Ardennes Trophy 2015- 25 mei - La Reid/Theux

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

http://www.ardennes-trophy.be/edition20 ... age/welkom

Afstanden
25 km (625hm)
50 km (1400 hm)
75 km (2075 hm)
100 km (2650 hm)
That which does not kill us makes us stronger
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Heeft iemand ervaring met deze tocht? Wil deze gaan fietsen maar merk wel dat deze wat minder in de belangstelling staat dan de RDHF. Heeft dat een aanwijsbare oorzaak?
That which does not kill us makes us stronger
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Bullet schreef:Heeft iemand ervaring met deze tocht? Wil deze gaan fietsen maar merk wel dat deze wat minder in de belangstelling staat dan de RDHF. Heeft dat een aanwijsbare oorzaak?
Yep, valt samen met een manche van de Sforz cup
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Daar deden vorig jaar maar 53 mensen aan mee.. dat kan het verschil toch niet verklaren?
Niet dat het mij heel veel uitmaakt.. Ik vroeg me vooral af of de omgeving en het parcour wel vergelijkbaar is. Iemand die daar wat over kan zeggen?
That which does not kill us makes us stronger
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

komt qua zwaarte aardig dicht in de buurt van de RDHF, al is het parcours net iets minder maar zeer zeker de moeite . Start is beneden in het dorp, aankomst ligt boven net buiten de dorpskom wat op het einde nog voor de nodige hoogtemeters zorgt. Vorig jaar bij +30 ° C flink afgezien 8) . Minpunt vorig jaar was trouwens een mega-opstopping na enkele km's naar de eerste klim/singletrack toe, zeker 15 min. aangeschoven. Als je geen belang hecht aan je eindtijd misschien geen probleem, anders ... :evil:

grt,
bip bip2
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Bullet schreef:Daar deden vorig jaar maar 53 mensen aan mee.. dat kan het verschil toch niet verklaren?
Niet dat het mij heel veel uitmaakt.. Ik vroeg me vooral af of de omgeving en het parcour wel vergelijkbaar is. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Dacht dat je de editie van dit jaar bedoelde... dit jaar is er al wel veel ingeschreven voor Sforz nl.

Misschien gewoon weinig publiciteit voor dit event? Best jammer wat het ziet er wel cool uit.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

2x gereden....aanrader! :-q
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

RDHF kan ik niet dus deze zet ik met dikke letters in mijn agenda. Nog wel met potlood.
That which does not kill us makes us stronger
CubeAttention
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 11:24

Heb eerder Duchenne heroes gereden geen officiele marathon meen ik omdat hier geen klassement gehouden wordt.
Wat word er van je verwacht als je hier aan mee doet? en heerst er op marathons enkel een cultuur van winnen en snauwen en afsnijden tijdens de tocht?
pierrekees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29

ik heb de 75 in 2014 gedaan was mooie marathon en heb weinig last van file gehad !
ik vondt het zwaar omdat het avonds met bakken geregend had en smorgens gelijk warm tot 30c fucking benauwd was
zeker leuk om te doen
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

De eerste kilometers willen de wedstrijdrijders nog weleens zitten vervelen en proberen te passeren op onmogelijke stukken, waarschijnlijk stijf van de adrenaline :lol: , als die eenmaal erlangs zijn is de tocht gewoon recreatief te rijden.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

2014 gereden, vanwege de mega file in het begin nu aan het twijfelen of ik dit jaar weer ga. Wel leuk parkoers.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Keetoo schreef:2014 gereden, vanwege de mega file in het begin nu aan het twijfelen of ik dit jaar weer ga. Wel leuk parkoers.
Volgens de website hebben ze maatregelen genomen om dit te vermijden.. We zullen zien
That which does not kill us makes us stronger
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Wegens het aflassen van de Cimes de Waimes en het moeten missen van de RDHF zet ik 'm ook maar eens op de agenda...... :wink: :wink:
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Iemand enig idee hoe de trails er in dit gebied bijliggen? Het belooft lekker weer te worden dus heb mn ticket alvast besteld!
That which does not kill us makes us stronger
Plaats reactie