MTB World 6 & 24 uurs race 2014

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Het gaat ook om het weer, niet om de renner.
Deze foto geeft het weer van afgelopen jaar wel een beetje weer.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

pronkrug schreef:Mooie foto!misschien dat de persoon in kwestie hier anders over denkt...
Ben er aardig zeker van dat dit expres was na zijn laatste rondje :D voor onze tenten.
Ziet er nu super uit voor de 24uur!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Myrd schreef:
pronkrug schreef:Mooie foto!misschien dat de persoon in kwestie hier anders over denkt...
Ben er aardig zeker van dat dit expres was na zijn laatste rondje :D voor onze tenten.
Ziet er nu super uit voor de 24uur!
Dat maakt de foto niet minder mooi.
Want is een prachtige foto!

Maar hoop ook dat de voorspelling zo blijft.
Daar wordt het wat minder zwaar van.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

maatchen schreef:Interessante punten. Ga eens goed er voor zitten en overwegen wat haalbaar is.
Nog onzekerheid over hoeveel man we aan de start krijgen, maar ik denk dat we hoe dan ook een strategie gaan volgen die 's nachts een relatief lange rustpauze oplevert, zoals Myrd en Pro_Shifty ook al aangaven.
Een variant die misschien ook mogelijk is, is om 's nachts met twee groepen te rijden. Mogelijk nog steeds één rondje per keer maar waarschijnlijk twee rondjes, maar dan met een groep die de eerste helft van de nacht rijdt en een groep die de tweede helft van de nacht rijdt. Mogelijke voordelen, lange slaappauze voor beide groepen en mogelijk iets minder stijve benen tussen de rondjes voor degenen die dienst hebben door de hogere frequentie van rijden.

Verder zijn de meeste dingen op hun plaats. Fietsje klaar, verlichting klaar, vandaag nog een snelste tijd gezet in één van mijn vaste testroutes (lekkere opsteker een weekje voor we van start gaan), mentaal voorbereid.
Nog even wachten op de weersverwachting wat betreft aantal setjes kleding, evt. extra bandensetje voor slechter weer en of blubber.

Nog een paar korte ritjes deze week om de benen 'warm' te houden en dan gaan we ervoor.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maatchen schreef:Een variant die misschien ook mogelijk is, is om 's nachts met twee groepen te rijden. Mogelijk nog steeds één rondje per keer maar waarschijnlijk twee rondjes, maar dan met een groep die de eerste helft van de nacht rijdt en een groep die de tweede helft van de nacht rijdt. Mogelijke voordelen, lange slaappauze voor beide groepen en mogelijk iets minder stijve benen tussen de rondjes voor degenen die dienst hebben door de hogere frequentie van rijden.
.
Deze strategie hebben wij in het voorjaar in Torhout toegepast, en dat werkte erg fijn. Daarvoor bij de Gulberg allemaal de hele nacht doorgereden, maar dan kom je niet aan rust toe (zeker niet met 4 man in het team :o )
maatchen schreef:Nog even wachten op de weersverwachting wat betreft aantal setjes kleding, evt. extra bandensetje voor slechter weer en of blubber.
Banden zou ik me niet zo druk om maken, setjes kleding wel. Is toch wel erg fijn als je elke wissel kunt starten met droge kleding.

De voorspellingen zijn goed, dus iedereen veel plezier zaterdag!!

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

De voorspelling zien er idd goede uit.eerst even 6 uurtjes trappen en dan de spekklappen op de bbq :D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
endorphin67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 7 maart 2007, 11:50

Aangeboden wegens blessure: 1 x startbewijs 6 uur individueel.

Bij interesse graag PB.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

De opbouw is begonnen.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Jan the Man schreef:
maatchen schreef:Een variant die misschien ook mogelijk is, is om 's nachts met twee groepen te rijden. Mogelijk nog steeds één rondje per keer maar waarschijnlijk twee rondjes, maar dan met een groep die de eerste helft van de nacht rijdt en een groep die de tweede helft van de nacht rijdt. Mogelijke voordelen, lange slaappauze voor beide groepen en mogelijk iets minder stijve benen tussen de rondjes voor degenen die dienst hebben door de hogere frequentie van rijden.
.
Deze strategie hebben wij in het voorjaar in Torhout toegepast, en dat werkte erg fijn. Daarvoor bij de Gulberg allemaal de hele nacht doorgereden, maar dan kom je niet aan rust toe (zeker niet met 4 man in het team :o )
Dat is ook de strategie die wij al een aantal jaar toepassen. Elke ronde wisselen is toch echt het snelste, ook in de nacht. Door in twee ploegen te gaan werken pak je een paar uur slaap en dat helpt enorm voor de laatste paar uur. We hebben de Gulbergen twee keer gewonnen (funkasse) dus dat geeft ook wel aan dat het werkt...
Trainen is voor mensen zonder talent!
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Zojuist de ronde even gereden. Het is nu goed te doen. Stukken van de vaste route worden veelal andersom gereden en vaak genoeg afgewisseld met een bredere strook om in te halen. De strook over het strand ligt andersom waardoor de start waarschijnlijk ook andersom is. Over het strand, middenstuk over het water, laag langs het water (vaste route) en dan omdraaien het bos in. (Lange singletrack terug naar voren) Daar zal wel een trechter zijn, maar hopelijk niet zo groot. Overigens wordt het laatste stuk singletrack overgeslagen tbv gras en inhalen.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Na 6 uur solo rondjes draaien, net geen 100km aangetikt. 14 rondjes waarvan vooral de laatste 4 erg veel pijn deden. Op karakter door en vooral het onthaal door vrouw, kinderen en familie maakte alles goed. bijna 1500 euro bij elkaar getrapt voor het goede doel. Super evenement, maar 6 uur solo zie ik me toch niet snel nog een keer doen.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Gisteren voor de 4e keer mee gedaan met de 6-uur in teamverband.
Geen idee waar we geëindigd zijn, maar man wat hebben we een lol gehad met z'n allen.
We hebben met 4 teams meegedaan, 1x sport klasse 1x gemend 2x fun.

Ik moet zeggen dat ik dit de mooiste editie vind die ik tot nu toe heb gereden qua parcours, echt leuk en goed aangelegd.
Ik zeg volgend jaar weer :-q
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Dit was mijn 3e jaar..super leuk evenement.Eerste jaar 6 uur solo.goed bevallen als 28ste binnengekomen volgend jaar maar weer solo.parcour was top alleen de 2 klimmetje in het donkere bosje waren killing :(
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Zijn de uitslagen al ergens te vinden?
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Leuk evenement, alleen het vervoer van de spullen was dramatisch. Duurde erg lang, gewoon auto's op het terrein laten. En het gebruik van de responder was ook niet altijd adequaat. De huldiging zou ook eerder plaats kunnen vinden, duurt wel erg lang.
Plaats reactie