Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Filmpje staat online van mijn rit :winkie:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwplzBXkraQ
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Leuk filmpje! Met welk verzet heb je gereden?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Ik heb met een 34t voor & een 15t achter gereden.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
rcdenhartog
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 09:24
Mijn mountainbike: Travers 29+, Kona Wozo, 2x Bice CroceEvo, Singular Pegasus Ti

Goed georganiseerde tocht, geen onoverkomelijke dingen kunnen vinden!! Lekker gereden op m'n singlespeed crosser (39x20), het beste wapen denk ik met zo'n baggerbende!

Tevreden met m'n tijd en plaats, 86e in 10.37 uur, volgend jaar weer!!
Laatst gewijzigd door rcdenhartog op za 2 januari 2016, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Trekrules schreef:Ik heb met een 34t voor & een 15t achter gereden.
Dat is nog best een stevig verzet! Ik neem al dat er dan niet al teveel geklommen hoefde te worden?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
HarVel
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 14:41
Mijn mountainbike: Surly Ice Cream Truck, Grom Boar

Dank aan een ieder die deel heeft genomen! We zijn als organisatie erg blij met jullie grote opkomst en ook jullie hoge finish percentage! Als het goed is hebben jullie een mail gekregen met daarin een enquête. Jullie zouden ons een groot plezier doen wanneer jullie deze voor ons zouden willen invullen. Op die manier kunnen we de volgende editie nog verder verbeteren. Dank alvast voor jullie medewerking. Mocht je nu geen mail hebben gehad omdat je later bent ingeschreven op een startnummer wat eerst van iemand anders was, stuur dan even een mail naar drenthe200@gmail.com en we sturen je de link alsnog toe.
Rovaniemi 150: 2015 (completed)
Rovaniemi 300: 2016 (DNF)
Drenthe 200: 2016 (completed)
Rovaniemi 300: 2017
En dan?
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Volgend jaar sta ik ook aan de start HarVel! Ik zit achter de pc zodra de inschrijving geopend word!

Is het een idee om voor volgend jaar een mooi herinnering fiets shirt te later ontwerpen? Ik vind dat altijd een mooi aandenken.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Na een paar dagen op vakantie weer achter de laptop en kijk ik terug op een geweldige ervaring van de ultra marathon. Het was voor mij de eerste keer in het donker, alhoewel ik me heb voorbereid hierop. Na 200 honderd meter reed iemand mij op asfalt me bijna omver, sjonge, waarom moeten sommigen zo'n risico nemen als het niet nodig. Maar wat een schitterend gezicht daar langs het diepje in het begin. Tot Gieten ging het voorspoedig. Na de zandafgraving werd mijn fietsmaat misselijk. Door dit oponthoud heb ik minstens een half uur verloren. Baal ik een beetje van. Zo kwam ik achterin in het veld te staan. Mijn maat uiteindelijk toch achterlatend heb ik met vol adrenaline alleen maar mensen ingehaald waardoor ik bij de finish in het middenmoot terechtkwam. De verzorging en de routeaanduiding waren uitstekend. Knap dat ik en volgens mij bijna allemaal niet de weg zijn kwijtgeraakt. Daar waren een aantal forumlezers behoorlijk sceptisch over herinner ik me nog. Het kan dus wel. Na Appelscha was het heerlijk op groot verzet fietsen, genoten van de zonsondergang op de Fochteloerveen. Bij Huis ter Heide viel de duisternis in. Mensen mensen wat was de laatste etappe zwaar, vooral tussen Zuidvelde en Langelo was een hel. Het lukte me niet om het geheel fietsend af te leggen. Zoveel modder... ik zakte soms tot bijna mijn knieen door de modder. Na 12,5 uur kwam ik weer terug, moest een paar traantjes wegpinken van emotie, zo blij was ik dat ik het gehaald heb, maar ook van de geweldige ervaring van deze dag.

Volgend jaar doe ik weer mee. Ik ben niet enthousiast over de plannen om meer dan 1000 deelnemers toe te laten. Waarom zoveel na een jaar al. Het lijkt me voor de veiligheid minder goed en de kapotgereden (mtb)paden zullen nog meer kapotgereden worden, zoals bij Gieten, Dwingeloo en Appelscha. Ik zou eerst maar tot 600 deelnemers gaan, daarna eventueel meer.
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

Trekrules schreef:Ik heb met een 34t voor & een 15t achter gereden.
Ik met 34/16 en ik vond het veel te zwaar kwam de modder nauwelijks door.
Respect voor de 15! :)
Pius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 31 juli 2011, 17:54

Een paar foto's in de buurt van Spier.
https://flic.kr/s/aHskoG6LWW" onclick="window.open(this.href);return false;
Rolandz
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 7 juli 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Bottecchia Stelvio 650B

Jammer dat de winter net een week te laat zijn intrede hier doet. De hele dag is het hier wit en net iets onder de nul graden. Het had de tocht een nog mooier helse dimensie gegeven
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Natuurlijk direct even gedaan, topevenement!
Volgend jaar ben ik er weer bij! Zo goed gepijld... zijn de tochten vrijwel nooit, echt perfect!
HarVel schreef:Dank aan een ieder die deel heeft genomen! We zijn als organisatie erg blij met jullie grote opkomst en ook jullie hoge finish percentage! Als het goed is hebben jullie een mail gekregen met daarin een enquête. Jullie zouden ons een groot plezier doen wanneer jullie deze voor ons zouden willen invullen. Op die manier kunnen we de volgende editie nog verder verbeteren. Dank alvast voor jullie medewerking. Mocht je nu geen mail hebben gehad omdat je later bent ingeschreven op een startnummer wat eerst van iemand anders was, stuur dan even een mail naar drenthe200@gmail.com en we sturen je de link alsnog toe.
Ik ben mij er eentje...
tomac-maniak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Tomac Type X

Ik ben enthousiast geraakt door alle verhalen en denk er sterk over om dit jaar mee te gaan doen. Nou heb ik geen 29"-er maar een 26". Ben ik dan de enige? Wat zou het in tijd uitmaken onder de omstandigheden zoals die er nu zijn geweest?
Pius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 31 juli 2011, 17:54

tomac-maniak schreef:Ik ben enthousiast geraakt door alle verhalen en denk er sterk over om dit jaar mee te gaan doen. Nou heb ik geen 29"-er maar een 26". Ben ik dan de enige? Wat zou het in tijd uitmaken onder de omstandigheden zoals die er nu zijn geweest?
Ik heb aardig wat 26-ers voorbij zien komen.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

tomac-maniak schreef:Ik ben enthousiast geraakt door alle verhalen en denk er sterk over om dit jaar mee te gaan doen. Nou heb ik geen 29"-er maar een 26". Ben ik dan de enige? Wat zou het in tijd uitmaken onder de omstandigheden zoals die er nu zijn geweest?
Hoe had je hierover gedacht voordat de 29er werd geïntroduceerd?
Bij allebei moet je gewoon blijven trappen hoor
Plaats reactie