18&19 juni Baggelhuizerplas Assen MTB wedstrijden

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Baggelhuizerplas MTB Wedstrijd

18 en 19 juni 2016

Na zeer positieve ervaringen met de organisatie van de Baggelhuizerplas MTB wedstrijden van afgelopen jaren op het terrein van de Baggelhuizerplas, is er ook dit jaar weer de Baggelhuizerplas MTB wedstrijd op zaterdag 18 juni en zondag 19 juni. Met op zaterdag 18 juni de jeugd wedstrijden en op zondag 19 de wedstrijden in alle categorieën en de funklasse voor de niet wedstrijdrijders. Schrijf je nu in voor de wedstrijden via KNWU.nl

Deelnemers in de funklasse kunnen zich aanmelden via ilse@janseneventsportmanagement.nl. Vermeld in de mail je naam, leeftijd, eventueel KNWU lidmaatschap.

De jeugdwedstrijden op zaterdag zijn niet alleen voor kinderen met een KNWU (wedstrijd) licentie maar is voor iedereen toegankelijk! Met deze wedstrijd kunnen kinderen kennismaken met de MTB sport en met kinderen van hun eigen leeftijd deelnemen aan de wedstrijd. Er wordt gestart per categorie en op leeftijd.

Programma zaterdag 18 juni

9.45 - 10.15 uur Inrijden categorie 1 t/m 4
10.30 uur Categorie 1: jongens geboren in 2008 en meisjes geboren in 2007 en 2008. ca. 15 min
10.50 uur Categorie 2: jongens geboren in 2007 en meisjes geboren in 2006 ca. 20 min
11.15 uur Categorie 3: jongens geboren in 2006 en meisjes geboren in 2005 ca. 25 min
11.45 uur Categorie 4: jongens geboren in 2005 en meisjes geboren in 2004 ca. 30 min
12.30 uur Prijsuitreiking Categorie 1 t/m 4
12.30 - 13.00 uur Inrijden categorie 5, 6 en 7
13.00 uur Categorie 5: jongens geboren in 2004 en meisjes geboren in 2003 ca. 35 min
13.30 uur Categorie 6: jongens geboren in 2003 en meisjes geboren in 2002 ca. 40 min
14.00 uur Categorie 7: jongens geboren in 2002 en meisjes geboren in 2001 ca. 45 min
15.00 uur Prijsuitreiking categorie 5, 6 en 7
15.30 uur Funklasse dames en heren vanaf 16 jaar (combinatieklassement mogelijk) ca. 60 min


Programma zondag 19 juni

09.30 uur Masters 40+ 75 minuten
11.30 uur Nieuwelingen jongens 60 minuten
11.32 uur Dames 75 minuten
11.34 uur Junior vrouwen en Nieuwelingen meisjes 60 minuten
12.30 uur Elite/ beloften 90 minuten
13.32 uur Junioren mannen 75 minuten
14.15 uur Amateurs/ sportklasse 75 minuten
14.20 uur Masters 30+ 75 minuten
15.45 uur Funklasse dames en heren vanaf 16 jaar (combinatieklassement mogelijk) 60 minuten


Bron : baggelhuizerplasmtb.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Weinig hoogtemeters maar wel mooi parcours , gedeeltelijk over de vaste route van Baggelhuizerplas. Tenminste vorig jaar dan. Dit jaar 2 funwedstrijden :-D zaterdag en zondag.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef:Weinig hoogtemeters maar wel mooi parcours , gedeeltelijk over de vaste route van Baggelhuizerplas. Tenminste vorig jaar dan. Dit jaar 2 funwedstrijden :-D zaterdag en zondag.
Mooi parcours?? nou niet echt,..maar het is een wedstrijd en die vind ik altijd leuk :windei: Wat ik echt minder vind is 9.30 start. Motten we al 6.30u van huis :-{
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Voordeel van dichtbij wonen. 09:30 start dat betekent dat ik rond 09:15 nog van huis kan om op tijd in het startvak te staan :tong

Vind de omgeving zelf ook eigenlijk geen klap aan om te fietsen maar doe waarschijnlijk wel mee omdat het zo dichtbij is.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Tsja als het er niet is kun je het niet maken, met het gegeven wat er is vond ik het vorig jaar wel een mooi parcours. En ook voor mij relatief dichtbij, met twee dagen fun klasse wedstrijd kan ik kiezen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag fun wedstrijd mee gedaan, net voor de start viel er een flinke bak water. Dat deed het parcours geen goed, werd een flinke glibber partij. Iets ander parcours dan vorig jaar met paar bultjes meer. Morgen weer en dan hopelijk met droog parcours.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

parcours was weer zo goed als droog,..buiten de start die veel te smal was voor het midden en achterveld vond ik de veranderingen aan het rondje wel een verbetering. Enige waardeloze zijn die enorme hobbelige grasstukken,..man wat loop je daar op leeg :)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Helemaal mee eens, startstrook hadden ze door kunnen trekken langs water om veld uit elkaar te trekken. Die grasstukken liep ik ook op leeg, maar de veranderingen waren idd positief, rondje was door de aanpassingen zwaarder dan vorig jaar.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

alleen wat is de knwu aan het doen met de puntentelling. Ze zijn werkelijk alles aan het doen om het klassement om zeep te helpen door bijv punten te geven in Montferland voor zowel 75 als 120 min race. Race voldeed aan geen enkele voorwaarde. Geen startopstelling nav klassement, startvelden door elkaar, geen communicatie ( heel veel wisten niet dat deze zou meetellen) etc etc . In zelfde weekend een Beneluxcup wedstrijd waardoor men moet kiezen en op zondag ook nog eens een KNWU marathon, allen voor dezelfde groep rijders.

In assen krijgen de 50+ ers voor het 40+ klassement ineens 100 punten als ze 1 worden bij de 50+, terwijl er geen 50+ klassement is en geen 50+ NK is. Hoe kan je nou punten uit een aparte 50+ wedstrijd gaan verrekenen in het 40+ klassement terwijl je deze race niet tegen mensen uit die klasse hebt gereden? Ze halen nu gewoon ff 40 punten meer dan mensen waar ze normaal dik achter eindigen. Als je hier dan voor kiest, maak dan over het hele seizoen een 50+ klassement en laat ze elke race achter de 40+ aan starten, leuk voor de 50+ en je krijgt een zuiver 40+ klassement.

Nergens is een overzicht te vinden van de wedstrijden die tellen voor het regelmatigheidsklassement.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een competitie op zo'n slechte manier wordt georganiseerd als hoe de KNWU het doet en ik ik heb heel wat sporten gedaan en evenementen georganiseerd. Wat mij overigens nog het meeste stoort is dat men bij de KNWU op geen enkele mail een reactie geeft!!

Ik rij nu voor 2de jaar met licentie maar dat kan wel eens het laatste zijn,...kosten en irritatie wegen niet op tegen wat je ervoor terug krijgt. Ik wordt graag overtuigd dat ik het verkeerd zie.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

schepp schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een competitie op zo'n slechte manier wordt georganiseerd als hoe de KNWU het doet en ik ik heb heel wat sporten gedaan en evenementen georganiseerd. Wat mij overigens nog het meeste stoort is dat men bij de KNWU op geen enkele mail een reactie geeft!!

Ik rij nu voor 2de jaar met licentie maar dat kan wel eens het laatste zijn,...kosten en irritatie wegen niet op tegen wat je ervoor terug krijgt. Ik wordt graag overtuigd dat ik het verkeerd zie.
Dat zelfde gevoel had ik na de Benelux Cup wedstrijd in Eupen. Geen correct klassement aanwezig voor de start van de wedstrijd, dus iedereen maar op eigen initiatief opstellen. En na de wedstrijd duurde het ook nog eens meer dan een week voor alles goed en wel bijgewerkt was.

Inderdaad best een zooitje al die klassementen en competities door elkaar heen als ik het zo hoor. :-?
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:Wat mij overigens nog het meeste stoort is dat men bij de KNWU op geen enkele mail een reactie geeft!!
Ik heb vorig jaar over die competievervalsing ook een mail gestuurd, maar je krijgt inderdaad geen reactie.
Helaas is het dit jaar dus nog erger geworden, in plaats van beter....
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

schepp schreef:alleen wat is de knwu aan het doen met de puntentelling. Ze zijn werkelijk alles aan het doen om het klassement om zeep te helpen door bijv punten te geven in Montferland voor zowel 75 als 120 min race. Race voldeed aan geen enkele voorwaarde. Geen startopstelling nav klassement, startvelden door elkaar, geen communicatie ( heel veel wisten niet dat deze zou meetellen) etc etc . In zelfde weekend een Beneluxcup wedstrijd waardoor men moet kiezen en op zondag ook nog eens een KNWU marathon, allen voor dezelfde groep rijders.

In assen krijgen de 50+ ers voor het 40+ klassement ineens 100 punten als ze 1 worden bij de 50+, terwijl er geen 50+ klassement is en geen 50+ NK is. Hoe kan je nou punten uit een aparte 50+ wedstrijd gaan verrekenen in het 40+ klassement terwijl je deze race niet tegen mensen uit die klasse hebt gereden? Ze halen nu gewoon ff 40 punten meer dan mensen waar ze normaal dik achter eindigen. Als je hier dan voor kiest, maak dan over het hele seizoen een 50+ klassement en laat ze elke race achter de 40+ aan starten, leuk voor de 50+ en je krijgt een zuiver 40+ klassement.

Nergens is een overzicht te vinden van de wedstrijden die tellen voor het regelmatigheidsklassement.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een competitie op zo'n slechte manier wordt georganiseerd als hoe de KNWU het doet en ik ik heb heel wat sporten gedaan en evenementen georganiseerd. Wat mij overigens nog het meeste stoort is dat men bij de KNWU op geen enkele mail een reactie geeft!!

Ik rij nu voor 2de jaar met licentie maar dat kan wel eens het laatste zijn,...kosten en irritatie wegen niet op tegen wat je ervoor terug krijgt. Ik wordt graag overtuigd dat ik het verkeerd zie.
Helaas ben ik het volledig met je eens.
De prioriteit van de knwu lijkt ergens anders te liggen dan bij het wedstrijd mountainbiken.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

S-Wapse schreef:
schepp schreef:alleen wat is de knwu aan het doen met de puntentelling. Ze zijn werkelijk alles aan het doen om het klassement om zeep te helpen door bijv punten te geven in Montferland voor zowel 75 als 120 min race. Race voldeed aan geen enkele voorwaarde. Geen startopstelling nav klassement, startvelden door elkaar, geen communicatie ( heel veel wisten niet dat deze zou meetellen) etc etc . In zelfde weekend een Beneluxcup wedstrijd waardoor men moet kiezen en op zondag ook nog eens een KNWU marathon, allen voor dezelfde groep rijders.

In assen krijgen de 50+ ers voor het 40+ klassement ineens 100 punten als ze 1 worden bij de 50+, terwijl er geen 50+ klassement is en geen 50+ NK is. Hoe kan je nou punten uit een aparte 50+ wedstrijd gaan verrekenen in het 40+ klassement terwijl je deze race niet tegen mensen uit die klasse hebt gereden? Ze halen nu gewoon ff 40 punten meer dan mensen waar ze normaal dik achter eindigen. Als je hier dan voor kiest, maak dan over het hele seizoen een 50+ klassement en laat ze elke race achter de 40+ aan starten, leuk voor de 50+ en je krijgt een zuiver 40+ klassement.

Nergens is een overzicht te vinden van de wedstrijden die tellen voor het regelmatigheidsklassement.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een competitie op zo'n slechte manier wordt georganiseerd als hoe de KNWU het doet en ik ik heb heel wat sporten gedaan en evenementen georganiseerd. Wat mij overigens nog het meeste stoort is dat men bij de KNWU op geen enkele mail een reactie geeft!!

Ik rij nu voor 2de jaar met licentie maar dat kan wel eens het laatste zijn,...kosten en irritatie wegen niet op tegen wat je ervoor terug krijgt. Ik wordt graag overtuigd dat ik het verkeerd zie.
Helaas ben ik het volledig met je eens.
De prioriteit van de knwu lijkt ergens anders te liggen dan bij het wedstrijd mountainbike.
Dat vind ik nog niet eens zo erg, maar dan kan je toch wel het fatsoen hebben om 1 ergens op te reageren en 2 een kloppende competitie te organiseren, hoe klein dan ook. Op deze manier kunnen ze er beter mee stoppen Hier doe je niemand een plezier mee.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

KNWU reageert niet op e-mails, zelfs niet op de meest simpele vragen.
Wordt tijd voor een reorganisatie daar.
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Ik ben het helemaal met je eens Schepp!! Na een gemiste wedstrijd ben ik hard aan het proberen mijn klassement te redden i.v.m. de startvolgorde, maar dat gaat vanwege die puntentelling met de 50+ niet lukken.
Als iemand bij de KNWU in een vlaag van verstandsverbijstering iets verzint wordt het blijkbaar gelijk toegepast, hoe onnozel het ook mag zijn!!
Cycling Team Limburg
Plaats reactie