Keuze licentie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
cearabc
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 4 april 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Cube LTD CC (custom build)
Contacteer:

Beste mede-mountainbikers,

Ik ga beginnen met wedstrijden rijden dus moet ik een keuze maken met me licentie :D

Maar welke moet ik aanvragen? mag ik nieuwelingen-A aanvragen of moet ik bij nieuwelingen C beginnen?
want ik kom er niet echt uit wat nou wat is..
(ik ben zelf 21 jaar)

ik kon helaas geen topic hier over vinden, als die er wel was mijn excuses dan :oops:
Waarom Mountainbiken? omdat vies worden gewoon zo ontzettend leuk is!
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Nieuwelingen licentie is niet van toepassing als je 21 bent :wink:

Volgens mij(ik heb me een jaar terug er even in verdiept) is nieuwe lingen voor kinderen van 13 tot 15(ongeveer) dus jij moet gewoon een amateur licentie nemen en dan kan je kiezen uit A B of C

C kan je eigenlijk niet zo veel mee is meer voor wedstrijden op je club en soms eentje in de beurt wil je wat seriuezer zou ik voor een A of B gaan, zijn allebij wel stuk duurder als een C licentie.(het is trouwens niet zo dat als je een A licentie hebt dat je altijd met de A mee moet rijden in de wedstrijden)

ik ben er niet 100% zeker van maar zoniet zal iemand anders wel een antwoord hebben :wink:

Groetjes, Jordi
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

http://www.knwu.nl/?pg=nieuweleden

http://www.knwu.nl/html/licentiekeuze2007.html

SUC6 :-q :-q Oja nog wel ff een keuringkje doen + lid worden van een bij een aangesloten KNWU club.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Beginnen met wedstrijdrijden en dan meteen een licentie? Waarom niet eerst wat funklasse wedstrijden rijden?

In het geval van een licentie heb jij 2 keuzes: Amateurs en Beloften. De laatsten gaan nogal hard, en als je niet zoveel ervaring hebt met wedstrijden rijden zou ik gewoon Amateurs doen, daar gaat het ook hard genoeg (ook achteraan wordt al best doorgereden).
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

even verplaatst nar wedstrijden.
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Met een amateur C licentie kun je bij de FUN rijden zonder een daglicentie te moeten kopen. Verder kun je natuurlijk een amateur A of B nemen en bij de amateurs gaan rijden. Over het achteraan rijden zou ik je geen zorgen maken, heb ik een maatje aldaar ;-)

Wat betreft de kosten is het verschil tussen een C (€31,-) en A/B (€69,-) voor 2007, beide zullen in 2008 iets stijgen maar nooit veel. Bij A/B komt er zoals gezegd nog wel een keuring bij maar dat is nooit verkeerd als je wedstrijden wilt gaan rijden.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik krijg het plaatje niet goed voor me.
Even mijn geval want ik heb ook interesse.
Jonge god van 34 jaar en ik wil gewoon mtb marathons rijden in binnen en buitenland. Denk hierbij aan de BBC, bijvoorbeeld de marathons in de Ardennen en duitsland.
Het gaat me niet zozeer om het winnen maar ik zou graag wat verder naar voren starten, niet meer bij de toerrijders dus maar lekker achteraan tussen de wedstrijdrijders.
Ik wil geen daglicentie's kopen

Welke licentie moet ik dan hebben en moet ik dan gekeurd worden?

Alvast bedankt.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

masters 30+ A

voor alle licenties moet je vanaf je 16e gekeurd worden, wat overigens geen reest voorsteld, ze lusiteren ff naar je ademhaling en hart( in ieder geval geen hartfilmpjes of bloedprikken ofzo).
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Een Masters licentie bestaat niet, dat is gewoon een 'onderdeel' van de Amateur licentie. In jouw geval byorka zou ik gewoon een Amateur-A licentie aanvragen.

Voor meer info, ook voor de topicstarter, zie hier: http://www.knwu.nl/html/licentiekeuze2007.html.
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Voor buitenlandse marathons heb je voldoende aan een amateur C, heb dit jaar als er naar licentie's werd gekeken in het voorste vak gestaan. Veel marathons kijken hier echter niet naar en heb je dus geen h*l aan je licentie. Bij de BBC helaas mogen ervaren dat een amateur C niet voldoende is om aan de wedstrijd te mogen deelnemen waar dat in Groesbeek in de jaren ervoor nooit een probleem was (bloed begint nog te koken).

En nogmaals voor de duidelijkheid, voor een amateur C hoef je niet gekeurd te worden!!
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Thijsje schreef:(ook achteraan wordt al best doorgereden).
Hehehe, alles is relatief...
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Aapjes schreef:
Thijsje schreef:(ook achteraan wordt al best doorgereden).
Hehehe, alles is relatief...
Inderdaad. Helemaal achteraan wordt doorgaans gewandeld.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Aapjes schreef:
Thijsje schreef:(ook achteraan wordt al best doorgereden).
Hehehe, alles is relatief...
:bier:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dus met een C kan het gebeuren dat je niet overal mag starten. Maar met een amateur A kun je overal als wedstrijdrijder meedoen? Ik zou voor mijn marathons dus de amateur A moeten hebben met bijbehorende sportkeuring.
Laatst gewijzigd door byorka op wo 7 november 2007, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

Wiljan schreef:Voor buitenlandse marathons heb je voldoende aan een amateur C, heb dit jaar als er naar licentie's werd gekeken in het voorste vak gestaan. Veel marathons kijken hier echter niet naar en heb je dus geen h*l aan je licentie. Bij de BBC helaas mogen ervaren dat een amateur C niet voldoende is om aan de wedstrijd te mogen deelnemen waar dat in Groesbeek in de jaren ervoor nooit een probleem was (bloed begint nog te koken).

En nogmaals voor de duidelijkheid, voor een amateur C hoef je niet gekeurd te worden!!
Goed dat je het zegt want ik dacht voor een C licentie te gaan om oa bij de BBC niet meer in de file te komen...de andere reden zijn voornamelijk de buitenlandse marathons en hier en daar een funklasse wedstrijdje...Wiljan, reed jij in de top mee bij de Fun?
Plaats reactie