Sudety MTB Challenge 2014 (27-07-14 t/m 01-08-14)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
SGKoip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 mei 2014, 01:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro

MLW schreef:
Beide evenementen in Nijmegen, hoe mooi en leuk zo ook , stellen niks voor bij de Sudety, realiseer je dat!
Ik weet niet hoe je niveau nu is, maar conditioneel moet je zeker 5 dagen achter elkaar 4 a 5 uur kunnen fietsen. Qua techniek zit je hier aan de bovenkant van de markt op XC gebied. 1 Marathon in Belgie gaat je hier niet bij helpen. Rijdt b.v. Raid Hautes Fagnes of Cime de Waimes, doe dat in het kwadraat en vraag je af of je dat voor 6 dagen leuk vindt. Is het antwoord: Ja! dan moet je zeker gaan ;-)
Het is wel prettig jullie dit als reactie geven. :-q Als ik jullie berichten lees geven jullie aan dat het een ontzettend zware uitdaging die zonder een goede voorbereiding ontzettend lastig is. De trainingsschema's die ik heb gevonden voor meerdaagse koersen liegen er ook niet om. Ik ga nog eens goed nadenken wat ik met jullie tips ga doen. Ik denk dat ik realistischer moet zijn.

De Sudety MTB Challenge wil ik echt als hoofddoel halen. Mijn motivatie is groot. Ik wil een keer een prachtig doel hebben voor volgend jaar waar ik naar toe kan werken. Als bijna afgestudeerde heb ik dat nog te weinig gedaan :lol: en wil dat aan mijzelf bewijzen. Het hoeft ook niet makkelijk te zijn. Natuurlijk vind ik het lastig in te schatten wat mijn huidige niveau is voor iemand die pas dit jaar gestart (dit voorjaar) is met deze hobby. Ik heb veel gesport altijd en een redelijke basis conditie gehad.
"Beter één band op de grond dan twee in de lucht."
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Het is niet onmogelijk, dat zeker niet, maar het is gewoon loodzwaar en erg technisch.
Ik ken je conditie en skills niet, maar het lijkt me verstandig dat je eerst wat mtb tochten van 60 a 75km met 1500 + hoogtemeters volbrengt. Als dat goed bevalt kun je aan een meerdaagse denken.
Technische bagage voor een goede tijd is hier noodzakelijk. Uiteraard kun je veel afdalingen ook gewoon lopen (en dat zie je ook in Sudety). Alleen kost dat veel energie en tijd.
De limieten zijn ruim, dus je hebt 7 tot 8 uur per dag om erover te doen.
Het ligt altijd aan de banden!
Gebruikersavatar
Frying
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 27 november 2012, 13:55

Het heeft 3 maanden geduurd, maar na nog eens een -semi boos- mailtje gestuurd te hebben kreeg ik plotseling bericht van Grzegorz dat het geld was overgemaakt. Jammer dat het zo moeilijk moest gaan maar ik ben blij m'n geld terug te hebben..
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Goed bericht.
It never gets easier, you just go faster.
polarbear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 13:35
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper PRO M4 2001
Contacteer:

Nog enkele foto's: click
The Longer, the Better.
Plaats reactie