Veluwse wintercompetitie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

XC-Mike schreef:
alero schreef:Wat voor parcour kunnen we op op 3 december in Apeldoorn verwachten?
"vaste" rondje in het Orderbos op vooral eigen terrein. Niet al te lang, stukje gras, draaien en keren tussen de bomen en flink wat technische secties (drop-off, rockgarden, trapje van boomstammen en stenen, zandbak etc. )
Exact zelfde route als in de zomercompetitie?
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Het is altijd net even anders. Maar het idee blijft gelijk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

hopelijk geen regen dit jaar want dat is echt een ramp op dit rondje, in tegenstelling tot Oldebroek.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Kan iemand mij vertellen hoeveel bikers er gemiddeld mee doen in categorie 6.
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Zuthpen 48 deelnemers
Oldenbroek 40 deelnemers

Gemiddeld 44 dus waarvan 25 beide wedstrijden hebben gereden :D :D :D
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Wederom een leuk dagje in mooie omstandigheden. Rondje had iets langer gemogen want o.a. door de opstopping na de start werden er veel mensen al vroeg, en soms zelf dubbel gelapt. En inhalen kon op veel plekken alleen met medewerking van beide partijen..
Ik zat zelf ook aardig vast in het begin en kon daarna maar moeizaam opschuiven met als gevolg dat ik deze keer ook gelapt ben. Ach ja, ik heb me weer prima vermaakt en ook alle technische secties gewoon gefietst. Helaas liep mijn ketting in de laatste ronde op de pallets eraf en heb ik even moeten stoppen (nog nooit eerder gehad met 1x11)
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Was een leuk rondje, alleen inhalen was haast niet te doen op grote delen van het rondje. Ik ben vrijwel achteraan gestart en heb mezelf tot plek 12 in categorie 6 naar voren kunnen werken. Op zich tevreden met het resultaat, maar er had wellicht meer ingezeten als ik eerder in het startvak was... Hoe laat begint het opstellen wel niet? Volgende keer maar wat meer rekening mee houden.

Technisch was het een leuk rondje! Het boodt in elk geval wat uitdaging met de trappen, drop en 'rockgarden'. Die laatste was het minst spannend van de technische elementen :-D

Op naar de volgende en dan ben ik eerder in het startvak :-q
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Een jaar of 8 geleden hier ook al eens gereden maar is niet te vergelijken met nu.een erg leuk rondje.voor mijn gevoel goed gereden,alleen moet dit nog blijken uit de uitslag.Wanneer komen die online?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

alero schreef:Een jaar of 8 geleden hier ook al eens gereden maar is niet te vergelijken met nu.een erg leuk rondje.voor mijn gevoel goed gereden,alleen moet dit nog blijken uit de uitslag.Wanneer komen die online?
Was al te zien bij de tent start/finish :)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Technisch uitdagend rondje maar ook wel pittig met de steile klimmetjes en stukken vals plat. Wel veel te kort. Begon na 1,5 rondje al mensen te dubbelen en vanaf dat moment eigenlijk alleen maar achterblijvers aan het inhalen geweest. Rondje was nu minder dan 6 min. Met dit startveld mag dat wel naar het dubbele
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

schepp schreef:Technisch uitdagend rondje maar ook wel pittig met de steile klimmetjes en stukken vals plat. Wel veel te kort. Begon na 1,5 rondje al mensen te dubbelen en vanaf dat moment eigenlijk alleen maar achterblijvers aan het inhalen geweest. Rondje was nu minder dan 6 min. Met dit startveld mag dat wel naar het dubbele
En hoe gaat het rondje (km's en uitdaging) in Soest worden?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

alero schreef:
schepp schreef:Technisch uitdagend rondje maar ook wel pittig met de steile klimmetjes en stukken vals plat. Wel veel te kort. Begon na 1,5 rondje al mensen te dubbelen en vanaf dat moment eigenlijk alleen maar achterblijvers aan het inhalen geweest. Rondje was nu minder dan 6 min. Met dit startveld mag dat wel naar het dubbele
En hoe gaat het rondje (km's en uitdaging) in Soest worden?

Dat is altijd een leuk rondje. Wel met veel meer klimmen en alleen natuurlijke elementen. Overigens ook met veel regen altijd goed te rijden.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Jammer dat de volgende op zondag is, ben er dan niet bij. Afgelopen zaterdag in Apeldoorn was leuk.
Filmpje van de complete 60 min staat hier https://youtu.be/yRvcdwRyiJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag overigens dat er één gediskwalificeerd was, hoe is dat mogelijk?
jelle.jl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 16:59

Erik89 schreef:Jammer dat de volgende op zondag is, ben er dan niet bij. Afgelopen zaterdag in Apeldoorn was leuk.
Filmpje van de complete 60 min staat hier https://youtu.be/yRvcdwRyiJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag overigens dat er één gediskwalificeerd was, hoe is dat mogelijk?

Die stapte van zijn fiets en sprong over de linten om dat steile klimmetje af te snijden haha (beetje dom is het wel, zo voor de doorkomst met de jury) . Deed hij omdat er een opstopping was met de wat langzamere wedstrijdrijders die niet boven kwamen... Wel zonde als je 4e ligt, maar ben ik weer een plekje omhoog opgeschoven :-q Een nette 6e plek voor mij :-D
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

alero schreef:
schepp schreef:Technisch uitdagend rondje maar ook wel pittig met de steile klimmetjes en stukken vals plat. Wel veel te kort. Begon na 1,5 rondje al mensen te dubbelen en vanaf dat moment eigenlijk alleen maar achterblijvers aan het inhalen geweest. Rondje was nu minder dan 6 min. Met dit startveld mag dat wel naar het dubbele
En hoe gaat het rondje (km's en uitdaging) in Soest worden?
Afgelopen zaterdag het rondje grotendeels gereden er moest ook nog een stukje ingereden worden door groepje. Dit jaar niet tegen de richting in van de normale route en daardoor lichter klimwerk. Er zitten 2 drops in maar minder technisch rondje tov vorig jaar. Ik ga deze en Lunteren wel rijden zijn beide leuke rondjes
Plaats reactie