22-6-2014 Rhein Hunsrück MTB Marathon - Rhens

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag de lang verwachte terugkeer naar Rhens waar ik vorig jaar nogal zwaar geblesseerd raakte. In het ziekenhuis in Koblenz al beloofd aan organisatie dat ik er dit jaar bij zou zijn en was hen "eregast". Rondom de MTB marathon de mogelijkheid gehad om aantal van mijn redders persoonlijk te bedanken en werd erg gewaardeerd en sommigen vonden het een wonder dat ik toch de 80 km / 2.000 hm MTB marathon had gereden.
Gelukkig was het parcours super droog en zo'n 220 deelnemers aan de langste afstand aan de start, dus niet overbevolkt.
Wedstrijd op zich ging lekker, al ga ik op sommige stukjes iets behoudender dan voorheen naar beneden. Ipv de vette bagger vorig jaar nu stof en scheelt een hoop qua snelheid.
Reed nu tegen de 20 km/u gemiddeld terwijl dat vorig jaar zo'n 17 km/u was.
Op iets meer dan 70 km de beruchte boomwortels van vorig jaar, maar stelt in feite niets voor maar dat had ik vorig jaar al gezegd.
Afbeelding

Toch meer blij dan anders na 4:06u over de finish en was uiteindelijk goed voor een 7e plaats (van de 37 masters 3) en P75 overall.
Rondje op Strava http://app.strava.com/activities/156618853

In ieder geval met goede moed op naar de volgende marathons met als zwaartepunt de Zillertal met 200 km / 9.800 hm (3 daagse, dat wel).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Och och wat was dat toch weer genieten zeg. Kurkdroge strecke. Lekker stofhappen. Waar die enkele strookjes nattigheid vandaan kwamen is mij een raadsel. Ook in het laatste stuk waar je vorig jaar nog door een stromende beek naar beneden ging was kurkdroog. Als afsluiter gratis en voor niks op de trilplaat gezet. Alle spiertjes goed gekieteld. En er stond een mooi waarschuwingsbordje bij de beruchte wortels. :wink: . Je werd ook nog voor de start van de 50km genoemd Fred.
Maar wát een leuke dag gehad. Voor mijn doen gewoon goed gereden. Zowaar ongeveer in de middenmoot van de meisjes van enige leeftijd.
Alleeez on y va!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bob de Bouwer schreef:En er stond een mooi waarschuwingsbordje bij de beruchte wortels. :wink: .
Heb ik gezien toen ik na mijn marathon met Marga nog even "ramptoerist" heb gespeeld. Kon het niet laten om deze plaatjes te schieten. En inderdaad, stelt amper wat voor en 10.000 maal gaat het goed.........
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar plaatjes op mijn FABhttps://t.co/0poh1pfRTX
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Hartstikke leuk om te lezen dat het dit jaar zo'n geslaagd evenement is geworden.
En dit keer veel "funmarathon" zoals jij dat eerder noemde.

Respect als jij 200km met 9800hm in 3 dagen kan wegtrappen, indrukwekkend !
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Wat ik nog in mijn geheugen had, was een marathon over brede bosbanen met één mooie stenige singletrail afdaling door de wijnvelden naar de oevers van de Rijn. Een rondje dat twee keer afgelegd moest worden. Dat was in 2007. Tijden zijn veranderd! Het is nu één grote ronde van 80 kilometer met een aardig aandeel flowige single trails. De sfeer is hetzelfde gebleven: een sfeervolle marathon in een historisch wijndorp langs de Rijn.

Heel erg de moeite waard wat mij betreft. Een top bikeweekend!
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Wat een leuke marathon was dit. Begon niet best na 5 kilometer even over mijn stuur heen afgestapt door het slecht werken van mijn voorrem maar na alle schaafplekken schoon te hebben gespoeld heb ik voor de rest lekker gereden. Mooi weer en een prachtige omgeving wat wil een mens nog meer. Deze staat voor volgend jaar weer op de planning.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Lizzyplace_Ruud: Of ik dat kan weg trappen, weet ik pas na 6 juli
@ Ronald V: Echt stuk mooier geworden en ondanks dat het "maar" 80 km /2.000 hm is meer dan de moeite waard. Aanrader voor iedereen.
@ HAAS-RENSWOUDE: Maar wel uitgereden en genoten neem ik aan.

Verder een verslagje http://t.co/MPNT6S9k14 in elkaar gedraaid was best wel positief is.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ja ik heb hem uitgereden. De volgende paar afdalingen een stuk rustiger aan gedaan. Maar later kwam het vertrouwen weer terug en heb ik heerlijk gereden.
Dus zak maar zegge
Plaats reactie