07-03-2015 Marathontraining Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

ik had zelf last van een kapot ventiel.. waardoor ik langzaam lucht verloor, na een stop om er met een patroon wat lucht bij te rammen, verloor ik HEEEEL snel lucht.. dat rondje afgesneden en terug gelopen.. jaja, niet door finish daar nog staan klooien met een tang en pomp uit fred zn bus.. leek toen goed, maar merkte na toch dat er na een ronde weer behoorlijk wat lucht uit was, toen nog 1 poging gewaagd, maar mn benen leken opeens volledig aan gort :P .. en dat al halverweg,

Oorzaak was ook een veel te snelle start, vorig jaar met schematje voor 4 uur gereden, eerste 4 rondes "rustig" op 17 min geklokt, om daarna te versnellen..en pas de laatste 2 rondes was het harken.

Nu bij die mongool van mn broer in het wiel, die zei dat hij rustig zou beginnen maar meteen met een ronde van 16 min begon.. terwijl het rondje toch echt langzamer was dan vorig jaar (alle klims hadden we een straffe wind tegen of van opzij). Toen nog tijdje bij wilco gereden die iets eerder was gestart en voormij een lekker tempo reed, maar die ik moest laten gaan toen ik mn band moest gaan oppompen. Daarna nooit meer in een ritme gekomen, in combinatie met een leeglopende band en behoorlijk pijn in de benen, deden mij besluiten (te) vroeg er een punt achter te zetten.

Volgend jaar nieuwe ronde (letterlijk?!) nieuwe kansen..

Oh ik heb ook nog een loslopende hond aangereden.. hoop dat het goed gaat, hoewel die totaal niet onder de indruk was..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:Samen met fietsmattie Wok vroeg gestart in het 2e groepje om samen te rijden. voor het einde van het rondje kwam XC man in vorm en winnaar van vorig jaar Mark Schepp ons inhalen solo. Wat gaan we doen onszelf opblazen bij hem, ga jij maar, dus aansluiting gemaakt. Toch redelijk wat rondjes samen kunnen draaien, tot begin 6e ronde in stuiterstukje voor mulzand afdaling ketting eraf. Heb er tot bijna einde van dat rondje Strava achtige rondetijd (teveel) gas gegeven om erbij te komen. Nog ff paar rondjes samen gefietst maar na 2:30 was t parkeren voor me op het 1 na laatste heuveltje. Over op survival modus,en Schepp op zijn tempo ervandoor. 1,5 ronde voor t eind kwam er een Peerkes man aansluiten die dacht dat hij voorop lag, ik moet nog 1 ronde (ik ook dus, was tel kwijt Garmin deed alleen de tijd het). Samen uitgebold tot de finish en hij dan toch als 1e omdat Mark eerder gestopt was en Peerkes man achter mij gestart. Ik dacht trouwens dat we allen het hobbelstuk zouden overslaan zeker onder de forum lezers bekend. Na dikke 4 uur al pijn genoeg in mijn onderrug, scheelt zeker 5 minuten of meer.
Het belangrijkste voor mij geen pijn na knieval sinds 3 maanden bij wakker worden :D
yep,..laatste 3 rondjes niet meer gedaan. Wil deze 2 weken nog een paar keer intensief trainen voor de eerste xc wedstrijden. Wilde de boel niet teveel forceren. 11 rondes rond het omslag punt was voldoende :winkie:
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

rundfunk rudi schreef:ik had zelf last van een kapot ventiel.. waardoor ik langzaam lucht verloor, na een stop om er met een patroon wat lucht bij te rammen, verloor ik HEEEEL snel lucht.. dat rondje afgesneden en terug gelopen.. jaja, niet door finish daar nog staan klooien met een tang en pomp uit fred zn bus.. leek toen goed, maar merkte na toch dat er na een ronde weer behoorlijk wat lucht uit was, toen nog 1 poging gewaagd, maar mn benen leken opeens volledig aan gort :P .. en dat al halverweg,

Oorzaak was ook een veel te snelle start, vorig jaar met schematje voor 4 uur gereden, eerste 4 rondes "rustig" op 17 min geklokt, om daarna te versnellen..en pas de laatste 2 rondes was het harken.

Nu bij die mongool van mn broer in het wiel, die zei dat hij rustig zou beginnen maar meteen met een ronde van 16 min begon.. terwijl het rondje toch echt langzamer was dan vorig jaar (alle klims hadden we een straffe wind tegen of van opzij). Toen nog tijdje bij wilco gereden die iets eerder was gestart en voormij een lekker tempo reed, maar die ik moest laten gaan toen ik mn band moest gaan oppompen. Daarna nooit meer in een ritme gekomen, in combinatie met een leeglopende band en behoorlijk pijn in de benen, deden mij besluiten (te) vroeg er een punt achter te zetten.

Volgend jaar nieuwe ronde (letterlijk?!) nieuwe kansen..

Oh ik heb ook nog een loslopende hond aangereden.. hoop dat het goed gaat, hoewel die totaal niet onder de indruk was..

En daar was ook nog het verhaal van de boom aan je fiets, hoe kreeg je dat voor elkaar :~

Ik heb een prima rit gehad btw. :-D
Alleen ff een dingetje gehad met m'n ketting.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

haha ja dat ook nog.. al met al verliep het niet soepel.. maar ach het was maar een training en het was best gezellig bij de bus.. rustig terug gefiets naar amersfoort. (fiets omgeruild met maat).. en de volgende dag nog extra rondje door de bossen gedaan om de kilometers vol temaken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog een paar filmpjes gemaakt bij de lange klim. Mbv klein statief en compact cameraatje laag bij de grond, dus verwacht geen hoogstandjes.

http://youtu.be/SYg9zflVu0Y
http://youtu.be/5WcGOLsNNC0
http://youtu.be/QHD7cNyvhME
http://youtu.be/nak8-MSdO8A
http://youtu.be/x8GjtyxbLiY
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
axmaster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 25 februari 2015, 12:50

Even een bedankje van een newby aan de organisatoren van de marathontraining. En diepe buiging voor al die gasten die mij met twee vingers in de neus voorbijfietsten. Als voormalig triatleet, marathonloper en tegenwoordig marathonschaatser (C3 - dus korte wedstrijdjes) ben ik weer even op mijn plaats gezet. Man man man, wat is dat mountainbiken zwaar! Ik ben geen moment in een ritme gekomen. Daarom afgelopen weekend weer gaan trainen op hetzelfde parcours met als doel voor 27 juni die 100 km relatief probleemloos uit te kunnen rijden. Ik ga m'n best doen!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

axmaster schreef:Even een bedankje van een newby aan de organisatoren van de marathontraining. En diepe buiging voor al die gasten die mij met twee vingers in de neus voorbijfietsten. Als voormalig triatleet, marathonloper en tegenwoordig marathonschaatser (C3 - dus korte wedstrijdjes) ben ik weer even op mijn plaats gezet. Man man man, wat is dat mountainbiken zwaar! Ik ben geen moment in een ritme gekomen. Daarom afgelopen weekend weer gaan trainen op hetzelfde parcours met als doel voor 27 juni die 100 km relatief probleemloos uit te kunnen rijden. Ik ga m'n best doen!
:winkie: ,....maar als je een keer echt wil MTB en je bent in Amerongen, rij dan nog even een stukje door naar kwintelooijen en rhenen. Kwintelooijen is 2,7 km met 120 HM per rondje. De kom heeft een gemiddelde van iets meer dan 15km/u. Het aantal HM is het dubbele van het rondje leersum. Ik heb al heel wat sauerland en ardennen marathons gereden maar het rondje op Kwintelooijen qua HM per km nog veel pittiger! Goed voor de techniek ook dat rondje.
Plaats reactie