Beach bike topic.

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Weet je toevallig ook hoeveel km de race op Petten is?

Verder nog tips voor beachbiken?
Op de 11 gaat het vanzelf.
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Biker-Sander schreef: Als iemand nog wat meer info vindt over de race van 8 februari, mag hij of zij dat gerust hier posten:-)
Die wedstrijd was vroeger een nationale mtb wedstrijd. Zoek maar op Rabo strandrace den helder voor ervaringen van de vorige edities. Laatste keer als nationale wedstrijd was in 2006 en dat was ook mijn laatste keer strandrace aller tijden (west 7, leuke foto's en complete onzin dat het niet al van te voren werd afgelast). Meeste deelnemers komen inderdaad uit regio Noord-Holland en zijn wel handig op het strand.
Het is Den Helder-Petten-Den Helder, er is nu volgens mij een andere startlus, dus ik dacht circa 45 km. Mijn tip: wacht het weerbericht af en ga voor de daginschrijving.
Laatst gewijzigd door Arjen KV op di 25 november 2008, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Wat een bangmakerij Arjen...

Dat waren uitzonderlijke omstandigheden. Elke strandrace loopt hetzelfde risico.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

JeroenK schreef:Wat een bangmakerij Arjen...

Dat waren uitzonderlijke omstandigheden. Elke strandrace loopt hetzelfde risico.
We laten ons niet zomaar bangmaken hoor :wink:

Wat zijn verder nog dingen voor strandrijden waar je echt op moet letten qua materiaal en andere dinge?

Sander
Op de 11 gaat het vanzelf.
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

6 feb. rij ik waarschijnlijk al op me nieuwe fiets met schijfremmen.

is het nog verstandig om een goedkoop fietsje erbij te kopen met v brake en stranddingen.
of gewoon me nieuwe mtb met schijfremmen gewoon strandbanden onder en gaan (er zit dan al een vaste vork in)

wat zouden jullie doen?
yannick
gang is alles, remmen is angst
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

mtb biker schreef:6 feb. rij ik waarschijnlijk al op me nieuwe fiets met schijfremmen.

is het nog verstandig om een goedkoop fietsje erbij te kopen met v brake en stranddingen.
of gewoon me nieuwe mtb met schijfremmen gewoon strandbanden onder en gaan (er zit dan al een vaste vork in)

wat zouden jullie doen?
yannick

Wat denk je zelf :D :D :D

spuit mijn oude fiets altijd helemaal in met vaseline dat werkt wel perfect moet ik zeggen. Verder neem ik altijd een jerrycan mee met water en sop zodat ik mijn fiets gelijk af kan poetsen.

Of anders gewoon ff een fiets huren joh in de buurt :wink:
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Stokje schreef:
mtb biker schreef:6 feb. rij ik waarschijnlijk al op me nieuwe fiets met schijfremmen.

is het nog verstandig om een goedkoop fietsje erbij te kopen met v brake en stranddingen.
of gewoon me nieuwe mtb met schijfremmen gewoon strandbanden onder en gaan (er zit dan al een vaste vork in)

wat zouden jullie doen?
yannick

Wat denk je zelf :D :D :D

spuit mijn oude fiets altijd helemaal in met vaseline dat werkt wel perfect moet ik zeggen. Verder neem ik altijd een jerrycan mee met water en sop zodat ik mijn fiets gelijk af kan poetsen.

Of anders gewoon ff een fiets huren joh in de buurt :wink:
Volgens mij is het geen probleem met schijfremmen, ik zet gewoon een vaste vork in me M8 en daar zitten ook gewoon XT schijfremmen op.

En voor de rest gewoon alles goed invetten zoals balhoofd, naven, etc, dan moet het volgens mij wel lukken tenminste zo denk ik er over.

Iemand met ervaring met strandracen?
Op de 11 gaat het vanzelf.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Schijfremmen is wel af te raden op het strand.
Gaat heel snel slijten en aan lopen.
Ik ga waarschijnlijk ook meedoen aan Den Helder-Petten-Den Helder.
Born to ride a Storm.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

storm-biker schreef:Schijfremmen is wel af te raden op het strand.
Gaat heel snel slijten en aan lopen.
Ik ga waarschijnlijk ook meedoen aan Den Helder-Petten-Den Helder.
Ik zou zeker niet meedoen met schijfremmen, maar dat moet een ieder voor zich weten. Alles goed invetten en ook oude wielen gebruiken of na afloop de lagers even nalopen en schoonmaken. Vaste vork is ook een goede tip.

Zelf heb ik een oude cadex die perfect voor het strand is, tevens doet hij dienst als winter-pekel fiets.
Afbeelding
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Je kan best meedoen met schijven, 2 sets remblokken is altijd goedkoper dan een extra fiets en dat is al het worst case scenario. Zet je er bijvoorbeeld van te voren al een paar oude blokken op dan maakt het al helemaal niet uit. Oh ja, bangmakerij was niet de bedoeling, strandracen heeft ook wel iets, het is vooral lange tijd jezelf enorm laten afzien (oeps doe ik het weer ;). Maar voor mensen die niet met de top meerijden, dus waarvoor de startpositie niet echt belangrijk is en van ver komen is de daginschrijving gewoon handiger, als het weerbericht je dan niet bevalt blijf je gewoon thuis.
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Arjen KV schreef:Je kan best meedoen met schijven, 2 sets remblokken is altijd goedkoper dan een extra fiets en dat is al het worst case scenario. Zet je er bijvoorbeeld van te voren al een paar oude blokken op dan maakt het al helemaal niet uit. Oh ja, bangmakerij was niet de bedoeling, strandracen heeft ook wel iets, het is vooral lange tijd jezelf enorm laten afzien (oeps doe ik het weer ;). Maar voor mensen die niet met de top meerijden, dus waarvoor de startpositie niet echt belangrijk is en van ver komen is de daginschrijving gewoon handiger, als het weerbericht je dan niet bevalt blijf je gewoon thuis.
Dat afzien hou ik juist van. :-q :-D

Heb er nu al zin in.
Op de 11 gaat het vanzelf.
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Een paar tips:
vaste voorvork, v brake's of canti's, Schwalbe Super Moto's, geen voorrem, 2 tandwielen voor en heel veel vet om alles soepel te laten lopen en te beschermen.
kijk ook eens hier:
http://mtb-noordwest9.nl/?module=Basis% ... subactie=8" target="_blank

Gelukkig ben ik zowel in Den Haag en Egmond te vinden en kan hier op Schouwen Duiveland super trainen
Afbeelding

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Geen voorrem is wel een beetje overdreven.
De rest klopt wel.
Born to ride a Storm.
Niels Veldhoven
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 24 maart 2008, 17:44
Mijn mountainbike: Scott USA Pro Racing

Ik monteer ook een race cassette die lichte tandjes gebruik je toch niet en de close range is wel lekker op het zand.
Verder heb ik volgende week flink klus zal mijn fiets weer terug moeten bouwen naar V-brakes.. vind mijn XTR schijven en XT wielen een beetje zonde met dat zout.

Tot in Scheveningen!

Grt Niels
VENI, VIDI, FIETSIE

Mijn Scott's!
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Niels Veldhoven schreef:Ik monteer ook een race cassette die lichte tandjes gebruik je toch niet en de close range is wel lekker op het zand.
Verder heb ik volgende week flink klus zal mijn fiets weer terug moeten bouwen naar V-brakes.. vind mijn XTR schijven en XT wielen een beetje zonde met dat zout.

Tot in Scheveningen!

Grt Niels
Tjah de mogelijkheid om mijn fiets om te bouwen naar schijven heb ik niet, dus ik denk dat ik ze gewoon laat zitten, en voor de rest alles maar goed invetten, en het frame inspuiten met teflon.
Op de 11 gaat het vanzelf.
Plaats reactie