24/08/2014 Houffalize Marathon (BE)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Jawie schreef:Gisteren de 100km gereden, alleen bij de afslag van de 70 en de 100/120 de verkeerde genomen. Samen met mij nog een heel pak andere mannen. Dus helaas stonden we allemaal wat te vroeg bij de finish. Stom, want ik twijfelde zelf nog of het wel klopte.
Alles was goed aangegeven, alleen de splitsing had beter gekund vond ik.

Wel lekker gereden en inderdaad zat blubber en omhoog soms te glad. 1x in een afdaling een flinke koprol gemaakt, omdat m'n voorwiel weggleed toen ik te hard wilde remmen. Gelukkig niet in de modder. Heb er ook gezien die vol een modderpoel indoken.
Zucht , was ik tenminste niet de enige , vondt het al zo een *(&%^excuus..... Ik dacht nog even , we moeten vast nog een rondje door Houffa voordat we de laatste 25 km gaan rijden . maar ok , de 70 was ook mooi , en zwaar genoeg.
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

dannyvk schreef:
NelizRijn schreef:Gistermorgen (in 2 u 10 min vanuit Maartensdijk, toch PR gereden deze week) aangekomen in Houffalize, 4 graden en mist dus mouwstukken aan. Maar na n uurtje begon de zon de hele dag te schijnen dus lekker en beter dan vorige week bij de Chouffe. De ondergrond lag er ook een stuk beter bij dan vorige week, minder bagger maar hier en daar nog voldoende drek en diepe plassen. Na een km of 30 een leegloper, ik denk door riviertje of diepe plas toch wang van de band geraakt aan steen zo te zien. Waarom moet er bij die tochten altijd door water gereden worden, lagers helemaal onderwater, natte voeten. Na 60 km riep er 1 voor me: we zijn halverwege, das mooi man. He ik ken u, was het mijn Belgische fietsmoaht waar ik vorige week lang mee had gereden. Tussen km 80 en 90 leek er geen eind aan te komen nergens een herstelstrook. Hoewel de route goed was uitgepeild op het einde toch nog 1 keer verkeerd gereden kostte 5 minuten, de fiets had er ook weinig zin meer in aan het gepiep te horen.
Na de finish snel wat Chouffes erin gegooid om de pijn in rug en reet te verzachten, lekker in t zonnetje.
De marathons zitten er voor mij op nu, over een paar dagen lekker vakantie
Ik denk dat ik dat was :).
En idd net zoals vorige week was je net iets te snel, en nu kan ik het niet op mijn fiets steken die deed het...
Zo hoort het ook hé na de marathon pintjes drinken en niet de dag ervoor hé :bier:
Haha jij ook op t forum lachen :winkie:
En idd bier smaakt beter na de hele dag zoet drinken, en is beter voor de prestatie.
Maar ik kan er niks aan doen het is nou eenmaal mijn zwakte en gebeurt vaker, die wedstrijden zijn ook altijd in het weekend.
Nou tot de volgende keer maar weer dan hè kerel dan pakken we na afloop een pintje :bier:
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

de foto's staan trouwens op sportograf. Uitslag nog niet online, maar misschien duurt dat nog wel even omdat ze alle foutrijders er uit moeten filteren.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

uitslagen staan online
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Ook afgelopen weekend deze mooie tocht gereden. Ingeschreven voor de 70, maar 'on the run' besloten toch de 100 te doen :-q . Ik vond de bevoorrading erg goed en iedere keer op precies het goede moment. Vooral de verse en warme pannenkoekjes bij de 4e bevoorrading waren super!!

Ik vraag me wel hoe ze uitslagen gaan filteren... Ik heb onderweg geen tijdlussen gezien (of niet goed genoeg opgelet)...
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
de zeeleeuw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 19:44
Mijn mountainbike: zeeleeuwnonameframe
Contacteer:

Nee er waren geen tijdlussen, ik zie er in de uitslag voor en achter me die voor 120 hadden ingeschreven maar niet de 120 gereden hebben door verkeerde afslag of halverwege zijn veranderd van gedacht qua afstand. Zelf ook verkeerd gereden bij de splitsing van 120/100 en 70km maar gelukkig kwamen er beneden al weer rijders terug dus konden we weer naar boven klimmen en onze weg vervolgen.

Vond het een top marathon, heb erg genoten.
Plaats reactie