Hel van Groesbeek festival 25 juni

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

mac79 schreef:
Rayb81 schreef: Zelfde weekend is ook de Hel van Ede Wageningen, de Hautes Fagnes marathon en de Rursee Marathon in Duitsland.
Hel van Ede is een toertocht en die andere wedstrijden zijn in t buitenland. Als we als mountainbikers willen dat er in Nederland meer wedstrijden komen zullen we er zelf ook moeten starten. Ik denk dat wij het ten opzichte van de NL-cup wedstrijden niet eens zo slecht doen maar met de deelnemersaantallen van nu kan je gewoon geen wedstrijden organiseren.
Het is een NL cup wedstrijd :winkie: Er is gewoon zoveel aanbod,...wordt tijd dat er wat minder wedstrijden komen en er meer afstemming komt tussen diverse organisaties. Links en rechts komen er kleine zomercompetities, regiecompetities, straat races competities bij. Uurswedstrijden, 200km wedstrijden, etc etc. Het wordt gewoon teveel!! Helaas is de KNWU al jaren de regie kwijt waardoor deze wildgroei een beetje is ontstaan. Ik hoop dat de nieuwe off road commissie weer een goede lijn te pakken krijgt en organisaties onder goede voorwaarde weer onder de vlag van knwu willen organiseren. Overigens ben ik uiteraard er in Groesbeek bij hoor :)
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Zojuist me eigen ingeschreven voor de 105 minuten bij de funklasse mannen
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

valt ook niet mee Sheppie.
jaren lopen we te klagen dat er haast niets is! nu steken heel veel organisaties hun nek uit weer niet goed.
zomeravond streetrace competitie enz. is mijn inziens meer bedoelt voor de regionale renners.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Even een reactie namens de commissie.

We hopen op een hoge opkomst ook van mtb cup rijders. Zoals Schepp aangeeft is het duidelijk gecommuniceerd, maar misschien schrikt de andere opzet renners af.

Wij denken als commissie dat de manier van organiseren in Groesbeek met uitsluitend verschil in tijdsduur van de wedstrijden en geen categorieën misschien wel de oplossing is voor het XCO rijden in Nederland.

We zijn dan ook heel benieuwd hoeveel renners er uiteindelijk zijn gestart en hoe ze de wedstrijd hebben ervaren.

Misschien tot aankomend weekend.
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

We hebben nu op de zondag rond de 350 voor-inschrijvingen dus een mooi startveld. Laatste week zijn er nog veel deelnemers bij gekomen. Inschrijven via de site kan niet meer maar op zondag nog wel in bepaalde tijdvakken. Mocht je willen na-inschrijven check dan even de site voor wanneer je voor welke afstand kunt inschrijven. We hopen op een goede opkomst parcours is mooi,zwaar en afwisselend. Het weer lijkt goed dus niks wat je tegenhoudt. Voor de supporters is er ook genoeg te zien en te doen dus hopelijk tot as. weekend!!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik rij funklasse en heb een eigen transponder, kan ik deze gebruiken of beter "gewoon" via de organisatie een gebruiken.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

fv1262 schreef:valt ook niet mee Sheppie.
jaren lopen we te klagen dat er haast niets is! nu steken heel veel organisaties hun nek uit weer niet goed.
zomeravond streetrace competitie enz. is mijn inziens meer bedoelt voor de regionale renners.
Ik snap het ook wel hoor Frank,..het is ook geen kwestie van goed of niet goed. Het is een constatering wat voor mijn gevoel aan de grondslag ligt voor tegenvallende startvelden. Ik ben helemaal voor regionale wedstrijden, sterker nog, misschien moet je de NL cup wel eerst regionaal doen en dan een landelijke finale tussen de beste per regio ofzo. Ik snap overigens heel goed dat er met name in noord Nederland behoefte is aan regionale wedstrijden want voor die regio liggen zowel de NL als Beneluxcup wedstrijden ver uit de buurt!
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Speedfreak98 schreef:Ik rij funklasse en heb een eigen transponder, kan ik deze gebruiken of beter "gewoon" via de organisatie een gebruiken.
Vanuit de knwu krijgen wij alleen de transpondercodes van de licentiehouders. Zij dienen dus met hun eigen chip te rijden. Funklasse met of zonder eigen chip rijd met een transponder van ons. Ben je al ingeschreven lees dan even de nieuwsbrief met alle info over de transponders en locatie deze is NIET hetzelfde als bij de marathon.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Waar loopt het parcours ongeveer? Alleen op het landgoed van jurgens? Ik zie alleen het romeinse pad staan op de site. Dus ik ga er vanuit dat het alleen ten oosten van de zevenheuvelenweg is.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

vandaag even bij de jeugd wezen kijken, erg leuk en wauw wat een mooi parcours, dat wordt afzien morgen en de technische vaardigheden gaan ook aangesproken worden, dat wordt genieten morgen
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ben benieuwd. Er is niet veel regen gevallen volgens mij dus morgen lekker droog. En wat bedoel je met technisch? Bijvoorbeeld in vergelijking met de Hel v Groesbeek van april?
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

kurk droog de ondergrond hier, tja wat bedoel ik met technisch, ik zag en afdaling die echt steil naar beneden gaat zeker procentje of 20 waar een goede lijn rijden lastig is en waar wortels in zitten, dat romeinse pad is niet echt lastig als je goede lijn houdt, maar vind die maar eens zitten wel veel stenen in, dan een afdaling met drop offjes en wortels waar je veel snelheid kan maken maar aan het eind lastig omdat die meteen de bocht om gaat, en nog wel wat meer van dat spul, ik vond het best lastig, maar goed wat voor mij lastig is vind iemand anders misschien niks, ik denk wel dat het behoorlijk slopend is, op die marathon had je stukken waar je kon herstellen, die zitten hier vrijwel niet in
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dank je, klinkt best goed. Ben wel benieuwd naar de tijd per ronde en hoeveel rondes je (ik) in 150 minuten rijdt. Met de Bergraces werd ik meestal net gedubbeld door de kopgroep, hopelijk kan ik dat morgen voorkomen :-). Kan op de site nog geen uitslagen cq rondetijden vinden.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

vandaag was de ronde maar 4,5 tot 5 km ivm de jeugdigheid van de deelnemers, dus geen vergelijk met morgen
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Net terug uit Groesbeek van de 105min wedstrijd,..altans dat had het moeten zijn !!! Een 105 min wedstrijd betekend 105 min en een ronde!!! Erg teleurgesteld dat ik na 90 min!!!! al werd afgevlagd. Werd na 1 ronde geroepen 5 rondes dus helemaal daarop ingesteld met als doel de laatste 2 rondjes gas te geven. Wilde wat proberen met oog op Amerongen komende week. Nu totaal verpeste wedstrijd. Rondje was zwaar en redelijk technisch, daar was niks mis mee en ik reed als een krant overigens, 3 x op de grond gelegen en geen enkel moment in mn wedstrijd modus gereden,..maar ik schrijf in voor een 105 min wedstrijd en dan wil ik ook minimaal 105 min rijden en niet 90.
Plaats reactie