[13 maart 2005] Grote Prijs Kivada Wielersport Berlicum

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

zo te zien word het door de modder heen crossen
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

ik hou van modder :D


vandaag race day
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Lekker modderritje vanmorgen bij de funklasse.. Vooral de eerste 2 ronden, daarna was het een beetje drooggereden.

Vertrokken vanaf plek 123 bij Funklasse (bijna laatste startrij), en de start ging echt beroerd. Ik had m'n handschoenen nog niet aan en had zat niet op tijd in m'n pedalen toen er gestart werd. Die minuten gaan wel erg snel daar, er werd omgeroepen "nog 1 minuut" en na een halve gingen ze al :-?

Geen enkele plek gewonnen bij de start volgens mij.. en de eerste paar bochten waren ook een ramp!
Iedereen liep met de fiets aan de hand, lekkere chaos. Uiteindelijk 46e geworden, toch nog 77 mensen ingehaald dus..

Al met al toch redelijk tevreden, omdat het toch best lastig inhalen was!

Verder heb ik Jeffrey, Guido, Stijn en Klara zien rijden.. Bas heb ik wel gezien, maar niet zien rijden, was toen naar huis gegaan met MLW. Maarja verder leuke dag, en Klara gefeliciteerd met je overwinning! Bas zal het ook wel goed hebben gedaan, maar de uitslag zie ik vanavond wel.

Guido had Stijn ingehaald zag ik, en Jeffrey was helemaal kapot (ofniet?).
Hopelijk kan ik jullie volgende week ook beaten bij de amateurs :lol: !!
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

hanz schreef:Lekker modderritje vanmorgen bij de funklasse.. Vooral de eerste 2 ronden, daarna was het een beetje drooggereden.

Vertrokken vanaf plek 123 bij Funklasse (bijna laatste startrij), en de start ging echt beroerd. Ik had m'n handschoenen nog niet aan en had zat niet op tijd in m'n pedalen toen er gestart werd. Die minuten gaan wel erg snel daar, er werd omgeroepen "nog 1 minuut" en na een halve gingen ze al :-?

Geen enkele plek gewonnen bij de start volgens mij.. en de eerste paar bochten waren ook een ramp!
Iedereen liep met de fiets aan de hand, lekkere chaos. Uiteindelijk 46e geworden, toch nog 77 mensen ingehaald dus..

Al met al toch redelijk tevreden, omdat het toch best lastig inhalen was!

Verder heb ik Jeffrey, Guido, Stijn en Klara zien rijden.. Bas heb ik wel gezien, maar niet zien rijden, was toen naar huis gegaan met MLW. Maarja verder leuke dag, en Klara gefeliciteerd met je overwinning! Bas zal het ook wel goed hebben gedaan, maar de uitslag zie ik vanavond wel.

Guido had Stijn ingehaald zag ik, en Jeffrey was helemaal kapot (ofniet?).
Hopelijk kan ik jullie volgende week ook beaten bij de amateurs :lol: !!
Toch nog redelijk geeindigd dus, proficiat

Waar zijn de uitslagen te bewonderen van al de klassen?
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ik denk vanavond op de site
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Mijn verhaal: de start ging wel goed, de eerste 2 ronden gingen redelijk. Daar wil ik het bij laten voor vandaag.

Bas reed aardig hard, toen ik wegging lag hij 31e dus ben benieuwd hoe het is gegaan. En Klara weer gefeliciteerd! Volgende wedstrijd dan eindelijk een licentie? Nog een speciale vermelding voor Guido die achteraan is gestart en iets van 55e is geworden bij de amateurs, knap!
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Leuke dag gehad vandaag. Inrijden was allemaal nog blubberig...maar goed. Mijn start was prima :roll: van plek 126 (naast Hanz) de eerste ronde ingegaan als ongeveer 65e...daarna redelijk door kunnen rijden maar toch nog wel een keer of wat ingehaald..uiteindelijk 99...(van de 136 die gestart waren). Ben niet ontevreden voor m'n eerste echte wedstrijdje, volgende week in Reek maak kijken of we voor een betere klassering kunnen gaan.
Het ligt altijd aan de banden!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Jeffrey schreef:Daar wil ik het bij laten voor vandaag.
Jef, volgens mij heb jij behoefte aan mental coaching...

Vertel eens.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Nou ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar het leek op een hongerklop.. al lijkt me dat vrij sterk voor zo'n korte race.. Maar ik voelde me klote, benen gingen niet meer, zag mijn broer met blonde vlechtjes langs de kant staan, mijn visie werd 20 hertz, echt heel naar. Het kan ook zijn dat mijn lichaam nog niet gewend is aan zulke inspanningen, want echt hard gegaan tijdens de trainingen ben ik nog niet. Maargoed, eerste 2 rondes dus een stuk of 20, 30 mensen achter me nog. Ik denk dat ze op het eind op 1 hand te tellen waren :((
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Bas is uiteindelijk 44e geworden na een lekke band in de laatste ronde, als ik het me tenminste goed herinner. Heb hem maar kort gesproken na de wedstrijd.

Verslag wordt nu aan gewerkt. Zal wat kort worden omdat ik alleen was en het lastig was de wedstrijd te volgen tijdens het fotograferen.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

grmmp k had de bedoeling te komen maar gister avond laat in mijn bed en had vandaag mer zin om zelf te fietsen
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Wat een pech Bas, je reed bijzonder goed voor de 1e echte wedstrijd bij de Elites. Of denk je daar zelf anders over? Hulde aan Klara (goed gedaan meissie!) en aan de organisatie die bijzonder snel (ja, het kan nog) de uitslagen had hangen. Wel een lekker daggie gehad al met al. Op naar Reek!
Gas op de plank Bert!
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Bommie schreef:Verslag wordt nu aan gewerkt. Zal wat kort worden omdat ik alleen was en het lastig was de wedstrijd te volgen tijdens het fotograferen.
Jij stond best link te wezen in de eerste bocht met het schieten van die foto bij de Elite; hopelijk is het een mooie geworden.


Ik heb (vooral voor mij gevoel) echt super gereden. Ik stond helemaal achteraan en kon bij de start al veel mensen inhalen. Eventjes bij Jef in de buurt, maar die was al snel weg ik reed als een beer. Na de eerste ronde dacht ik dat ik mijzelf had opgeblazen, maar nadat ik achter iemand zat op een bochtige singeltrack die niet zo technisch was, was ik helemaal hersteld. Eigenlijk was 't één grote inhaal race. De laatste twee rondes heb ik op het asfalt stuk na de start/finnish steeds een gat dicht gereden tussen mijn huidige groepje en het volgende. De laatste ronde kreeg ik van iemand nog een zetje. In de laatste ronde het allerlaatste stukje asfalt leek iedereen het opgegeven te hebben, daar heb ik op dat kleine stukje dus nog 3 positie kunnen pakken. Uiteindelijk 55e geworden, geen podiumplaats, maar mijn eerste wedstrijd bij de Amateurs was zeker geen flop.

Parcours was overigens op sommige stukken erg modderig, dit was vooral in het begin lastig, later werden de sporen breder, zodat ze toch goed te rijden waren
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ja, die bocht had ik niet helemaal lekker ingeschat, ze kwamen daar een struk krapper door dan ik verwacht had. Helaas was ik daardoor meer bezig met renners ontwijken dan met het maken van de foto, ik heb iig niet de shot die ik daar had willen maken. Als het goed is hebben de renners er geen last van gehad, ik heb ze er achteraf iig niet over gehoord.

Het verslag staat inmiddels online, meer foto's zullen morgen wel volgen
Eat, sleep, ride, repeat
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Bij mij ging het ook niet zo geweldig, had startpositie 125, stond dus ook fijn achteraan.
Na de start als een gek iedereen in gaan halen en na anderhalve ronde ofzo reed ik 45ste, toen begon ik een beetje terug te vallen en in de laatste ronde jawel, kreeg ik ook de hongerklop. (inderdaad vaag op zo'n korte wedstrijd). Heb de laatste ronde stapvoets met ontzettende honger uitgereden. Best wel raar want ik ben behoorlijk goed van start gegaan.

Hoop dat het volgende week beter gaat, dag van te voren maar een flink bord pasta naar binnen scheppen :-?.

Wil denk ik niet weten hoeveelste ik geeindigt ben.

groet
Plaats reactie