[ Schinder(hannes) Marathon ] 24 Mei 2015 (Emmelshausen DE)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yes ik vond m ook zwaar,..bij de 70km de eerste 12 km 33 gem op de teller,....daarna veel op en af en weinig ritme kunnen vinden,..het ene moment vals plat klim op het buitenblad het andere op de 25/32 steil omhoog, veel afdalingen op smalle trails met veel technische stukjes, de slopende klims door het gras die ook nog eens enorm hobbelig waren. Nooit het gevoel gehad dat ik lekker reed. Uiteindelijk 27 algemeen en p6 40+ waar we erg tevreden mee zijn.

Bewegwijzering en vrijwilligers waren het beste wat ik tot nu toe heb meegemaakt, gewoon perfect georganiseerde marathon. Overigens ook veel verzorging onderweg. Nu nog even de fiets schoonmaken, want die was toch wel erg vies ondanks de stoffige omstandigheden
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Geweldig goed georganiseerde marathon. En aardige, betrokken mensen onderweg die je de weg "wijzen".
Belachelijk dat mensen als dank hun gelverpakking of bidon achterlaten. Wel een hoop klimwerk aan het eind, maar dat kan ook psychisch zijn;-) En best wel technisch ook! Maar al met al een hele gave marathon.
Laatst gewijzigd door Dtcrobin op ma 25 mei 2015, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Mooi verhaal rokl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ja was wel weer 1 mooie lange ronde in mooi gebied met wat andere stukjes en omstandigheden dan 3 jaar terug. Toen regen en onweer, nu droog en stoffig. Die grasstrook hellingen liepen af en toe geniepig zwaar door kuiltjes, en 3 kuitenbijtertjes voor lichtste verzet. Laatste 5 km" ich bin schon wieder da" kwam fietsmaatje Wok weer aansluiten en samen over de meet in 5.14
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Wat een leuke marathon , zelf de 104 gereden en mezelf erg geamuseerd! Eerste half uur ging wel erg snel achteraf waarschijnlijk te snel want stond na 40k geparkeerd met kramp. Laatste 30k ging wel weer goed en uiteindelijk iets meer dan 5u op de fiets. Parcours was erg mooi (wel blij dat het droog was want met regen is het een ander verhaal met al die grasstroken) super aardige mensen je voelde je echt welkom en volgens mij nog nooit zo veel vrijwilligers gezien bij een marathon, top!!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

De mensen langs de kant waren inderdaad geweldig! Overal werd je de goede kant op gestuurd bij scherpe bochten waar je plots af moest of zo, of bij splitsingen. En bijna allemaal met aanmoedigingen met toeters en ratels, voor het gehele veld zo'n beetje. Super leuke ervaring zo.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Het was zeker een mooie Marathon met een goede organisatie. Er zaten ook veel meer lastige stukken in dan ik vooraf had gedacht en gelezen.

Helaas ben ik nog wel een keer fout gereden en heb ik daardoor een lus afgesneden. Ik kwam hier een dag later achter door Strava Flyby. In totaal heb ik iets van 3,5km afgesneden wat mij een tijdswinst heeft opgeleverd van een minuut of 12. Erg jammer. Ik heb dezelfde avond nog een e-mail gestuurd naar de organisatie van de Cup en gevraagd om een tijdstraf. Zij hebben dit inderdaad toegepast en zo is het netjes opgelost.

Ik heb de datum van de volgende editie van deze marathon al weer genoteerd. Hopelijk blijft deze nog even in de cup.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Roderbike schreef:Helaas ben ik nog wel een keer fout gereden en heb ik daardoor een lus afgesneden. Ik kwam hier een dag later achter door Strava Flyby. In totaal heb ik iets van 3,5km afgesneden wat mij een tijdswinst heeft opgeleverd van een minuut of 12. Erg jammer. Ik heb dezelfde avond nog een e-mail gestuurd naar de organisatie van de Cup en gevraagd om een tijdstraf. Zij hebben dit inderdaad toegepast en zo is het netjes opgelost.
Inderdaad netjes opgelost.
Maar heel erg netjes van jou, klasse !!!!!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik heb ook weer een verhaaltje geschreven. Voor wie het wil lezen:

http://www.bikesight.nl/blog-schinderha ... er-worden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Leuk leesvoer @juul.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Juul schreef:Ik heb ook weer een verhaaltje geschreven. Voor wie het wil lezen:

http://www.bikesight.nl/blog-schinderha ... er-worden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk verhaal :-q
mkthesix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 20:49
Mijn mountainbike: FELT the Six Ltd. 2011
Contacteer:

Hier nog gratis-fotos van de organisatie!

https://www.flickr.com/photos/schinderh ... 256463605/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/martin-kaster" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie