Nationale mtb cup

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jesus wat heb ik het koud gehad in Nieuwkuijk. 1,5 u voor de start begon het te plenzen en hagelen. Parcours veranderde in 1 grote gladde klei blubber glijbaan. Ben helaas afgestapt door onderkoeling,..nog nooit zo koud gehad tijdens een wedstrijd. Volgende beneluxcupwedstrijd in nederland maar even kijken wat we doen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik hoorde zojuist aan het paasdiner dat Absolute black ovals 12sp. Erg gaan haperen in dergelijke omstandigheden. Zo lig je op kop en zo lig je achterop. Hij was not amused.....
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

schepp schreef:Jesus wat heb ik het koud gehad in Nieuwkuijk. 1,5 u voor de start begon het te plenzen en hagelen. Parcours veranderde in 1 grote gladde klei blubber glijbaan. Ben helaas afgestapt door onderkoeling,..nog nooit zo koud gehad tijdens een wedstrijd. Volgende beneluxcupwedstrijd in nederland maar even kijken wat we doen.
Die hagelbui was dus midden in onze wedstrijd bij de amateurs. Eerste twee ronden was het parcours kurkdroog en super snel, daarna werd het met de ronde gladder en zwaarder. Degenen die op thunderburts gestart waren hadden dus wel een serieus probleem :-D Ik vond het wel mooi, maar het was inderdaad wel redelijk koud.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Bowiex schreef:Ik hoorde zojuist aan het paasdiner dat Absolute black ovals 12sp. Erg gaan haperen in dergelijke omstandigheden. Zo lig je op kop en zo lig je achterop. Hij was not amused.....
Er reed er nog 1 met 1x12 en absoluut black en die stond ook stil precies in dezelfde ronde bij de verzorging. mijn 2x11 xtr deed het perfect :)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

way2go schreef:
schepp schreef:Jesus wat heb ik het koud gehad in Nieuwkuijk. 1,5 u voor de start begon het te plenzen en hagelen. Parcours veranderde in 1 grote gladde klei blubber glijbaan. Ben helaas afgestapt door onderkoeling,..nog nooit zo koud gehad tijdens een wedstrijd. Volgende beneluxcupwedstrijd in nederland maar even kijken wat we doen.
Die hagelbui was dus midden in onze wedstrijd bij de amateurs. Eerste twee ronden was het parcours kurkdroog en super snel, daarna werd het met de ronde gladder en zwaarder. Degenen die op thunderburts gestart waren hadden dus wel een serieus probleem :-D Ik vond het wel mooi, maar het was inderdaad wel redelijk koud.
Wij startte na de amateurs. Ik stond ivm het droge parcours nog op speed king en race king, maar 10 meter op het parcours ben ik als een haas naar de auto gereden voor race king en x king maar met name achter was dit echt veel te weinig :) op Thunder Burts zal het idd problematisch zijn geweest :winkie:
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Ik was bij de amateurs met de combi black panther/ black panther x-treme gestart. Met die voorband was ik in die regen wel blij, ik heb er heel wat zien martelen bij de rockgardens maar ik kwam elke keer nog veilig beneden, alleen die achterband was niet zo prettig in de klimmetjes. Helaas brak na ongeveer 50 min. mijn zadelpen :evil: , ik zat er wel lekker in en was wel lekker aan het inhalen in de modder. Ik ben wel benieuwd na de uitslag, want ik heb heel veel mensen gezien die afgestapt waren :o
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Thunder Bart schreef:Ik ben wel benieuwd na de uitslag, want ik heb heel veel mensen gezien die afgestapt waren :o
https://results.sporthive.com/events/PC ... es/4330700" onclick="window.open(this.href);return false;
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Het was zondag inderdaad afzien zeker in de ochtend vanaf de jeugd werd het weer beter gelukkig.
Ondanks de aanloop problemen mbt het aantal inschrijvingen uiteindelijk 390 renners aan de start excl. de jeugd dus het XC rijden leeft nog steeds.

Op naar Havelte als volgende wedstrijd voor de MTB cup
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Trek8000slr schreef:Het was zondag inderdaad afzien zeker in de ochtend vanaf de jeugd werd het weer beter gelukkig.
Ondanks de aanloop problemen mbt het aantal inschrijvingen uiteindelijk 390 renners aan de start excl. de jeugd dus het XC rijden leeft nog steeds.

Op naar Havelte als volgende wedstrijd voor de MTB cup
Deze mis ik helaas ivm de Gertjan Teunissen Classic,..maar voor degene die Havelte niet kennen, dit is een echt leuk rondje.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Geen idee of de vraag hier thuishoort, maar vast iemand die dit weet.

Ik zou dit jaar graag eens aan het NK in Landgraaf deelnemen in de funklasse. Nu zie ik dat je je daarvoor kan aanmelden via de site http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand hoe dat geregeld is voor de funklasse. Is er voor de startopstelling een klassement, of is dat gewoon random dat je wordt opgeroepen?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Sjefkoning schreef:Geen idee of de vraag hier thuishoort, maar vast iemand die dit weet.

Ik zou dit jaar graag eens aan het NK in Landgraaf deelnemen in de funklasse. Nu zie ik dat je je daarvoor kan aanmelden via de site http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand hoe dat geregeld is voor de funklasse. Is er voor de startopstelling een klassement, of is dat gewoon random dat je wordt opgeroepen?
Verschilt,..soms op volgorde inschrijving, soms wie eerst komt wie het eerst maalt. Er is geen klassement voor de funklasse.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Ik vraag me af of er een NK voor de funklasse is volgens mij niet ik zal dit navragen bij de organisatie.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Trek8000slr schreef:Ik vraag me af of er een NK voor de funklasse is volgens mij niet ik zal dit navragen bij de organisatie.
Ok, bedankt!

Uit deze links lijkt van wel:
http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl/ ... ion-form1/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knwu.nl/mountainbiken/wedstr ... ent/111742" onclick="window.open(this.href);return false;
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Is er wel maar is geen officieel kampioenschap, want funklasse is geen officiële categorie.
Born to ride a Storm.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Er is inderdaad een NK funklasse
Plaats reactie