27-06-2015 RWP MTB Cyclo Midden Nederland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

Prima naar me zin gehad,was wel ook met dat verhangen bord ff in de fout gegaan maar ben al snel weer gekeerd,gezellig hoor,kwam ik weer een boel "bekenden"tegen.. :-D
Was ook echt het enige minpuntje...Organisatie,Bedankt :-q
geluk is een fijn fietsje en goede benen
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Ik heb tot ronde 4 gereden rond de 11e plaats (helaas moeten afstappen wegens rugklachten) en het zal wel aan mij liggen maar ik heb nergens getwijfeld over de te volgen route deze was voor mij duidelijk genoeg. Als de tijd tussen de groepen inderdaad 9 minuten was (lijkt mij aan de korte kant trouwens) is het voor de achtervolgers natuurlijk wel irritant als je ineens niemand meer voor je ziet. Ik kan me voorstellen dat je daardoor gaat twijfelen/irriteren en geen richtpunt meer hebt dus dat je daardoor ook mindere rondetijden rijd als wanneer er wel een groepje kort voor je rijdt. De "foutrijders" hebben natuurlijk die 9 minuten gekregen maar ook een paar behoorlijke klimmen minder die je later dus ook niet in je benen voelt... Blijft lastig maar als ik het zo lees en flyby op strava zie vind ik de 9 minuten wel een "makkelijke straf" . Voor de rest leuke ronde, inhalen ging over het algemeen goed en herstelpatat is altijd lekker ;-)
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Glenn-biker schreef: waarvan akte.
Als ik al je berichten zo eens lees was er eigenlijk weinig goed, ik zou me dan ook 2x bedenken om me nogmaals in te schrijven voor zo'n waardeloos evenement of me aanmelden in de organisatie om alles structureel anders te gaan doen in de toekomst!!

De keuze is reuze......
Fijne dag verders... :wink:
Size does matter!! Try it with 29 inches...
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Gelukkig hebben we de foto's nog ......... :D

http://rwp.mbcyclo-midden.nl/fotos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

tjebbert schreef:
Glenn-biker schreef: waarvan akte.
Als ik al je berichten zo eens lees was er eigenlijk weinig goed, ik zou me dan ook 2x bedenken om me nogmaals in te schrijven voor zo'n waardeloos evenement of me aanmelden in de organisatie om alles structureel anders te gaan doen in de toekomst!!

De keuze is reuze......
Fijne dag verders... :wink:
Ja joh, kutevenement :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zullen we de vleeswaren en de lichaamsdelen in de koeling laten liggen? Gaat zo snel ruften met dit warme weer. :evil:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Editie 2015 zit er weer op en aan jullie reacties te horen hebben jullie je weer prima vermaakt.

Wat een top dag gisteren. Jullie hadden dit jaar een prachtig uitdagend en afwisselend parcours uitgezet. Veel afwisseling, mooie afdalingen, verschillende ondergronden. De sfeer vind ik ook altijd zo uitzonderlijk. Iedereen levert zijn eigen strijd, maar er valt nooit een onvertogen woord.
Nogmaals de complimenten en ook mijn dank aan de vele vrijwillers die dit mogelijk maken.
(Peter Koning)

Organisatie bedankt voor het goed verlopen evenement! Ik vind het geweldig dat jullie dit ieder jaar weer voor elkaar krijgen. De patat en de Radler na afloop (Mees)
Zaterdag genoten van een leuke mtb dag.Topweer mooi parcours en alles prima geregeld.(Openbiker)

Was het dan alleen maar halleluja ? Jammer genoeg niet.

In de aanloop naar het evenement waren er problemen waardoor het parkeren en start/finish anders moesten worden ingericht ten opzichte van vorige jaren.
Om te voorkomen dat de verzorgingspost massaal geplunderd zou worden door rijders die klaar waren of stopten en zodoende de nog actieve rijders zouden benadelen, deze verplaatst.
Maar het is erg moeilijk om dit tegen te gaan bleek weer. De catering na de finish was voor velen blijkbaar toch niet genoeg.
Ook de route moest aangepast worden waardoor de afstand op 18 km per ronde kwam dus respectievelijk 54 km en 108 km gereden werden door de finishers.
Voordeel was wel een nog gevarieerder parcours hetgeen de meesten wisten te waarderen.

Na de laatste inspectieronde ’s morgens werd er alsnog een routepijl verhangen waardoor de eerste 2 rijders met in hun kielzog nog 4 anderen een flink stuk van de route misten. Uit sportieve overweging, omdat dit buiten hun schuld was, hebben ze als groep het verschil met de achtervolgers van 9 minuten bij doorkomst na de eerste ronde, alsnog bij hun eindtijd geteld gekregen.
Gelukkig ging de rest wel de goede kant op waarna in ronde 2 de aanduiding weer herstelt was en er verder probleemloos gereden kon worden.

De als zodanig gehuldigde winnaar is alsnog uit de uitslag geschrapt omdat deze de bewuste keuze maakte toen hij voor de tweede keer verkeerd reed in de eerste ronde (nu volledig door zijn eigen schuld) om niet terug te rijden maar naar start/finish te gaan en daar weer aan te sluiten.
Met de ongevallen viel het gelukkig ook mee. We noteren weliswaar een aantal valpartijen, maar ‘zonder erg’ op een stel fiks gekneusde ribben en een gebroken sleutelbeen na.

Wel was het erg opvallend dat minder dan de helft van de starters de finish heeft gehaald. De editie van dit jaar was zwaar hoorden we maar dit hadden we toch niet verwacht.
Blij verrast waren we dit jaar bij het opruimen van de route: er is erg weinig afval in de vorm van lege verpakkingen en bidons achtergelaten op de route waarvoor dank.

Met de opbrengst worden dit jaar Stichting Mountainbiken Utrechtse Heuvelrug en Stichting Vluchtelingen Werkgroep Utrechtse Heuvelrug van een donatie voorzien.

We hopen dat we iedereen een sportieve dag hebben kunnen verzorgen.


Team RWP MOUNTAINBIKE CYCLO, LIONSCLUB UTRECHTSE HEUVELRUG en SBB
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

HuubC schreef:Wel was het erg opvallend dat minder dan de helft van de starters de finish heeft gehaald. De editie van dit jaar was zwaar hoorden we maar dit hadden we toch niet verwacht.
Zwaar, als in: zwaarder dan vorig jaar? Want echt 'zwaar' vond ik het niet. Niet in verhouding tot bijvoorbeeld Groesbeek en/of Montferland.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Hoe zwaar je het vind is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond Amerongen zwaarder dan Montferland. Montferland had langere klimmen met langere afdalingen waardoor je wat meer kunt herstellen. Amerongen zit naar mijn mening nauwelijks herstelmogelijkheid in. Verder zaten in Montferland in het middendeel ook wat langere vlakkere stukken. Die ontbreken in Amerongen. Groesbeek is een langzamer parcours maar vind ik op de een of andere manier toch minder zwaar dan Amerongen (persoonlijk nodigt Amerongen mij meer uit om voluit te racen, lekker snel parcours).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HuubC schreef:Met de opbrengst worden dit jaar Stichting Mountainbiken Utrechtse Heuvelrug en Stichting Vluchtelingen Werkgroep Utrechtse Heuvelrug van een donatie voorzien.

We hopen dat we iedereen een sportieve dag hebben kunnen verzorgen.


Team RWP MOUNTAINBIKE CYCLO, LIONSCLUB UTRECHTSE HEUVELRUG en SBB
Hulde en dank. Zo hoort het: Bikers voor Bikers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Is bekend hoeveel inschrijvers er nu daadwerkelijk zijn gestart op beide afstanden?
carbon bike, titanium collarbone...
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Misschien kan de uitslag van racetimer worden uitgebreid met rondetijden en uitvallers e.d.?
Dan komt die info vanzelf beschikbaar. Ben ook wel benieuwd naar verval van mezelf en anderen en zo.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Als je in racetimer op je naam klikt zie je je eigen ronde tijden. Dan heb je nog geen goed overzicht om te vergelijken overigens.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Apart dat de DNF'ers er niet bij staan inderdaad.
Dat maakt het toch al iets meer prestatie aan diegene die het wel gehaald hebben.

Vind het aantal uitvallers wel schrikbarend hoog overigens.
Zou weleens de reden daarachter willen weten.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Filmpje net geupload.
alsie nog niet in HD staat, dan later vandaag ;)

https://youtu.be/-tgOQMiiEkc" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie