Wedstrijden rijden in NL als lid van Buitenlandse MTB club

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
v_schultinge

De titel verraadt mijn vraag al.

Momenteel ben ik lid van MTB Club Montafon in het mooie Montafon dal.

Elk jaar ben ik wel een paar maanden in Nederland voor het een en ander. Als ik mee wil doen aan een wedstrijd in Nederland, dien ik dan dan lid te worden van een Nederlandse MTB vereniging of kan ik als lid van een buitenlandse vereniging ook meedoen aan wedstrijden in de funklasse?

Ik bezit geen licentie maar ben door mijn vereniging wel verzekerd etc.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Je kunt altijd meedoen in de funklasse. Enige dat dan vaak wordt vereist is een daglicentie die ter plekke afgesloten kan worden (volgens mij kost dat 3 euro). Dit geldt overigens alleen bij wedstrijden die onder toezicht van de KNWU staan. Bij de 'vrije' wedstrijden is het sowieso geen issue mee te doen en is er vaak een groot startveld of hooguit verdeling op leeftijd/afstand.

Zelf heb ik ook geen licentie en doe ook regelmatig mee aan (marathon)wedstrijden.
v_schultinge

Dank voor het antwoord.

Ik ben ook nog donateur van MTB-Noordwest. Ik denk dat ik het opwaardeer naar lid+donateur. Kost maar 15e extra en dan ben ik aan de zekere kant.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

knwu basis lid worden. Kost je 8 euro op jaarbasis en hiermee kun je elke funklasse wedstrijd starten. ook clubcompetities en wintercompetities kun je vaak onder deze licentie rijden.
Plaats reactie