Strandrace - MTB Ameland - 12-03-16

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

De strandrace is onderdeel van de KNWU Eneco HollandseWind Strandrace Competitie.
Afstand +/- 41 km, Inschrijven mogelijk voor licentiehouders, basisleden en recreanten
Voor info en inschrijven ga naar http://www.mtbameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

Alle toppers aan de start!
https://www.vvvameland.nl/spaman/assets ... 202016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Het wordt prachtig weer zaterdag met een oostenwind. Op de heenweg wind tegen en terug mee. In de parcoursbeschrijving staat dat je heen tegen de duinen moet blijven rijden. Betekent dat dat de heenweg ook veel zacht zand is?
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

Lefty29 schreef:Het wordt prachtig weer zaterdag met een oostenwind. Op de heenweg wind tegen en terug mee. In de parcoursbeschrijving staat dat je heen tegen de duinen moet blijven rijden. Betekent dat dat de heenweg ook veel zacht zand is?
Tegen de duinen aan blijven gaat om het eerste (en laatste :wink: ) deel. Anders beland je op het "Rif".
In onderstaande link wordt dit duidelijk uitgelegd.
Succes zaterdag!
https://www.vvvameland.nl/spaman/assets ... /Route.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze week een aantal keer getwijfeld heb om naar Ameland af te reizen. De lange reis voor 1 1/2 uur fietsen, en met een beetje pech de boot van 16:30 missen terwijl de volgende pas 19:30 ging... Maar vooral om een goed klassement te houden ben ik toch gegaan en geen moment spijt gehad. Ik vond het een hele gave race, prettige sfeer en erg leuk om een dagje Ameland te doen. Het prachtige weer speelde natuurlijk ook mee, en dat we met een uitgepierd groepje van drie op tijd terug naar de boot konden rijden scheelt ook.

De start vond ik heel erg mooi met een breed pad door de duinen met een paar klimmetjes voordat we bij het echte duin kwamen. Het was een soort stukje mountainbiken. De opgang was best lastig maar er kwamen veel deelnemers (basisleden) goed doorheen zodat er een grote groep met oostenwind tegen startte. De groep viel niet uit elkaar ondanks een paar pogingen die gedaan werden. Het keerpunt kwam voor mij verrassend op ca 18km en het lukte me om vooruit te sprinten en er goed door te komen. Achter het duin een prachtig pad dat door de duinen slingerde met wat plassen en modder. Met de gladde strandbanden was het wat glibberig en een enkeling ging onderuit. Goed en fietsend het strand opgekomen en volle bak gereden om bij een groepje aan te haken. Met zijn zessen reden we hard achter de kopgroep aan maar het lukt niet dichterbij te komen. Achteraf bleek dat ik niet de enige was die aan zijn limiet zat. Onderweg nog wat deelnemers opgeraapt en goed samenwerkend naar de finish. Ondanks de matige wind toch snelheden tussen de 40-50 (ben benieuwd wat de licentierijders reden) over een mooi glad strand. Terug weer een mooi stuk door de duinen met een paar klimmetjes en over asfalt naar de finish. Voor het eerst top tien geëindigd bij de basisleden en erg tevreden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vond het jammer dat bij de proloog geen onderscheid werd gemaakt tussen fun en licentie. Verder super genoten van het prachtige weer en goed georganiseerd evenement.
Plaats reactie