datum 2012 bergrace al bekend? ja! (Wageningen)

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Titanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 17:19

Vandaag gereden met een starre 29er, racing ralph,latexmelk en met 1.2 bar voor,en 1.5 achter,veel tractie en super veel controle vandaag.
3 bar lijkt mij in deze omstandigheden iets te veel.Kan echt het verschil maken!
Grt Edwin
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik reed met een nieuw systeem: gestart op 2 bar om weinig rolweerstand te hebben op het asfalt, om gedurende de race automatisch af te bouwen naar 0.5 bar, voor extra grip in de bochten. Helaas is het systeem nog in de testfase en is 0.5 bar misschien te veel (of te weinig) van het goede.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Een verslagje van de plaatselijke krant:
http://www.hoogenlaag.nl/lokaal/prachti ... 97088.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Niet echt mn dag,.. goeie benen wel, maar 5 keer op de grond gelegen koste veel tijd en kracht... vooral die keer onvrijwillige dermobrasie in de 1e ronde vd laatste bocht naar de finish was fijn..grrr.. wel weer snel rondje..
vond het nieuwe loopje naar de finish wel beter.. Rondje was daardoor iets langer.
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Van de Bergraces is Wageningen altijd mijn moeilijkste: weinig technisch en veel rammen op hoge snelheid (en die heb ik op dit tijdstip nog echt niet). Na jaren meerijden bij de 150min ga ik dit jaar de 105 doen (logistiek handiger aangezien mijn zoon bij de 45 min meedoet).

Na 5min stofvreten bij start (nr93) meezelf in 1,5 ronde redelijk kunnen verbeteren, maar kwam er wel achter dat ik op de lange "klim" te erg mijn best moest doen op bij te blijven. Daarna 3 rondes moeten bijkomen en de laatste rondes meezelf hervonden, mijn laatste ronde was ook weer duidelijk sneller. Uiteindelijk 62e met een gem van 26km/h.

Goeie organisatie en de nieuwe start/finish opstelling is een verbetering.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

shiverer schreef:Een aantal fotografen plaatst vaak wel een link hier of in een separaat topic de foto's, en doorgaans worden de zelfstandige fotografen ook wel verzameld door bergrace zelf.
Separaat Topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 24&t=89344" onclick="window.open(this.href);return false;
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Exar schreef:Ik reed met een nieuw systeem: gestart op 2 bar om weinig rolweerstand te hebben op het asfalt, om gedurende de race automatisch af te bouwen naar 0.5 bar, voor extra grip in de bochten. Helaas is het systeem nog in de testfase en is 0.5 bar misschien te veel (of te weinig) van het goede.
Haha, dan steek je er bij de start een paar naalden in die je er onderweg uittrekt ofzo :P
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
arnoudr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 19 september 2005, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Carbon HT
Contacteer:

waren er trouwens meer mensen die problemen hadden met het boomstammetje net na de finish? eerste ronde sprong ik hier vol overheen met als gevolg een wheelie van een meter of 4, maar dan op m'n voorwiel... ik heb het applaus dankbaar in ontvangst genomen :bier:
daarna toch maar wat voorzichtiger gedaan...
http://www.yventa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Absoluut geen problemen mee gehad, je voorwiel er tegenop rijden en dan je stuur omhoog trekken, vervolgens vliegt je achterwiel er gewoon overheen en land je (als je het goed doet ;p) redelijk normaal.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Idd, moet geen probleem zijn. Je kan er zelfs overheen zonder m met je wielen te raken.

Als je daar problemen mee heb, dan raad ik een mtb clinic aan. Daar zal je zeker wat aan hebben.
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

D.run schreef:Absoluut geen problemen mee gehad, je voorwiel er tegenop rijden en dan je stuur omhoog trekken, vervolgens vliegt je achterwiel er gewoon overheen en land je (als je het goed doet ;p) redelijk normaal.
Uhhhhh, er tegenop rijden? Dit lijkt me een typisch gevalletje bunny-hop.

Tijdens vele trainingen en clinics gemerkt dat dit voor veel bikers een lastig onderwerp is. Een variant die je hiervoor ziet is de varkenssprong waarbij je je bike met 2 wielen van de grond trekt, maar dat is niet echt de juiste basis.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
arnoudr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 19 september 2005, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Carbon HT
Contacteer:

japie carbon schreef:Idd, moet geen probleem zijn. Je kan er zelfs overheen zonder m met je wielen te raken.

Als je daar problemen mee heb, dan raad ik een mtb clinic aan. Daar zal je zeker wat aan hebben.
ja hehe, natuurlijk spring je eroverheen zonder hem met je wielen te raken (hoe wou je er anders overheen?) ik vroeg me alleen af of er meer mensen last hadden van de kuil erachter, of dat dit wellicht een nadeel is van m;n 29er?
http://www.yventa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Wat dacht je van gewoon rijden?

Ik ben helaas de bunnyhop nog niet dusdanig machtig dat als ik groen en geel zie van het tegen mn omslag aanrijden dat ik "hoppend" ongeschonden aan de andere kant kom.

Nee, ik heb absoluut bewondering voor de rijders die hem wel netjes passeren. De bunnyhop is een slag, en die slag heb ik helaas nog niet gevonden.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Dat boomstammetje heb ik via de zoutzak methode genomen. Gewoon snelheid terugnemen. Cranks horizontaal en met beperkte snelheid je voorwiel tegen het stammetje aan laten rollen. Wiel rolt dan vanzelf omhoog en als je voldoende snelheid hebt rol je er relaxed overheen :tong
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

arnoudr schreef:ja hehe, natuurlijk spring je eroverheen zonder hem met je wielen te raken (hoe wou je er anders overheen?) ik vroeg me alleen af of er meer mensen last hadden van de kuil erachter, of dat dit wellicht een nadeel is van m;n 29er?
Ik had ook last van die kuil... misschien stond mijn vork net iets te slap, maar het was duikboot united iig.
Plaats reactie