan veranderen.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Tsja, daar heb je gelijk in :-D . Behalve dan dat het kledingkeuze beïnvloedt... Maar de koude omstandigheden van vorig jaar die jij beschrijft lijken in elk geval gelukkig niet op te treden!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mag inderdaad hopen van niet. Kledingkeuze op vrijdagavond bepalen. Denk kort/kort, misschien armstukken en zeker dun regenjasje mee dan moet je het onder 95% van de gevallen redden.
Gek eigenlijk dat ik 'mijn' marathons op 1 of andere manier meer blijf volgen dan andere ritten........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Voelde me halverwege de wedstrijd niet helemaal lekker (steek onder de ribben), gecombineerd met de regen ben ik toch richting de nieuwe M1 route gegaan. Daar met een tijd van 2h11minuten wel tevreden.
Arj
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 april 2005, 22:20
Mijn mountainbike: Merida/Cube

Zoals altijd weer gewoon zwaar. Regen kwam eerder dan verwacht maar uiteindelijk pakte dat goed uit want laatste deel wedstrijd prima weertje. En dat is in die laatste 50-60 km best lekker want anders rij je daarboven ook met 5 meter zicht in de kou. Tot Rellseck nog met Lefty29 gereden maar die was ik opeens kwijt na de afdaling. Begin laatste klim kwam hij me weer voorbij en reed net ff te hard omhoog daar maar op hoogste punt weer in het wiel ;-) Uiteindelijk in 7:43 over de finish en P5 bij de mas2. Lefty29 minuutje daarachter maar begreep iets van spaakbreuk oid ? Het weer kan hier mee en tegenzitten in de bergen maar is verder echt een topmarathon.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik vond het ook een geweldig evenement, wat een goede organisatie en sfeer! De bevoorradingen waren geweldig, maar liefst 9 op de m3! Steeds werden er bidonnen aangereikt en je hoefde maar te roepen wat je wilde of het werd gegeven zodat je niet hoefde te stoppen. Hoogtepunt was dat een vrijwilliger bij bevoorrading 1 een reep in mijn mond stopte :-q . Nagenoeg alle vrijwilligers (en dat waren er heel veel) moedigden ook enthousiast aan en dat is erg motiverend.

Inderdaad een stuk met Arj opgereden totdat ik in Bartholomäberg een wat rare kronkel met de tijdsregistratie te hard inreed en te hard remde en op het asfalt vol onderuit ging. Later Arj weer opgepikt op de slotklim richting Bielerhöhe. Na een snelle afdaling bleek er nog een klim te komen terwijl ik op grond van het profiel constateerde dat we alleen nog af hoefden te dalen. Even een mentale dip en bijna-kramp en Arj pikte mij weer op wat motiveerde om hard door te rijden. Helaas bovenop spaakbreuk en de spaak liep vast in de remschijf (moet er niet aan denken dat dat vol in de afdaling gebeurt :roll: ). Daar ben ik Arj kwijt geraakt en verder wat beheerst gedaald en in 7"45 gefinished (48e overall en 16e masters 1 en erg tevreden met deze tijd over 132km en 4200hm).

Het parcours vond ik schitterend al was het jammer dat de regen en wolken de prachtige uitzichten belemmerden. Het stuk door het dal naar Bielerhöhe vond ik erg mooi met grote stukken single track langs de Ill. Het stuk terug door het dal veel asfalt naar beneden maar daar was ik op dat moment erg blij mee. Dé afdaling (waar hierboven over gesproken is) helemaal gelopen. Achter ons was er één die hem fietste maar die belandde over de kop naast het pad. Vanaf Bielerhöhe was er ook een stuk technische afdaling en die grote deels gelopen. Door de kapotte spaak wilde ik voorzichtig afdalen om verdere spaakbreuk te voorkomen en ik vond de afdaling voorzichtig niet te doen.

Kortom, zoals Fred al eerder constateerde een prachtige marathon die onterecht weinig deelnemers trekt (113 op de 130km. Overigens wel een sterk bezet veld licentie rijders (onder wie de Nederlands kampioen marathon bij de dames).
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ik heb gisteren ook de M3 uitgereden. Het begon inderdaad al snel te regenen en ik was bang dat het de hele dag zo nat zou blijven, maar rond 12 uur werd het inderdaad droog. De laatste lus over Silvretta was inderdaad prachtig, de afdaling na Bielerhohe heb ik ook grotendeels gelopen. Was gewoon een schitterende dag!
v_schultinge

Veel respect voor iedereen die de 130km heeft uitgereden! Ik vind zo'n prestatie buitengewoon knap.

Zelf houd ik het echt bij de medium afstanden. Misschien ooit in de toekomst nog.... (later als ik groot ben :D )

Next stop --> Arlberg Bike Marathon.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Boven op de Bielerhöhe zat een fotograaf met een grote lens die volgens mij hele mooie foto's heeft gemaakt met een gletsjer op de achtergrond. Zo'n foto zit niet bij mij tussen de sportograf foto's en ik zie ze ook niet bij de andere deelnemers staan. Weet iemand misschien waar deze foto's te vinden zijn?

Zo'n zelfde foto werd gebruikt voor de M3 posters en die zag er erg gaaf uit (de tekst op de poster vind ik overigens ook sterk:'hier zeigt man nicht was man hat, aber was man kann').
Plaats reactie