[ 12 APRIl 2015 ] Aia Hel van Groesbeek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bowiex schreef:Alleen al door de legendarische samenstelling van de deelnemers van het 1e uur. :winkie:
Een paar prutsers toch wel ? :lol:

Die marathon's lijkt mij ook wel wat.
Als ik deze verhalen lees weer niet.
Wel erg leuk om de verhalen te lezen en zo een beeld te krijgen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is ook maar net hoe je er zelf in staat.

Voor mij was het puur de sportieve prestatie, het ging met niet om een klassering (die illusie heb ik niet :lol: ).
Op een enkel geval na werd er netjes gepasseerd en doordat ik achter in het veld reed moest ik af en toe even wachten.
Wat me wel opviel is dat er veel minder gelopen werd dan tijdens de gemiddelde toertocht. Ik heb niemand zien afstappen omdat de klim te steil/technisch of de afdaling te spannend was.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Juul schreef:Hier nog wat leesvoer over mijn 'Hel van Groesbeek':

http://www.bikesight.nl/blog-hel-van-gr ... -een-plan/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mag altijd graag die verslagen lezen! :-q
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Juul schreef:Hier nog wat leesvoer over mijn 'Hel van Groesbeek':

http://www.bikesight.nl/blog-hel-van-gr ... -een-plan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die man van VisscherHolland dat was ik :-D
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

:-q "Laat maar lopen Juul , hij gaat te hard" . Lol, :-q @ S-Wapse.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik hoorde dat, na Groesbeek, de organisatie van de marathon Montferland een hoop verzoeken had gekregen van 105 km-rijders om een omzetting naar de 70 km. Hoe zou dat toch komen?! :lol:
Best pittig, zo'n marathon.....
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Ik weet natuurlijk niet hoe het dit jaar gaat zijn, maar Montferland 2014 was echt wel wat makkelijker dan Groesbeek 2014.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Vond ik ook. Maar heel veel mensen hebben zich volgens mij toch verkeken op de zwaarte van 105 km op een pittige parcours rijden met de huidige gesteldheid van hun kracht en uithoudingsvermogen. En passen daar voor de komende marathon de km's op aan.
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

MacReal schreef: Wat me wel opviel is dat er veel minder gelopen werd dan tijdens de gemiddelde toertocht. Ik heb niemand zien afstappen omdat de klim te steil/technisch of de afdaling te spannend was.
Nu waren de klimmen en afdalingen dan ook niet echt technisch of steil.....behalve dat korte wortelklimmetje op het einde, daar heb ik er tocht genoeg van de fiets af zien gaan :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tuupje schreef:
MacReal schreef: Wat me wel opviel is dat er veel minder gelopen werd dan tijdens de gemiddelde toertocht. Ik heb niemand zien afstappen omdat de klim te steil/technisch of de afdaling te spannend was.
Nu waren de klimmen en afdalingen dan ook niet echt technisch of steil.....behalve dat korte wortelklimmetje op het einde, daar heb ik er tocht genoeg van de fiets af zien gaan :lol:
Alleen de "gevaarlijke" afdaling net na de golfbaan is bij de gemiddelde toertocht vaak al reden tot een wandeltocht :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Bij toertochten wordt er op de gekste plekken gewandeld, en door de vrije starttijden kun je ook op ieder moment in een file belanden. Groesbeek was prima te doen, alleen inderdaad het wortelklimmetje aan het eind lukte me de 1e ronde niet door een foute keuze in lijn, 2e ronde ging wel gewoon prima. Montferland is een stuk makkelijker en sneller.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

XC-Mike schreef:Bij toertochten wordt er op de gekste plekken gewandeld, en door de vrije starttijden kun je ook op ieder moment in een file belanden. Groesbeek was prima te doen, alleen inderdaad het wortelklimmetje aan het eind lukte me de 1e ronde niet door een foute keuze in lijn, 2e ronde ging wel gewoon prima. Montferland is een stuk makkelijker en sneller.
Makkelijker en sneller betekend niet minder zwaar. Zitten net als Groesbeek 1800hm in de 105 km. Op hoger tempo ligt de verzuring ook snel op de loer. Montferland heeft wel een paar hele snelle afdalingen met snelheden die tussen de 70 en 80km pu liggen,...das ook wel heel vet :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Als a-technische rijder is de Montferland marathon voor mij fysiek een stuk zwaarder als die in Groesbeek. Bij die in Montferland kan ik vrijwel constant op volle belasting fietsen. In Groesbeek leukkt me dat niet omdat ik dan waarschijnlijk met de traumahelicopter moet worden afgevoerd. Tot mijn val was in Groesbeek de gemiddelde hartslag 146. Bij de wedstrijd in Montferland was dat vorig jaar 159.
Laatst gewijzigd door faxe op vr 17 april 2015, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Ja klopt, minder zwaar is het nooit. Hoe makkelijker het parcours hoe harder er gereden wordt en uiteindelijk rij je toch altijd zo hard als je aankan en is het dus altijd (ongeveer) even zwaar/intensief. Bij gelijke afstand ben je door het hogere gemiddelde alleen iets eerder aan de streep en dat scheelt dan wel weer.
Die snelle afdalingen zijn gaaf inderdaad! Je zou er maar vlakbij wonen :winkie:
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Hoe vet is dat?! :lol:
Plaats reactie