Nationale mtb cup

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Hoi Mark,

het was inderdaad een mooie dag en we zijn zelf ook blij dat alles soepel is verlopen. Mbt het parcours ook daar is het renners rapport voor bedoeld want wij kunnen dit dan met de organisatie bespreken. Ik vond persoonlijk het parcours iets te lang zeker voor de toeschouwers. Met name bij de nieuwelingen zie je dat het risico bestaat dat ze veel langer rijden dan bedoeld. Zij hebben nu bijna 75 minuten gereden terwijl dat 60 minuten zou moeten zijn.

Ik zou zeggen kom volgende week allemaal naar Burgh Haamstede want daar ligt echt een heel uitdagend en technisch parcours met veel klimmen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Trek8000slr schreef:Hoi Mark,

het was inderdaad een mooie dag en we zijn zelf ook blij dat alles soepel is verlopen. Mbt het parcours ook daar is het renners rapport voor bedoeld want wij kunnen dit dan met de organisatie bespreken. Ik vond persoonlijk het parcours iets te lang zeker voor de toeschouwers. Met name bij de nieuwelingen zie je dat het risico bestaat dat ze veel langer rijden dan bedoeld. Zij hebben nu bijna 75 minuten gereden terwijl dat 60 minuten zou moeten zijn.

Ik zou zeggen kom volgende week allemaal naar Burgh Haamstede want daar ligt echt een heel uitdagend en technisch parcours met veel klimmen.
Ja rondje was idd best lang. Is dan wat lastig timen hoe je uitkomt. Bij 40+ was de wedstrijd weer wat aan de korte kant, maar een extra ronde had de wedstrijd aan de lange kant gemaakt. Ik ben heel benieuwd naar volgende week. Op de filmpjes die ik kon vinden zag het er mooi uit daar. Je verwacht eigenlijk niet zo'n mooie beboste omgeving in de kop van Zeeland.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Klopt heel veel mensen weten niet wat voor technisch parcours daar ligt we hebben al jaren de LJC wedstrijd
en dat is een van de zwaarste in de cyclus.
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

Eerste mtb wedstrijd ever, dat viel behoorlijk tegen!! technische kom ik gewoon te kort. Hulde aan de organisatie was allemaal prima geregeld.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Net van Extreme Burgh Haamstede de parcours gegevens gekregen en het parcours van zondag
heeft 85hm per ronde dus dat betekent voor de categorieën die 75 min rijden en +/- 6 rondes rijden toch
ruim 500hm en dat is voor Nederlandse begrippen niet slecht.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Poe,..dat is zelfs heel veel! Dat zal ff wennen worden na Berlicum :)
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Ik hoop dat we die hm's in ieder geval kunnen fietsen, in Berlicum moesten we de enige hm lopen..... Ik ben wel benieuwd, ik hoor veel positieve verhalen over Burgh Haamstede! Ik ga het zaterdag en zondag zien en in combinatie met het voorspelde weer wordt het wel een mooie race!
Cycling Team Limburg
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Was een erg geslaagde kennismaking met Burgh Haamstede. Heerlijk rondje met veel flow. Lekker klimmen, hard dalen mooie single trails! Op naar Oldenzaal!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:Heerlijk rondje met veel flow. Lekker klimmen, hard dalen mooie single trails!
Ik was aangenaam verrast. Nu ben ik een fan van dennenbos, dus dat was een bonus... ;-)
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Dit was inderdaad een geweldige ronde! Ik hoop dat dit een blijvertje is.
Cycling Team Limburg
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Heerlijke wedstrijd op een prima parcours. Heeft iemand al een link naar foto's gevonden?
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Burgh-Haamstede is een mooi parcours en een mooie aanwinst op de kalender. De hm per ronde en toch wel technischer dan de meeste denken. De organistaie is er een die al jaren goed zijn best doet, daar is geen speld tussen te krijgen. Wat me wel bezwaard is het feit dat er in 10 klassen maar 205 mountainbikers aan de start stonden. Om in de toekomst hier de organisatie's nog warm voor te krijgen valt niet mee. XCO is toch ondanks de inspanningen van iedereen niet erg in trek. :o :-? Of zijn er mega veel funners of bikers die naar bijvoorbeeld een ATB/Cross competitie overstappen ?
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

mtbfool schreef:Burgh-Haamstede is een mooi parcours en een mooie aanwinst op de kalender. De hm per ronde en toch wel technischer dan de meeste denken. De organistaie is er een die al jaren goed zijn best doet, daar is geen speld tussen te krijgen. Wat me wel bezwaard is het feit dat er in 10 klassen maar 205 mountainbikers aan de start stonden. Om in de toekomst hier de organisatie's nog warm voor te krijgen valt niet mee. XCO is toch ondanks de inspanningen van iedereen niet erg in trek. :o :-? Of zijn er mega veel funners of bikers die naar bijvoorbeeld een ATB/Cross competitie overstappen ?
XCO is afgelopen jaren sterk teruggelopen, maar de eerste veranderingen in de NL Cup zijn wel positief vind ik. Laatste jaren zijn er ook heel veel kleine competities buiten de KNWU om opgezet. De grote groep funners, maar ook licentierijders hebben elke week veel keus en kiezen naar mijn idee sneller voor de wedstrijd in de buurt. Kunst wordt dat er wat minder competities komen en dat het aantal deelnemers per wedstrijd omhoog gaat. Onderschat overigens ook het marathon gedeelte niet. Zijn toch heel veel rijders die meedoen aan 1 of meerdere marathoncompetities en die lopen natuurlijk door het xc gebeuren heen. Ik rij XC en marathon en het is heel lastig om bij beide competities aan de voorwaarde te voldoen om in het eindklassement te komen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Nieuwkuijk zag ik op Bikesight ook pas 100 aanmeldingen. Verwacht wel dat dat nog flink aan gaat trekken in de laatste 2 weken, al kan het ook maar zo zijn dat men deze een beetje links laat liggen omdat het beneluxcup is.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

En weer terug uit Oldenzaal. Moet zeggen ook hier een mooi rondje. Dit jaar wat meer technische passages, lekker steile klimmetjes hier en daar, goede organisatie. Op naar groesbeek voor de eerste marathon van het jaar.
Plaats reactie