11-07-2015 Salzkammergut Trophy (Bad Goisern - AUT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Dat klinkt positief tnhx voor de info!
Cyclo-robin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 22 november 2014, 21:52

Zo! inschrijving A-strecke is een feit.

na tijden op de race-ert gezeten te hebben en dat ff beu te zijn ga ik me dit jaar toeleggen op deze uitputting! daarvoor een nieuw speeltje aangeschaft

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117476" onclick="window.open(this.href);return false;

als voorbereiding wil ik de grotere marathons gaan rijden in de ardennen. en een week van te voren de zillertal-challenge. (3 t/m 5 juli)

iemand nog meet tips ? buiten "wegblijven daar" :lol:
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Mooie fiets hoor, ik rijd de C-strecke en heb ook onder andere daarvoor een nieuw speeltje, http://www.canyon.com/nl/mountainbikes/bike.html?b=3555" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik rij de week ervoor in Oberammergau om warm te draaien voor de Salzkammergut, http://www.mountainbike-challenge.de/ob ... gau-pid453" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou maar hopen dat het snel beter weer wordt zodat er weer getraind kan worden buiten!! :wink:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Zou zelf niet mee doen aan de Zillertal challenge als voorbereiding op de A-strecke. Mijn advies is mee te doen met de Kellerwald Marathon, Willingen en Saalhausen. Qua parcours zijn deze marathons beter vergelijkbaar met de A-strecke dan die in Belgie.

Verder veel, vaak en lang met de MTB op pad. Maakt verder niet uit op welke manier. Uurtje of 8 fietsen moet zonder enig vorm van moeite gaan wil je beetje leuke dag hebben.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Cyclo-robin schreef:Zo! inschrijving A-strecke is een feit.

na tijden op de race-ert gezeten te hebben en dat ff beu te zijn ga ik me dit jaar toeleggen op deze uitputting! daarvoor een nieuw speeltje aangeschaft

als voorbereiding wil ik de grotere marathons gaan rijden in de ardennen. en een week van te voren de zillertal-challenge. (3 t/m 5 juli)

iemand nog meet tips ? buiten "wegblijven daar" :lol:
Itt Faxe, Zillertal gewoon doen als je de tijd hebt. Is niet extreem qua inspanning tov van wat je op 1 dag gaat doen.
Niet te gek maken bij de Zillertal en daarna relaxen, herstelritje(s) pakken en dan is het 200 km feest......
Maar een Kellerwald en dat soort ritten ook pakken.
Tips??
Niet denken dat je bij de eerste bocht de wedstrijd kan winnen :D
Onderweg goed voor jezelf zorgen, kost iets tijd maar minder dan wanneer je jezelf verwaarloost (heb ik 1 maal toch gedaan)
Niet alleen zoete troep eten, na verloop van tijd ook wat zoute zooi pakken. Ik heb destijds aan bruin brood met grote zoutkorrels en soort van ham gezeten.
Verder niet al te druk maken over de afstand of tijdsduur, knopje om en denken "vanavond ben ik wel weer een keertje terug".
Beetje leesvoer via de subpagina's http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speciale-wedstrijden/
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Lekker genieten en maar blijven trappen. Die dag vliegt voorbij.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

De SforZ MTB marathoncup verloot 3 gratis startbewijzen voor deze marathon, iedereen die geregistreerd is voor de cup kan mee doen.

https://www.facebook.com/mtbmarathoncup?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Fred (mtb-sport) schreef:
Beetje leesvoer via de subpagina's http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speciale-wedstrijden/
Ben de afgelopen avonden die verslagen stuk voor stuk aan het doorlezen. Erg leuk leesvoer!! Denk ook dat je er serieus wat aan kan hebben, vooral mentaal.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dtcrobin schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:
Beetje leesvoer via de subpagina's http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speciale-wedstrijden/
Ben de afgelopen avonden die verslagen stuk voor stuk aan het doorlezen. Erg leuk leesvoer!! Denk ook dat je er serieus wat aan kan hebben, vooral mentaal.
Dank je, toch een stukje "erfenis" achter gelaten............
Toch was elke van de 6 op 1 of ander manier uniek en nooit hetzelfde of routinematig.
2005 achteraf mijn beste keer (ging zo makkelijk) en 2010 (toen ging ik voor podium bij 50'ers) een grote teleurstelling.
Mag weten dat ik feitelijk elk jaar die dag nog bepaalde kriebels heb probeer zoveel mogelijk die dag live te volgen (muv 1 maal gelijk met de zwarte cross...)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Denk dat jouw gedachten, twijfels enz, voor veel mensen herkenbaar zijn. Alleen hoor je ze (bijna) nooit. Iedereen die lange afstanden doet op mtb "vecht" wel eens met zijn "demonen"... Mooi om te lezen in elk geval. Mocht ik je spotten tijdens de mflmarathon, dan schud ik je de hand wel even, als je er bent tenminste.

Zo, nu weer on topic, voor zover dit off was;-)
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Helaas door omstandigheden niet in staat om naar Oostenrijk af te reizen, heb dus een inschrijving over voor de C-strecke, bij interesse graag even een PB!
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Fred zijn verhalen allemaal gelezen, filmpjes op youtube gekeken voor een nog beter beeld bij de verhalen... Allemachtig wat een vette tocht!

Iedereen die mee doet, veel plezier! Ik train nog ff een paar jaar :-q
Cyclo-robin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 22 november 2014, 21:52

zo met nog een kleine 2.5 weken te gaan is het voor me tijd om de balans op te maken;

omdat ik me heb ingeschreven voor de A strecke, had ik dus een verplichting te gaan trainen.
we zouden deze marathon met 3 mtb-ers gaan rijden. helaas ben ik als enige overgebleven. de andere 2 wagen zich dit maal aan de B-strecke
dit heb ik grotendeels op de Race fiets gedaan. deze vorm van trainen vind ik toch een stuk effectiever.
aan veel trainingen van 8 uur + heb ik niet veel kunnen doen... mijn langste was 270km in 8,5 uur
na afgelopen week de RDHF te hebben gereden na een week van ziekte. had ik een redelijke dag ik heb er 7 uur over moeten doen en kwam als 44 ste over de finish (115km) de modder maakte hem wel extreem zwaar... ondanks dat ik een zware dag heb gehad heb ik een redelijk gevoel over 11-7-2015. daarnaast zullen de langere klimmen in oostenrijk me beter gaan liggen als de kortere klimmen van de ardennen.
gisteren avond nog een training van 182 km gedaan in de buurt (5u30)

mijn eerste plan was om de zillertal challenge te gaan rijden volgende week... ik werd hier al snel vanaf gepraat. niet vanwege de zwaarte o.i.d. maar meer dat over de weersomstandigheden... als het die week flink zou regenen en koud zou zijn zou het lichaam dan wel op tijd zijn hersteld?

daardoor gekozen voor een vakantie met de vriendin, we vertrekken zondag naar mallorca waar ik van plan ben nog 2x 7 á 8 uur te maken over de langere klimmen van het eiland. zodoende zal ik nog 1,5 week ruste hebben voor the big day!

la trefle hallonien 65km top 50
hel van groesbeek 70km top 50
roc ardenne 80km top 100
ardennes trophy 100km top 100
RDHF 115km top 50

dit zijn mijn gereden marathons.. de afstand is goed oplopend dus ik ben benieuwd hoe lang degene na de salzkammerguttrophy wel niet moet worden ;-)

de conditie is bij mij nog nooit zo goed geweest, dus ik kan wel zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om goed in vorm te komen... een big smile zal ik totdat ik over de finish kom wel niet op mijn gezicht hebben. maar dat hoort ook wel een beetje bij deze tocht.. er mag best afgezien worden!

benieuwd naar andere voorbereidingen
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Afgezien van 2x Salzkammergut Trophy A strecke nooit langer dan 10 uur op de fiets gezeten. In de voorbereiding beide keren stuk of 6 marathon gefietst waarbij de langste dan iets minder dan 7 uur lang was.

In de jaren daarvoor wel gemiddeld stuk of 10 marathons gefietst.

Vorig jaar nog een stuk opgefietst met een andere Nederlander (die ook de finish gehaald heeft) die nog nooit eerder aan MTB marathon had gefietst. Dat kan dus ook.

Mentale weerbaarheid, goed getraind zijn voor duursporten en je zelf goed verzorgen onderweg zijn denk ik de belangrijkste ingrediënten om de finish te halen. Verder natuurlijk zorgen dat je fiets in orde is en dat je goede kleding hebt.
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Nou, ik ga de B strecke doen met bijna geen km in de benen heb het veel te druk met werk. :(
Moet het op wilskracht doen zoals bijna altijd :-D
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Plaats reactie