Veluwse wintercompetitie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Teep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized 29 CC
Contacteer:

VELUWSE WINTERCOMPETITIE
De Veluwse MTB Wintercompetitie bestaat uit een aantal laagdrempelige mountainbikewedstrijden tijdens de winterperiode. De wedstrijden worden georganiseerd door verschillende wielerverenigingen op en rond de Veluwe. Dit jaar worden er in totaal 9 wedstrijden georganiseerd.

Het doel is om het voor iedereen mogelijk te maken om kennis te maken met MTB wedstrijden in competitieverband. Doordat de wedstrijden regionaal worden gehouden, is de reistijd vaak te overzien.

Door het laagdrempelige karakter bepaal je zelf of je één of meerdere wedstrijden mee wilt fietsen. Als je aan minimaal 5 wedstrijden hebt deelgenomen doe je zelfs mee voor het eindklassement!

VOOR WIE
Iedereen die het leuk vind om eens in competitieverband te mountainbiken is welkom. Wel is een basislicentie KNWU is vereist in verband met de verzekering. Deze kost € 10,- en is een heel jaar geldig. Om het laagdrempelig te houden is er ook de mogelijkheid tot een daglicentie, deze is alleen geldig op de wedstrijddag zelf. Uiteraard zijn licentiehouders ook van harte welkom.

TIJDSREGISTRATIE
Om de rondetijden secuur te kunnen registreren maken we gebruik van een race|result tijdsregistratie systeem waarmee we real-time rondetijden en standen kunnen publiceren. Dit systeem werkt met passieve chips die in je stuurbord zijn verwerkt. Het hebben of huren van een eigen transponder is dus niet nodig.

INSCHRIJVEN: via http://www.mtb-competitie.nl

CATEGORIEËN
De wedstrijden worden verreden in verschillende (leeftijds)categorieën. Een overzicht:
Categorie 1 - Jongens en meisjes 8, 9 en 10 jaar
Categorie 2 - Jongens en meisjes 11 - 12 jaar
Categorie 3 - Jongens en meisjes 13 - 14 jaar
Categorie 4 - Jongens 15 - 16 jaar
Categorie 5 - Heren 17 - 34 jaar
Categorie 6 - Heren 35 - 49 jaar
Categorie 7 - Heren 50+
Categorie 8 - Dames 15 jaar en ouder
Categorie 9 - G-renners

STARTTIJDEN
08:30 - 12:30 Inschrijving en registratie open voor deelnemers
09:30 - 09:50 Inrijden alle categoriëen
10:00 - 10:01 Start Categorie 3 (45 minuten)
10:01 - 10:02 Start Categorie 2 (30 minuten)
10:02 - 10:03 Start Categorie 1 (20 minuten)
10:55 - 11:30 Inrijden volwassenen
11:00 - 11:15 Prijsuitreiking jeugd
11:30 - 12:15 Categorie 4 en 8 (45 minuten)
11:30 - 12:30 Categorie 5 (60 minuten)
12:40 - 13:00 Inrijden categorie 6 en 7
13:00 - 14:00 Categorie 6 en 7 (60 minuten)
14:15 - 14:45 Categorie 9 G-renners (alleen de wedstrijden in Apeldoorn, Deventer en Zutphen)

* Starttijden zijn onder voorbehoud
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Een passe partou voor alle 9 wedstrijden kost overigens maar 15 euro !!!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Dit jaar zeker weer van de partij, vorig jaar erg veel plezier aan beleefd.
Gajt
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 19:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash
Contacteer:

Dit zijn ze alle 9(ff v/d site geplukt);

Programma Veluwse MTB Wintercompetitie 2016-2017
Za 05-11-2016 Zutphen (Wielersportvereniging ETP Zutphen)
Za 19-11-2016 Oldebroek (ATB Vereniging Oldebroek)
Za 03-12-2016 Apeldoorn (Bar End en De Adelaar)
Zo 18-12-2016 Soest (MBC Midden Nederland)
Za 07-01-2017 Harderwijk (WV Noord-Veluwe)
Za 14-01-2017 Nunspeet (ATB Vereniging Oldebroek i.s.m TC de Volharding)
Za 21-01-2017 Deventer (de Zwaluwen)
Za 04-02-2017 Loenen (Last Gear)
Za 11-02-2017 Lunteren (WV Ede i.s.m. Tour de Force)
Of Neethan
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Superleuk, echt een aanrader. Ik ga voor de passe partout. Hopelijk met minder pech dan vorig seizoen.. Lekker laagdrempelig ook trouwens en met mijn huidige vorm wordt je niet snel laatste :lol:
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Jammer dat ze (bijna) allemaal op zaterdag zijn, gaat 'm voor mij niet worden dan helaas!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk zeg! Ik ga proberen een paar wedstrijdjes mee te pikken. Juist omdat het op zaterdag is, is de kans veel groter dat ik kan. Helaas mis ik de 1ste al door een verjaardag...
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Cool, heb mij gisteren samen met twee vrienden ook voor het eerst ingeschreven. Zijn erg benieuwd! Ook wij hebben absoluut de voorkeur voor de zaterdag :)
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Het lijkt me erg leuk om hier aan mee te doen, maar het gaat niet lukken doordat het op zaterdag is, helaas!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

De kop is er af! De eerste wedstrijd in Zutphen had een flinke opkomst en ondanks de vele buien in Nederland bleef het tijdens categorie 6 en 7 lekker droog. Parcours lag er ook zeer goed bij. Blijft een beetje een maf rondje maar ook wel weer leuk met al die bochtjes.

Voor mij was het na weer echt wennen na een seizoen vol blessureleed en nauwelijks trainingsuren. Maar nu gaat het goed en vind de VWC te leuk om te laten schieten. Dus bescheiden achteraan opgesteld en gewoon genieten. Ging eigenlijk best prima en langzaam steeds wat opgeschoven om op de 20e plek te finishen, helaas net op een ronde achterstand van de winnaar (nog niet gek na 12 korte rondjes). Mooi vlak gereden en niet al te diep hoeven gaan. Nu alweer zin in de volgende!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

volgende ben ik er ook weer bij. Goed om te zien dat er een record aantal deelnemers was,..ondanks het iets mindere weer. Het rondje in Oldebroek kan ook goed tegen regen. Was afgelopen zaterdag ook helemaal droog.
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

schepp schreef:volgende ben ik er ook weer bij. Goed om te zien dat er een record aantal deelnemers was,..ondanks het iets mindere weer. Het rondje in Oldebroek kan ook goed tegen regen. Was afgelopen zaterdag ook helemaal droog.
Verwacht je voor zaterdag een droog parcours na alle regen van deze week ??
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

tukker1977 schreef:
schepp schreef:volgende ben ik er ook weer bij. Goed om te zien dat er een record aantal deelnemers was,..ondanks het iets mindere weer. Het rondje in Oldebroek kan ook goed tegen regen. Was afgelopen zaterdag ook helemaal droog.
Verwacht je voor zaterdag een droog parcours na alle regen van deze week ??
Als het vrijdag op zaterdag en zaterdag droog is verwacht ik niet veel modder. Ondergrond is zanderig en behoorlijk aangereden. Zijn weinig plekken waar het echt modderig kan worden. Als het zaterdag regent dan ontkom je niet aan plassen en een nat parcours.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ik wil ook meedoen maar ik snap niet zo goed wat de kosten voor mij zijn. Ik doe 1 keer mee dus sowieso 3,-. Ik heb een chip van mezelf dus moet ik dan ook nog de 15 euro betalen voor het nummer?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

5euro,..al weet ik niet of dat voor 1x ook zo is
Plaats reactie