Grand Raid Godefroy ! 18de editie op 14 september 2014

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Na een aantal jaren weggeweest te zijn op onze kalender en met een nieuwe organisatie;

http://www.grandraidgodefroy.be/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Mijn broer en ik hebben ons ingeschreven voor de 70km, gaat onze eerste (lange) georganiseerde tocht worden. Omgeving is waanzinnig dus zal vast een mooie dag worden!
kan alleen niks vinden over de hoogtemeters per tocht, in het verleden was de 70km 2000 hm dus ben daar maar van uit gegaan.
2019 Nukeproof Scout
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Nu de zomervakantie er weer bijna opzit hier alvast wat meer informatie. Op Facebook staan inmiddels ook de routes en hoogtemeters vermeld.

https://www.facebook.com/grandraidgodefroy?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ziet er wel aardig uit. Hoe verhoudt deze zich tot bijv. Waimes qua moeilijkheid? Minder wortels, meer stenen?
Laatst gewijzigd door nielsvo op zo 31 augustus 2014, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

nielsvo schreef:Ziet er wel aardig uit. Hoe verhoudt deze zich tot bijv. Waimes qua moeilijkheid? Minder wortels, meer stenen?
[youtube]https://youtube.com/watch?v=8eO7zd1asUE[/youtube]
Dat ligt eraan wat je beter verteert. Korte steile of langere beklimmingen. Er is alleen minder hoogte verschil. (Waimes gaat boven de 600m zo hoog is het niet rond Bouillon) De hellingen zijn iets korter maar er zijn er wel weer veel meer. Bij de 90km 2400hm tov Waimes 85km 1810m. Welke afstand zou je willen rijden?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik zou denk ik voor de 70 km gaan (afhankelijk van de weersomstandigheden).
Overigens hoop ik dat dit er dan niet in zit (op 3minuut 32s):
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zwembroek meenemen!!! :tong :tong
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Gisteravond aangekomen en vandaag de eerste 22 km gereden van de 70km route. Morgen de 70km tocht. Wat we vandaag gezien hebben is veelbelovend, technische stukken afgewisseld met mooie paden en het rijdt lekker weg.
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Gisteren de 130km gereden. Was behoorlijk afzien en nog nooit zo lang/ver gemtbed. Wat een fantastische route. Zware klimmen die goed te fietsen waren (de meeste dan) en de afdalingen juist weer technischer. Het lusje van 40km na de eerste omloop van 90km was wel een stuk minder technisch vond ik.

Organisatie was top! Bevoorrading met alles wat je maar wilt, uitstekend gepijld. Ga zeker nog een keer terugkomen.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Gisteren de 70km volbracht, weliswaar mijn eerste (georganiseerde) MTB tocht maar was zeer de moeite waard. De organisatie heeft echt een zeer geslaagde route uitgezet en verzorging was ook op de 70km goed geregeld. Gaan ik volgend jaar zeker weer rijden!
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

foto's zijn online via sportograf :)
Plaats reactie