15-08-2014 Achouffe-Wibrin- Achouffe Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Wie heeft er ervaring met deze tocht? Leuke tocht? Ben van plan deze te gaan fietsen als ik op vakantie in Zuid-limburg ben.

meer informatie op: http://www.chouffemarathon.com

500hm (30 km)
1000hm (45 km)
1500 hm (60km)
2000hm (90 km)
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Zeker een Belgische nationale feestdag? Helaas heb ik geen vrij, had me wel leuk geleken als alternatief voor Houffamarathon. Minder massaal misschien ook?
Maikelvw
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 juni 2011, 22:38
Mijn mountainbike: S-works 650B

heb hem de afgelopen 3 jaar gereden, erg mooie tocht! stuk minder massaal dan Houffa.
las wel ergens dat er op de 100km open BK MTb werd vereden maar hier ben ik niet zeker van.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Maikelvw schreef:heb hem de afgelopen 3 jaar gereden, erg mooie tocht! stuk minder massaal dan Houffa.
las wel ergens dat er op de 100km open BK MTb werd vereden maar hier ben ik niet zeker van.
Zag net idd op een site staan open bk marathon.
Ik ken deze niet maar ga m wel rijden i.c.m weekendje weg eraan vast.
Ben benieuwd hoe anders die dan is met 1,5 week later daarzo
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie tocht, mooie omgeving, niet al te druk. tot zo ver de positieve geluiden.
Maar de laatste 2x vond ik de verzorging behoorlijk onder de maat, zeker in verhouding tot de €20 inschrijfgeld.
Ik vind het niet kunnen dat de 2e helft vh veld voor lege tafels staat, alleen nog wat bekertjes water :evil:

Voor dat geld kan je ook een andere tocht in de Ardennen rijden (die waarschijnlijk beter verzorgd is) en na afloop een grote pizza eten, compleet met bier/cola.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Zal de verzorging morgen eens kritisch inspecteren, voor de zekerheid een paar extra blikken knaks en kilotje satevlees in de camperbus geladen :bier: :-q
Houffamarathon laat ik schieten, deze stelde me vorig jaar qua route erg teleur.
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Ik zit nog te twijfelen, de weersvoorspellingen zien er niet echt goed uit. :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Terug van een tripje Achouffe. De route stelde teleur, vaste routes aan elkaar en wat paden over weilanden. De verzorging was prima in orde maar het was het geld zeker niet waard.
Tijdens het fietsen een paar keer een quad van de organisatie in mijn nek gehad, heel iri :evil:
Prima om 1 keer te rijden maar er zijn betere marathons in de Ardennen (Waimes, Malmedy). Ondanks het wisselvallige weer en teleurstellende route met 4 Mellows op de camping prima dagen gehad :bier: .
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Bas Stayokay schreef:Terug van een tripje Achouffe. De route stelde teleur, vaste routes aan elkaar en wat paden over weilanden. De verzorging was prima in orde maar het was het geld zeker niet waard.
Tijdens het fietsen een paar keer een quad van de organisatie in mijn nek gehad, heel iri :evil:
Prima om 1 keer te rijden maar er zijn betere marathons in de Ardennen (Waimes, Malmedy). Ondanks het wisselvallige weer en teleurstellende route met 4 Mellows op de camping prima dagen gehad :bier: .

Hoe was het gesteld met de modder?? Ik rij volgende week houffalize (op volledig nieuw parcours,..ben benieuwd)
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Extreem nat, glad en vettig. Sommige stukken kon je beter met een snowboard afdalen dan met een MTB :-{
Hoop voor de deelnemers van de Houffamarathon dat er de aankomende periode minder regen valt, succes!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Bas Stayokay schreef:Extreem nat, glad en vettig. Sommige stukken kon je beter met een snowboard afdalen dan met een MTB :-{
Hoop voor de deelnemers van de Houffamarathon dat er de aankomende periode minder regen valt, succes!

Ik was er al bang voor. Duimen dan maar dat er wat droge dagen komen eind volgende week,..al ziet het er nog niet zo uit.
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Bas Stayokay schreef:Extreem nat, glad en vettig. Sommige stukken kon je beter met een snowboard afdalen dan met een MTB :-{
Hoop voor de deelnemers van de Houffamarathon dat er de aankomende periode minder regen valt, succes!
Heb de 45km gereden, met de fatbike weinig last van gehad :winkie:
Had de banden extra op <0,5bar gelaten ook al is dat met mijn 100kg behoorlijk aan de lage kant.

Bevoorading was imho goed, voldoende eten ook op de laatste post (die was voor 45, 60 en 90km samen).
inschrijving maar 7 euro voor de 45km.

Zo een quad van de organisatie had ik dit keer ook in de afdaling vanaf die bevooradingspost in mijn nek hangen. Behoorlijk irritant, als daar een wiel weggegleden was dan had die vol op me gezeten, om maar over de uitlaatgassen te zwijgen ..
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Net terug van een weekendje Luxemburg en Ardennen met madam en de hond en vrijdag de 90 gereden.
Het ontbijt in Luxemburg begon met 2 paracetamol en 2 koffie ( presteer het altijd om als laatste de hotelbar uit te rollen met de lokale dorpsalcoholist).
25 minuten rijden naar achouffe met regen, en in de nacht ook al. 15 voor tijd fiets in elkaar zetten en nog 6 minuten voor tijd t bordje opgehaald en meteen gaan in t regenjack.
In de eerste de beste lastige glibber afdaling iemand die zonodig zijn fietskunsten moest bewijzen en al glijdend een aantal mensen die wel liepen meegenomen. Afdalen in bagger gaat bij mij ook altijd bagger zeker in die kutklei dus rustig aan gedaan. Na kwartiertje bril schoonmaken breekt t pootje af, dus hele dag bagger uit je oog halen. De rit bestond grotendeels over de vaste routes en die had ik in mei met de jonguhs al gereden dus dat is jammer. Toen nog overal met smile vol naar beneden en nu opletten en stuk langzamer. Bergje op is steeds maar kort en ging goed behalve de15 keer dat ik mijn ketting tussen mijn frame moest uitvissen door chainsuck. Lang gereden met Belg die ook constant zat te vloeken op zijn aandrijflijn. Bij doorkomst van de 60 nog ff paar minuten gewacht verder baggeren of morgen en zondag nog rijden. Kwam die Belg er ook aan "Allee mooat" we moeten nog een lus we zijn nou toch aan t afzien, ja is zo dus hop. Laatste lus saai met uitzondering van paar hele mooie wortelpassages. Uiteindelijk n uur langer (5, 1/2)over gereden dan gehoopt met droog weer, maar was meer een mooie toertocht. Wel jammer tijdens de vele wandelingen met de hond veel mooie paden tegengekomen, ik verwacht Houffa volgende week ook veel vaste routes. Als het volgend weekend niet droger is sla ik m lekker over, t materiaal wordt er ook niet beter van.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Vighor schreef:
Bas Stayokay schreef:Extreem nat, glad en vettig. Sommige stukken kon je beter met een snowboard afdalen dan met een MTB :-{
Hoop voor de deelnemers van de Houffamarathon dat er de aankomende periode minder regen valt, succes!
Heb de 45km gereden, met de fatbike weinig last van gehad :winkie:
Had de banden extra op <0,5bar gelaten ook al is dat met mijn 100kg behoorlijk aan de lage kant.

Bevoorading was imho goed, voldoende eten ook op de laatste post (die was voor 45, 60 en 90km samen).
inschrijving maar 7 euro voor de 45km.

Zo een quad van de organisatie had ik dit keer ook in de afdaling vanaf die bevooradingspost in mijn nek hangen. Behoorlijk irritant, als daar een wiel weggegleden was dan had die vol op me gezeten, om maar over de uitlaatgassen te zwijgen ..
Dan was de bandenkeuze (45nrth Husker Du) toch echt de verkeerde geweest. Deze liepen helemaal vol, namen soms vierkante vorm aan :-{ Ondanks dat er veel druk uit de banden was, ging op sommige stukken als een dweil over de track van 60km :( Niet grappig...
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Bas Stayokay schreef:
Dan was de bandenkeuze (45nrth Husker Du) toch echt de verkeerde geweest. Deze liepen helemaal vol, namen soms vierkante vorm aan :-{ Ondanks dat er veel druk uit de banden was, ging op sommige stukken als een dweil over de track van 60km :( Niet grappig...
Heb achter de Snowshoe en voor de Lou gemonteerd. Beide hebben een vrij hoog profiel en modder laat snel los. De HuDu heeft bijna geen profiel is daardoor natuurlijk wel een snelle band.
Plaats reactie