16-08-2014 Sauerland marathon Grafshaft (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

faxe schreef:Vanaf dit jaar moet je bij het inschrijven al aangeven aan welke afstand je mee wil doen.
Oeps, dat 'moet' ik er toch echt aan de bak met 109 km. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik kan er nog een nachtje over slapen dan :-q

Straks de auto inladen en langzaamaan die kant uit.
Tot morgen!
Pogo
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 12 oktober 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3+Cannondale Flash (alu)+Cannondale Caad 10

Wij rijden morgen die kant op, in principe voor de 109 maar als het een baggerbende is misschien toch een rondje minder...
NEVER GROW UP!!!!!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was een lekker dagje baggeren bij onze Oosterburen. Zoals verwacht zouden we niet schoon blijven, maar geloof iets meer blub dan misschien verwacht.
Scheelt dat ondanks de eerder gevallen regen en de buitjes onderweg het nog steeds heel goed te rijden was. Paar kleine stukjes glad(der) maar geen Ardennen toestanden.
Qua temperatuur eigenlijk best aardig fietsweer voor oktober met als dieptepunt 12,3 graden. Maar geen last van gehad want de afdalingen zijn gelukkig niet (te) lang om echt af te koelen en mag je weer klimmen.
Voor mezelf ging het meer dan super als ik zo terug kijk op de marathon. Met een 37e plek overall en P3 bij de masters 3 toch weer op het podium terecht gekomen. De nummers 1 en 2 zat met 5:07u zo'n 17 minuten voor me en geen houden aan voor mij.
Maar met 5:24u feitelijk maar 3 minuten langzamer dan de warm (maar droge) uitvoering van 2012. Dus 2 jaartjes ouder en "pauze" hoef ik nog niet bang te zijn dat ik het licht hoef uit te doen....
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar plaatjes op mijn FBhttps://t.co/hoUtEL0wWd
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Netjes Fred!

Ik heb het toch maar bij 1 rondje gehouden. Vrijdagavond eigenlijk al besloten en zaterdag voor de start nog gewijzigd naar de 59 strecke.

Zoals verwacht werd het baggeren van start tot finish. Geen Ardennen drek maar vettig genoeg om er als een zwijn uit te zien! Ik was ook erg blij dat ik maar 1 rondje gedaan heb!
Het parcours lijkt mij bij droog weer inderdaad een stoempronde, echter de modder, regen en koude maakte het wat zwaarder vond ik.
Mooie vergezichten (zover ik kon zijn met een kilo drek in de ogen), en de paden liepen lekker en de verhouding klimmen/dalen steekt goed in elkaar.

Het biertje bij de finish was top!
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Respect voor de bikkels die twee rondjes hebben volbracht. Ik heb op zich geen hekel aan regen maar ik haat t als ik teveel afkoel en koud krijg. Dat laatste is niet gebeurd. Wel te maken gekregen met ander fenomeen: tijdens klimmen de bril zo schieuwsmerig dat t onverantwoord was om af te dalen met zicht nul. Ok. T zijn allemaal ragpaden. Enfin, zonder bril was t ook niet wat... In de auto klontjes klei nog uit m'n ogen verwijderd. Kortom; was een lekkere bikkeltocht. T geglibberd op de grasstrook viel overigens reuze mee. En wat een lol na de finish: die kerel van mij leek wel de Hulk! De opgedroogde klei sloeg aardig groen uit. Of was t nou auditie voor Shrek??? :winkie: Oehja. Ben niet gedubbeld :tong Ach ieder zo zijn/haar niveau :wink:
Alleeez on y va!!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Met dit soort omstandigheden neem ik mijn bril niet eens mee maar laat hem in de auto liggen. Na een nachtje slapen zijn de ogen wel weer redelijk hersteld van de bagger. Bij mij was de afdaling in het gras gevolgd door een haakse bocht naar links wel glad in het eerste rondje. Stond daar bijna achterste voren. Degene die voor mij reed is daar nog onderuit gegaan. Verder was het ondanks de regen prima te doen vond ik.
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Ah. Dan had ik eigenlijk best wat harder kunnen gaan over de grasstrook :tong. Hihi Nee dit ging goed zo.
Alleeez on y va!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wel of niet een bril was ook de discussie na afloop. Zelf wel met bril gereden en deze zat inderdaad soms best vol. Deze onderweg 2 maal rijdend schoon gemaakt tijdens het klimmen met bidon en handschoen.
In ieder geval genoeg zicht om veilig en toch vlotjes (toch ri de 60 km/u) af te dalen. Meeste modderspetters om de oren was in de 3e lange afdaling richting de houtzagerij.
Overigens volgens mij toch nog redelijk wat uitvallers of niets starters op de langste afstand terwijl je nu niet meer na 1 ronde geklasseerd werd zoals voorheen.

Verslag ook in elkaar gedraaidhttp://t.co/ISp8qhWCGR en op naar 2015 want dan wil ik daar m'n jubileum (10 starts) halen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie