Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

tomac-maniak schreef:Ik ben enthousiast geraakt door alle verhalen en denk er sterk over om dit jaar mee te gaan doen. Nou heb ik geen 29"-er maar een 26". Ben ik dan de enige? Wat zou het in tijd uitmaken onder de omstandigheden zoals die er nu zijn geweest?
Ik denk dat een 29'er geschikter is dan 26'er. Gezien de lange afstand en grote stukken verhard en grindpaden endergelijke. Ook in de modder lijkt me dat beter. Alleen op de technische stukken niet. Maar naar verhouding waren er niet veel technische stukken in het parkoers.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb zelfs fatbikes & veldrijfietsen gezien !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

tomac-maniak schreef:Ik ben enthousiast geraakt door alle verhalen en denk er sterk over om dit jaar mee te gaan doen. Nou heb ik geen 29"-er maar een 26". Ben ik dan de enige? Wat zou het in tijd uitmaken onder de omstandigheden zoals die er nu zijn geweest?
Maakt geen *achterwerk* uit. Je moet zelf trappen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
tomac-maniak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Tomac Type X

Ik was ook niet in de veronderstelling dat het vanzelf zou gaan met 29, maar bij Hoek van Holland - Den Helder was ik een van de weinige 26-ers én ik had me iets beter ingeschat qua resultaat. Als nou iemand zegt dat het 20% zou schelen, zou ik gaan sparen. :-) Maar ik krijg de indruk dat het niet veel scheelt.
Een ligstuurtje voor de rechte einden lijkt me wel fijn. Ontspant de rug. Is daar ervaring mee?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

tomac-maniak schreef:Ik was ook niet in de veronderstelling dat het vanzelf zou gaan met 29, maar bij Hoek van Holland - Den Helder was ik een van de weinige 26-ers én ik had me iets beter ingeschat qua resultaat. Als nou iemand zegt dat het 20% zou schelen, zou ik gaan sparen. :-) Maar ik krijg de indruk dat het niet veel scheelt.
Een ligstuurtje voor de rechte einden lijkt me wel fijn. Ontspant de rug. Is daar ervaring mee?
Ik had een ligsteun op mn fatbike gehad en dat was erg prettig. Kon ik mooi de polsen even ontlasten
tomac-maniak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Tomac Type X

EL Maroq schreef:Ik had een ligsteun op mn fatbike gehad en dat was erg prettig. Kon ik mooi de polsen even ontlasten
Ik steun vaak met mijn onderarmen op het stuur op rechte verharde einden maar dat gaat op den duur zeer doen. Zo'n stuurtje is een experiment waard.

btw: ik zie Rovaniemi staan: heb ik ook een keer gedaan! Maar dan op de schaats. 200 km. Was loodzwaar.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Onderstaande heb ik op m'n gravelracer (nu als commuter) Het is gemaakt van een goedkoop ligstuur welke ik heb afgezaagd. Een buisje tussen de uitstekende punten en je hebt mooi ruimte voor een fietscomputer en evt een lamp.
Erg lekker om af en toe even op de onderarmen te leunen. Naast een ontspannen houding kost het met de kop in de wind minder energie om vaart te houden.

Afbeelding

Afbeelding
tomac-maniak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Tomac Type X

Mooi gemaakt, Opperhoofd! Zoiets bedoel ik. Ik zie nog wel een probleem vanwege het nogal taps dunner worden van mijn stuur naar de buitenkant, maar daar kom ik vast wel uit.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Mijn setup
Afbeelding
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

28 December 2016 nieuwe kansen :-q
Speedy_J
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 3 september 2015, 13:22
Mijn mountainbike: N.T.B.

Tis mooi vlak, paar zware stukken... ik ga niet op de fully. :p
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Pathfinderz schreef:28 December 2016 nieuwe kansen :-q
tijd voor een nieuw topic!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

psst

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=126578" onclick="window.open(this.href);return false;
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gei-Kek schreef:psst

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=126578" onclick="window.open(this.href);return false;
Dolle boel!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie