10-3-2018 Bornrif MTB Ameland

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

10 maart 2018 MTB Ameland Race.

De Bornrif MTB Race Ameland is een MTB wedstrijd voor verschillende categorieën (jeugd-, junioren-, fun- en wedstrijdrijders) waaraan zowel individueel als in teamverband kan worden meegedaan. Bornrif verwijst naar de 55 meter hoge vuurtoren die tijdens de race altijd in beeld is.
De race komt in plaats van de strandrace en de proloog  zoals deze de afgelopen jaren werden gehouden op de zaterdag van MTB Ameland. Met de Bornrif MTB Race combineren we alle aantrekkelijke elementen van deze twee onderdelen; snelheid, afwisseling, techniek, strand, singletracks, duin en bospaden zijn ingrediënten waar we rekening mee hebben gehouden in de opzet van de race. Wij hopen met name door de mogelijkheid van de deelname van  teams meer rijders die in groepsverband naar Ameland komen voor de toertocht ook op de zaterdag een aantrekkelijk onderdeel te bieden.
Voor het parcours gebruiken we het spectaculaire gebied ten noorden van Roompot Vakantiepark Boomhiemke. Duinen met veel hoogtemeters, zware strand op- en afgangen, het Hollumerbos met voldoende natuurlijke obstakels en het speciale gevoel van het strand rijden maken van de race een uitdaging voor de allround mountainbiker.
Daag je fietsvrienden uit voor een mooi duel op de zaterdag of nodig ze juist uit voor een teamprestatie in de aflossingsrace  als opwarmer voor de gezamenlijke tocht op zondag. Je kan kiezen uit de lange (wedstrijd) afstand van 4 rondes (ca 40 km) of kiezen voor de fun-race over 3 rondes (ca 30 km). De Teams kunnen bestaan uit 2, 3 of 4 rijders bij de lange afstand en uit 2 of 3 rijders bij de korte afstand. Herenteams, damesteams en gemengde teams zijn welkom!
Doe mee en schrijf je in! De Bornrif MTB Race is in ieder geval een garantie voor mooie verhalen op de zaterdagavond tijdens het MTB weekeinde op Ameland.
Parcours van ca. 10 km verdeeld over  strand, singletracks, bos-en duinpaden.
Start/Finish en doorkomst bij Roompot Vakantiepark Boomhiemke met tijdwaarneming en wisselvak voor teams.
Het concept parcours is te bekijken via afstandmeten.nl.


MTB Race Junior en Jeugd
D/H 8+/10+/12+/14+
1 ronde

MTB Race Fun
Dames/ Heren 16+ individueel en teams (2 of 3 rijders D/H)
3 rondes individueel of teamstart
Ereprijzen nr  1 t/m 3 overall individueel en teams

MTB Race Wedstrijd
Dames/ Heren 16+ individueel en teams (2 rijders D/H)
4 rondes individueel of teamstart
Geldprijzen (totaal € 1250,00) en ereprijzen nr  1 t/m 3 overall en teams

Bron : http://www.mtbameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Dit lijkt mij erg leuk! Ik ga maar eens een weekendje Ameland plannen dacht ik zo :-D
Plaats reactie