13-04-2014 Kellerwald Marathon (Gilserberg D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
TVL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 18:22
Mijn mountainbike: Cannondale 29er Flash Alloy 1 2012

Op zondag 13 april In Gilserberg voor 80 of 120km.

Voor mij de eerste deelname aan de Kellerwald, ben benieuwd wat te verwachten. In ieder enthousiast geworden door de verslagen van Fred van Zetten over deze marathon.

We gaan het meemaken, wie nog meer?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ben voor de vijfde keer van de partij. Uiteraard voor de 120 km. Vorig jaar wat langer onderweg geweest door 2 keer een geknapte ketting en een valpartij van een Nederlandse deelneemster die een nekwervel had gebroken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik had paar minuten later topic aangemaakt, dus die verwijderd (na copy/paste)

Een klassieker op de kalender en al paar maal eerste wedstrijd voor velen in het seizoen en ook paar maal openingswedstrijd voor de marathoncup.
Opening cup vorig weekend, dus geen "moetje" voor velen.
Zal met aantal deelnemers vanuit NL iets minder zijn, al zag ik volgens grafiekje dat er zo'n 100 uit Nederland moeten komen.
Ook diverse forumleden?
Ik ga hem in ieder geval rijden, want de organisatie had mij al op de startlijst gezet (tja, erelid.....)

Zin in om 120 km /3.200 hm af te zien met na afloop de wereldberoemde taarten.
Afbeelding

Website: http://www.kellerwald-bikemarathon.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samen gevat: Ik ben er bij :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Wij zijn er weer bij.
Vind het altijd een killer zo vroeg in het jaar. Eentje die ik vooral functioneel rijd: mooie prikkel (120km/3000hm) waar je nog lang van profiteert in het seizoen.
Na een vervelend virusje vorige week in Groesbeek heb ik er extra veel zin in! Lijkt er op dat ik weer voldoende hersteld ben. Een mooie test!
TVL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 18:22
Mijn mountainbike: Cannondale 29er Flash Alloy 1 2012

De weersvoorspelling ziet er vooralsnog iig prima uit, rond de 15 graden en droog. Dus daar zal het niet aan liggen.

Kan ik de route vergelijken met Langenberg marathon van Oktober?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

TVL schreef:De weersvoorspelling ziet er vooralsnog iig prima uit, rond de 15 graden en droog. Dus daar zal het niet aan liggen.

Kan ik de route vergelijken met Langenberg marathon van Oktober?
Langenberg zat 2 jaar terug iets meer afwisseling in. Kellerwald net iets zwaarder naar mijn mening, met vooral "de hufter" aan het einde van elke ronde. Vooral in R3 vervloek je die.
Verder al heel wat keer mee gemaakt dat het open gedeelte in R2 en R3 altijd tegenwind stond en een eeuwigheid leek te duren.

Qua weer idd gustig. Beter dan 2 jaar terug. Verder daar altijd van 2004 onder droge omstandigheden gereden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ik ben er ook voor het eerst bij, ben vooral benieuwd naar die taarten(ben liefhebber van taart :D )
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ben er ook weer bij voor de 120. Ik heb net als vorig jaar weer een hotelletje geboekt ivm de lange reistijd en vroege start. Beviel toen goed en 40 euro voor een nacht met ontbijt is ook niet erg duur. Ziet er wat weer betreft inderdaad goed uit!
rolfv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 6 september 2010, 13:49

kheb nog een 120 startbewijs ter uebernahme >PB
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja, zal ik het "bal" maar starten na afloop van deze wedstrijd?
Lekker droog, perfect fietsweertje, soms een beetje fris en in de open velden zoals voorspeld tegenwind.
Vooraf flink gespannen, terwijl ik het rondje geblinddoekt kan rijden onderhand. Rhens zit nog tussen de oren en dat moet er komende tijd uit gerost/gefietst worden.
Uiteindelijk viel eigenlijk alles op zijn plek en kwam ik na 6:17u rijden binnen en daar al super blij mee. Direct interview met omroeper en veel bijval van aanwezigen die eea gevolgd hebben de laatste tijd.
Zit je op het gemak in het gras en wordt je onverwacht opgeroepen om op het podium te mogen staan. Bleek P3 te zijn en dat nooit verwacht en daarmee m'n comeback geslaagd.
Afbeelding
Rondje op Strava http://app.strava.com/activities/129948347
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Gefeliciteerd met je podiumplek :-q :bier:
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Mooi resultaat Fred!

De omstandigheden waren inderdaad perfect. De eerste ronde ging voor mij goed, vanaf het begin van de tweede ronde echter veel last van darmklachten (iets verkeerds gegeten?). Omdat het niet continu was toch maar besloten 3e ronde in te gaan. Bij zo'n 100km ging het weer wat beter, laatste klim weer een minuut sneller opgereden dan in ronde 2. Al met al blij de finish gehaald te hebben in 6:44. Denk dat als ik nergens last van had gehad ik niet heel veel sneller was geweest. In de loterij nog een brood "gewonnen" en om 19u weer thuis.
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Er zijn al wat foto's van gisteren hier te vinden:
http://andreas-reitmaier-fotografie.fot ... d-marathon
TVL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 18:22
Mijn mountainbike: Cannondale 29er Flash Alloy 1 2012

Eerste maal Kellerwald en me prima vermaakt. Aan de tip over de "hufter" :evil: op het einde heb ik regelmatig moeten denken, fijne afsluiter is dat. Omstandigheden waren perfect, leuke organisatie en uitdagende ronde. Uitdagend door de hoogtemeters maar niet door de technische stukken. In mijn trainingsrondjes rondom Venlo zit wat dat betreft veel meer uitdaging. Maar daarvoor rijd je natuurlijk ook niet de Sauerland marathons.

Respect voor degene die 120km hebben gereden, dan is het helemaal een sloper .Na 80km in 4h34 zat het erop. Altijd mooi om de wedstrijdjes in de wedstrijden te rijden waardoor je de laatste 3km nog gas geeft alsof het de finale van Parijs Roubaix is.

Compleet andere wedstrijd dan vorige week Groesbeek maar bij beide super naar mijn zin gehad (en voldoende afgezien). Wat hebben we toch een mooie hobby.....
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ook hier voor het eerst kellerwald gedaan en genoten, was de eerste keer op singlespeed, best wel een uitdaging maar viel achteraf niet echt tegen, de kop is eraf, 18 mei emmelshausen de schinderhannes, ook een leuke
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie