Hel van Groesbeek festival 25 juni

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kon nog geen topic vinden dus bij deze:

http://www.mtbgelderlandzuid.nl/festival/" onclick="window.open(this.href);return false;

Parcours
Voor dit Festival zullen wij een zeer uitdagend en zwaar parcours uitzetten van zo’n 10 kilometer.
Grote stukken van dit parcours zullen gaan over de paden waar in 1991 de Grundig Wereld Beker plaats vond.
We hebben toestemming gekregen om alle zware klimmen mee te mogen nemen en daarmee zal dit parcours tot een van de zwaarste van Nederland behoren.

9:30 ‐ Start 105 minuten wedstrijd:

volwassenen: heren en dames (vanaf 19 jaar)

11:45 ‐ Start 75 minuten wedstrijd:

volwassenen: heren en dames (vanaf 19 jaar)
studenten: heren en dames (met studentenlicentie)
junioren: jongens en meisjes (17 en 18 jaar, met of zonder licentie)
retro wedstrijd: heren en dames (vanaf 19 jaar)

13:30 ‐ Start 150 minuten wedstrijd:

volwassenen: heren en dames (vanaf 19 jaar)
Laatst gewijzigd door Rayb81 op do 9 maart 2017, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Ik lees allemaal dingen over een oud Wereldbeker parcours, technisch, zwaar, ouderwets mountainbiken etc..
Maar wat moet ik hieronder verstaan, onder dat technische gedeelte?

Ben zelf niet erg van het technische gedeelte, ik vond bijv. de Beneluxcup in Zoetermeer al meer dan technisch genoeg voor mijn doen.

Bart Brentjens, Amerongen Cyclo etc vallen bij mij wel onder de categorie makkelijk qua technisch element om een voorbeeld te geven.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Iemand die weet wat de inschrijfkosten zijn ?
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Het parcours is een 'natuurlijk' parours, geen schansen of gemaakte obstakels. Wel voor nederlandse begrippen zware klimmetjes en lastige afdalingen zoals het Romeinse Pad wat velen kennen als de stenenafdaling uit de marathon. Ook zitten er dropoffs in met wortels en lastige steile technische passages die we niet gebruiken in de marathon. Ik ken geen parcours in Nederland waar het echt mee te vergelijken is en de ronde is ook echt anders als de XC wedstrijden die we jaren hebben georganiseerd rondom de crossbaan in Groesbeek. Inschrijfgeld is 17,50 en daarvoor krijg je verzorging na de finish , chiptijdmeting , verzekeringen en KNWU -licentiehouders kunnen op elke afstand punten verdienen voor de NL-cup. Kortom alle ingrediënten voor een mooi MTB-weekend en samen met de LJC en het NSK word het een compleet mountainbike-evenement. O ja, voor de deelnemers met kids en aanhang: het parcours is zo dat je vaker langs komt en we hebben echt een prachtige start/finish locatie en voor de kleine supporters is de oplaasbare stormbaan ook weer van de partij!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor wie Groesbeek niet kennen,..dit is mountainbiken zoals het hoort!! Ingeschreven voor de 105 min!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmz bedankt voor de info.
Met klimmen heb ik green problemen, met lastige steile technische afdalingen wel :P
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef:Hmz bedankt voor de info.
Met klimmen heb ik green problemen, met lastige steile technische afdalingen wel :P
Doe mij die afdalingen maar :) doet niet zoveel pijn in de poten :winkie:
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Nog 1,5 maand en dan is ons Hel van Groesbeek festival met op zaterdag de LJC en KNWU nieuwelingen wedstrijden en op de zondag de "klassieke bergrace" formule met wedstrijden over 75,105 & 150 minuten. Het parcours is top en voor de rest gaan we ook ons best doen. We kunnen nog wel wat deelnemers gebruiken dus schrijf je in. Als je een licentie hebt sta je vooraan op basis van je plaats in de NL-cup (knwu levert de startvolgorde aan) en je haalt ook punten voor de NL-cup. Inschrijven kan via http://www.mtbgelderlandzuid.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en met de code uit je startenvelop van de marathon krijg je €2,50 korting.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

mac79 schreef:Nog 1,5 maand en dan is ons Hel van Groesbeek festival met op zaterdag de LJC en KNWU nieuwelingen wedstrijden en op de zondag de "klassieke bergrace" formule met wedstrijden over 75,105 & 150 minuten. Het parcours is top en voor de rest gaan we ook ons best doen. We kunnen nog wel wat deelnemers gebruiken dus schrijf je in. Als je een licentie hebt sta je vooraan op basis van je plaats in de NL-cup (knwu levert de startvolgorde aan) en je haalt ook punten voor de NL-cup. Inschrijven kan via http://www.mtbgelderlandzuid.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en met de code uit je startenvelop van de marathon krijg je €2,50 korting.
Komen er nog startlijsten online Marco? Ben wel benieuwd wie waar starten :winkie:
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Ben er bij voor 105 min afzien, heerlijk. Tot dan :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

schepp schreef: Komen er nog startlijsten online Marco? Ben wel benieuwd wie waar starten :winkie:
Dat weet ik ;-) We zijn nog even aan het kijken hoe we dat in het vat kunnen gieten, het mooiste is als dat automatisch via inschrijven.nl zou kunnen alleen daar is nu nog geen duidelijkheid over. Maandag zitten we weer samen en dan is dit een bespreekgeval ;-) Op de site van de KNWU staan de richtlijnen over hoe voor de licentiehouders de startvolgorde word bepaald.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Is er nog een mogelijkheid om voor de 25e het parcours te verkennen? Bijvoorbeeld via een gps track? Lijkt me erg leuk, en als ik het zo lees ook erg nuttig. Want hoe lang is een ronde/ hoeveel rondjes rijdt de top op de 150 minuten?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

mac79 schreef:
schepp schreef: Komen er nog startlijsten online Marco? Ben wel benieuwd wie waar starten :winkie:
Dat weet ik ;-) We zijn nog even aan het kijken hoe we dat in het vat kunnen gieten, het mooiste is als dat automatisch via inschrijven.nl zou kunnen alleen daar is nu nog geen duidelijkheid over. Maandag zitten we weer samen en dan is dit een bespreekgeval ;-) Op de site van de KNWU staan de richtlijnen over hoe voor de licentiehouders de startvolgorde word bepaald.
Top ! Wachten we het nog ff af. De startprocedure heb ik gezien,..die ziet er prima uit ! Rondje wordt wel een killer volgens mij :winkie:
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Dit is toch ook voor mensen zonder licentie of met basislicentie (alleen start je dan achter licentiehouders) of begrijp ik het verkeerd
zeg maar net als de bergraces van vroeger
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

rundfunk rudi schreef:Dit is toch ook voor mensen zonder licentie of met basislicentie (alleen start je dan achter licentiehouders) of begrijp ik het verkeerd
zeg maar net als de bergraces van vroeger
Jazeker! voor iedereen die een mooie wedstrijd wil fietsen. Licentiehouders staan inderdaad vooraan en daarachter is het vrij opstellen. Vrije keuze voor iedereen welke wedstrijdlengte en in elke wedstrijd zijn punten te verdienen. We willen een zo breed mogelijk wedstrijd dus komt allen ;-)

Junioren kunnen alleen KNWU punten verdienen in de 75 minuten wedstrijd en het NSK is ook alleen op de 75 minuten. Als je student bent doe de mee in de algemene wedstrijd , het NSK en je haalt knwu punten als je een licentie hebt. Voor de toppers is er ook wat te verdienen want we hebben een behoorlijke prijzengeldpot :-)
Plaats reactie