Houffalize: vergeet het maar!?

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Vanmiddag werd ik verblijd met de volgende email, afkomstig van de KNWU:
Beste Amateur licentiehouders,

Kortgeleden ontvingen wij het bericht van de Belgische Wielerbond (KBWB) dat er geen Nederlandse renners meer aan de start zullen worden toegelaten die een licentie voorleggen waarop als nationale categorie “Amateur” staat en als internationale categorie “Elite” of “Belofte”, om reden dat de nationale categorie niet strookt met het internationale begrip dat aan een Elite of Belofte dient gegeven te worden. Wel kun je deelnemen aan de in België georganiseerde Amateur wedstrijden. Natuurlijk blijft wel de mogelijkheid open voor het rijden van Masterwedstrijden indien je hier qua leeftijd-eis aan voldoet.
Kortom, omdat de KNWU twee verschillende dingen op onze licentie zet zijn wij niet meer welkom in de internationale wedstrijden?! Hoezee! Weer een punt erbij... Het lijkt me alleen nogal vreemd dat je met een amateurlicentie niet mee mag doen aan de open wedstijd terwijl je daar zonder licentie wel aan mee zou mogen doen. Ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag aan de KNWU.

Rogier
Gas op de plank Bert!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Het lijkt me dat je wel mee mag doen met de open klasse maar iig niet met de elite klasse.
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Jeffrey schreef:Het lijkt me dat je wel mee mag doen met de open klasse maar iig niet met de elite klasse.
Dat neem ik ook aan. Zeker aangezien Sjef Klerken in de open wedstrijd van Spa de overwinning mee naar huis nam.

Rinse
Arnetteman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert 2015 Carbon 29"

Rinse schreef:
Dat neem ik ook aan. Zeker aangezien Sjef Klerken in de open wedstrijd van Spa de overwinning mee naar huis nam.

Rinse
en ook in Houffa met de open wedstrijd meedoet, kreeg net een mail van hem dat ie daar dan ook is.
Floris Schurer Fotografie - http://www.florisschurer.nl" target="_blank
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

iedereen mag in de open klasse meedoen anders heette het wel gesloten klasse
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

En, hoe was het? Ik kon helaas zelf niet meedoen, had een optreden met mijn band zaterdagavond :cry: Volgend jaar beter.
Don't just train... train right.
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

Het was super! Ik heb "de tuin"gedaan! Dus mijn doel had ik al bereikt voor ik de wedstrijd ging rijden. Het parcours lag er nog beter bij dan vorig jaar vond ik zelf of ik had er dit jaar gewoon minder moeite mee. Uiteraard was het wel weer overdreven druk in de open-klasse en had ik de pech ook zo goed als achteraan te mogen starten. Ze hadden het dit jaar beter aangepakt door gebruik te maken van ee startronde. Maar zelfs dat hielp niet echt; ik heb nog in de rij moeten staan voor bepaalde stukken. Ach, dat hoort bij de open-klasse.

Ik werd derde vrouw en mocht een beker, bloemen en jaja een Uncle Ben's rijst pakket meenemen.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Jeffrey schreef:En, hoe was het? Ik kon helaas zelf niet meedoen, had een optreden met mijn band zaterdagavond :cry: Volgend jaar beter.
iedereen stelt zo z'n eigen priorieiten.
:wink:

klara schreef:Het was super! Ik heb "de tuin"gedaan! Dus mijn doel had ik al bereikt voor ik de wedstrijd ging rijden. Het parcours lag er nog beter bij dan vorig jaar vond ik zelf of ik had er dit jaar gewoon minder moeite mee. Uiteraard was het wel weer overdreven druk in de open-klasse en had ik de pech ook zo goed als achteraan te mogen starten. Ze hadden het dit jaar beter aangepakt door gebruik te maken van ee startronde. Maar zelfs dat hielp niet echt; ik heb nog in de rij moeten staan voor bepaalde stukken. Ach, dat hoort bij de open-klasse.

Ik werd derde vrouw en mocht een beker, bloemen en jaja een Uncle Ben's rijst pakket meenemen.
:-q
OK, neem Uncle Ben maar mee naar Arnhem.
Wokken op de BBQ, moet lukken.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

klara schreef:Het was super! Ik heb "de tuin"gedaan! Dus mijn doel had ik al bereikt voor ik de wedstrijd ging rijden.
Met de juiste aanwijzingen en aanmoedingen kom je een heel eind... hè Bas?! :roll:
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

ik heb hem ook gereden: nightride en open wedstrijd, die laatste ging bager omdat ik nog moe was an de vorige avond :-{
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

Steelboy schreef:
klara schreef:Het was super! Ik heb "de tuin"gedaan! Dus mijn doel had ik al bereikt voor ik de wedstrijd ging rijden.
Met de juiste aanwijzingen en aanmoedingen kom je een heel eind... hè Bas?! :roll:
Inderdaad. Mijn dank is groot voor mijn 'personal motivator' : COEN!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Houffalize: Onvergetelijk! zou ook een betere titel van dit topic zijn. Sehr viel spass gemacht aldaar en alles is redelijk heel gebleven. Een lang verhaal komt nog, ik moet nog een tentamen maken (goede voorbereiding ja!).
Arnetteman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert 2015 Carbon 29"

Houffa was helemaal da bomb!!!

Supersfeer en erg goed weer. Ik heb weer mooie platen geschoten.
Staan waarschijnlijk vanavond op Dirty Pages.

Bas gefeliciteerd met je 10e plek in de open course en Klara gefeliciteerd met je podiumplek in de open course.

De DP/Kona hang-out was ook helemaal super.
@Bommie: ben benieuwd naar jouw plaatjes. Nog bedankt voor de accu!!
Floris Schurer Fotografie - http://www.florisschurer.nl" target="_blank
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Heet, zwaar, maar erg vet. 70e geworden in de open klasse na een skitterende inhaalrace net na de start. Tuin gedaan! (met lock-out aan :roll: )

Sfeer was erg goed. Nu maar wachten op de ploatjes...
LuckyIron
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: di 12 november 2002, 19:26
Mijn mountainbike: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Aapjes schreef: Sfeer was erg goed. Nu maar wachten op de ploatjes...
aub:

mijn foto's (staan wel wat door elkaar)

en een filmpje

8)

:-q
Plaats reactie