07-03-2015 Marathontraining Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:wordt er met de start nog enigszins gekeken naar het niveau van de rijders of kan je starten met wie je wil? Massastart is ook leuk natuurlijk :)
Massa start was bij de eerste uitgave. We gingen geneutraliseerd via een afdaling naar de voet van de lange klim naar parkeerplaats en toen al rijdend gestart. Dus de 6 van Amerongen had 7 maal de lange klim.
Hoe start is (wie bij wie), maakt zaterdag toch niet uit want is toch training? Zijn geen punten te verdienen :wink:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Fred (mtb-sport) schreef:
schepp schreef:wordt er met de start nog enigszins gekeken naar het niveau van de rijders of kan je starten met wie je wil? Massastart is ook leuk natuurlijk :)
Massa start was bij de eerste uitgave. We gingen geneutraliseerd via een afdaling naar de voet van de lange klim naar parkeerplaats en toen al rijdend gestart. Dus de 6 van Amerongen had 7 maal de lange klim.
Hoe start is (wie bij wie), maakt zaterdag toch niet uit want is toch training? Zijn geen punten te verdienen :wink:
Ik denk dat we in groepjes van 5 tegelijk of zoiets starten net als voorgaande 2 jaar. Massastart is wel leuker
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Aantal deelnemers schijnt op 65 te staan, dus kunnen nog mensen bij en voor het weer hoef je het niet te laten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Fred (mtb-sport) schreef:
schepp schreef:wordt er met de start nog enigszins gekeken naar het niveau van de rijders of kan je starten met wie je wil? Massastart is ook leuk natuurlijk :)
Massa start was bij de eerste uitgave. We gingen geneutraliseerd via een afdaling naar de voet van de lange klim naar parkeerplaats en toen al rijdend gestart. Dus de 6 van Amerongen had 7 maal de lange klim.
Hoe start is (wie bij wie), maakt zaterdag toch niet uit want is toch training? Zijn geen punten te verdienen :wink:

Tuurlijk maakt het uit Fred,...zodra er een tijdwaarneming willen we de snelste zijn he :winkie: Alle gekheid op een stokje,..het wel fijn als je in een groep kan rijden met rijders van enigszins hetzelfde nivo, Is wel zo gezellig en leuk voor de onderlinge competitie :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor het echte trainingseffect: Een verbod op in het wiel zitten van een ander............
Maakt niet uit: Als jullie maar lekker rijden en lol hebben.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Fred (mtb-sport) schreef:Voor het echte trainingseffect: Een verbod op in het wiel zitten van een ander............
Maakt niet uit: Als jullie maar lekker rijden en lol hebben.
Precies! Als je echt graag in een groepje wilt rijden zou ik dit zelf organiseren door met dat groepje tegelijk je startnummer af te halen en samen te starten. Lijkt me vrijwel onmogelijk voor de organisatie om dat anders te faciliteren. En een groepsstart vanaf het asiel lijkt me niet ideaal, die loopt volgens mij vast in het mulle zand van de eerste afdaling wat mij bovendien erg tricky lijkt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is in elk geval mooi weer op komst.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
29errules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 21:19

mooi weer id, als in in staat ben kom ik met mn ratelaar ff aanmoedigen :-q
veel plezier allen
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Zo te zien mooi weer, het beruchte hobbelstuk is echter nog steeds in erbarmelijke staat, heb ik vernomen.. tenzij je er van houd totaan de naven door de modder te rijden :p
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

rundfunk rudi schreef:Zo te zien mooi weer, het beruchte hobbelstuk is echter nog steeds in erbarmelijke staat, heb ik vernomen.. tenzij je er van houd totaan de naven door de modder te rijden :p
Maar ik neem aan dat we morgen vooraf nog instructies krijgen over welke route we precies gaan volgen? En als dit de status is van het hobbelige stuk...
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Lefty29 schreef:
rundfunk rudi schreef:Zo te zien mooi weer, het beruchte hobbelstuk is echter nog steeds in erbarmelijke staat, heb ik vernomen.. tenzij je er van houd totaan de naven door de modder te rijden :p
Maar ik neem aan dat we morgen vooraf nog instructies krijgen over welke route we precies gaan volgen? En als dit de status is van het hobbelige stuk...
Lekker doen wat jij wil.
Is een training. :-q
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zo, dat was een pittige opening van het marathon seizoen :o. Onder perfecte omstandigheden, in een prima sfeertje en met een goede organisatie was het erg leuk vanmorgen. Tegen het eind wel behoorlijk afgezien want dit seizoen nog niet veel duurwerk gedaan. Maar daar was de training ook voor bedoeld, toch? Met 101 km en 1620 hm een mooie voorbereiding voor Groesbeek. Het was de eerste keer dat ik mee deed maar ik vond het erg leuk, volgend jaar weer!

Echt top dat Leo en Fred dit organiseren :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lefty29 schreef:Zo, dat was een pittige opening van het marathon seizoen :o. Onder perfecte omstandigheden, in een prima sfeertje en met een goede organisatie was het erg leuk vanmorgen. Tegen het eind wel behoorlijk afgezien want dit seizoen nog niet veel duurwerk gedaan. Maar daar was de training ook voor bedoeld, toch? Met 101 km en 1620 hm een mooie voorbereiding voor Groesbeek. Het was de eerste keer dat ik mee deed maar ik vond het erg leuk, volgend jaar weer!

Echt top dat Leo en Fred dit organiseren :-q
Eens :-q al vond ik de omstandigheden verre van perfect :) Stond echt een hele straffe wind! Vandaag 11 rondes gedaan om de boel zo vlak voor het seizoen heel te houden (ik rij immers de korte marathons,....gelukkig moet ik zeggen na vandaag :winkie: ) Na vorig jaar continu in een groep te hebben gereden was het vandaag veelal solo of met zn 2en ploeteren.

Blijft toch een aparte discipline dat marathon rijden,....ik ben toch meer van hard en korter.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ook genoten vandaag :-q
Tot ronde 10 nog lekker door kunnen rijden met 23 gem. (vrij hard voor mijn doen), de laatste 4 ronden moest ik iets inhouden. De duurtraining heb ik zeker voor elkaar dit seizoen, vandaag heeft me doen inzien dat ik nu meer moet inzetten op klimwerk :)
Enig minpuntje; waarom snijdt bijna iedereen nou dat hobbelstuk af :-{ dat is gewoon valsspelen, de sukkels (ik dus) die de volledige route fietsen moeten constant het gat weer dichten. Je verliest gewoon 30s per rondje op die manier.
'Het is maar een training' is een kulargument; gaan dan lekker 14x Leersum zonder nummerbordje rijden. De afspraak is: volledige Leersum-route, hou je er dan ook aan toch?
Goed, genoeg moraalridder gespeeld. Heerlijk gereden vandaag, bedankt Leo en Fred :-q :-q :-q
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

schepp schreef:
Lefty29 schreef:Zo, dat was een pittige opening van het marathon seizoen :o. Onder perfecte omstandigheden, in een prima sfeertje en met een goede organisatie was het erg leuk vanmorgen. Tegen het eind wel behoorlijk afgezien want dit seizoen nog niet veel duurwerk gedaan. Maar daar was de training ook voor bedoeld, toch? Met 101 km en 1620 hm een mooie voorbereiding voor Groesbeek. Het was de eerste keer dat ik mee deed maar ik vond het erg leuk, volgend jaar weer!

Echt top dat Leo en Fred dit organiseren :-q
Eens :-q al vond ik de omstandigheden verre van perfect :) Stond echt een hele straffe wind! Vandaag 11 rondes gedaan om de boel zo vlak voor het seizoen heel te houden (ik rij immers de korte marathons,....gelukkig moet ik zeggen na vandaag :winkie: ) Na vorig jaar continu in een groep te hebben gereden was het vandaag veelal solo of met zn 2en ploeteren.

Blijft toch een aparte discipline dat marathon rijden,....ik ben toch meer van hard en korter.
Ik kwam tegen 3'55 door na 13 ronden en was even bang door je gedubbeld te worden... Maar nu snap ik waarom dat niet is gebeurd :-D. Overigens was ik tevreden met een eindtijd binnen de 4'15 en veel meer zat er ook niet in vandaag.

De wind was inderdaad straf en het leek dat de wind op precies de verkeerde plekken tegen was (met name in de aanloop naar de steilste klim).
Plaats reactie