18 & 19 Juli 2015 NK Mountainbike Zoetermeer

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Programma Nederlands Kampioenschap Mountainbike Zoetermeer 2015

Programma 18 juli

09.30 Amateurs/Sportklasse 75 min
10.45 Masters 40+ 75 min
12.30 Funklasse jeugd 13-14 jr 40 min
13.15 Funklasse jeugd 11-12 jr 30 min
13.45 Funklasse jeugd 8-10 jr 20 min
14.15 Nieuwelingen 60 min
15.30 Masters 30+ 90 min

Programma 19 juli

10:00 Junioren 75 min
11.30 Vrouwen 90 min
11:32 Junior vrouwen/Nieuweling meisjes 60 min
13.15 Elite/Beloften 105 min
15.15 Funklasse Mannen 60 min
15.17 Funklasse Vrouwen 60 min

Meer info:
http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl/ ... rmeer-mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/swhgh/timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

de starttijd van de masters 40+ lijkt me raar als de wedstrijd 75 min plus een ronde duurt,..tenzij men net als in assen de boel na 60 min finished,..wat niet de bedoeling kan zijn lijkt me. Normaal zit er 15 min tussen,..in dit geval amateurs en masters 40+

Ik heb nooit op zoetermeer gereden maar op de filmpjes zie ik wel een aantal behoorlijk steile klims,..twijfel tussen 2x10 en 1x10 met 36/36. iemand ervaring met een goede vertanding voor dit rondje? En jaar ik weet dat dit voor iedereen anders is :)
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:de starttijd van de masters 40+ lijkt me raar als de wedstrijd 75 min plus een ronde duurt
Volgens de KNWU site is het 60 minuten voor de amateurs.
Overigens is de duur 'x-minuten' en niet 'x-minuten + 1 ronde' (voor de winnaar). En ja, soms wordt dat 'wat' ingekort (in allerlei varianten. Assen was in extremis: 75 minuten is dan voor de traagste rijder, dus 'maximale wedstrijdduur').
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

to0n schreef:
schepp schreef:de starttijd van de masters 40+ lijkt me raar als de wedstrijd 75 min plus een ronde duurt
Volgens de KNWU site is het 60 minuten voor de amateurs.
Overigens is de duur 'x-minuten' en niet 'x-minuten + 1 ronde' (voor de winnaar). En ja, soms wordt dat 'wat' ingekort (in allerlei varianten. Assen was in extremis: 75 minuten is dan voor de traagste rijder, dus 'maximale wedstrijdduur').
60 min lijkt mij niet voor amateurs, tenminste normaal rijden die ook 75min. Behalve assen heb ik elke xc wedstrijd rond de 80 min gereden. Klopt dat het niet 75min plus een ronde is,..maar over het algemeen wordt er wel minimaal 75 min gereden door de kop van het veld. We gaan het meemaken :winkie: Masters 30+ staat nu op 90min wedstrijd,.ook raar want normaal rijden alleen de elite 90 min.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:60 min lijkt mij niet voor amateurs, tenminste normaal rijden die ook 75min.
Nee. Meestal rijden amateurs 60 minuten en zo staat het ook op de KNWU-site.
schepp schreef:Masters 30+ staat nu op 90min wedstrijd,.ook raar want normaal rijden alleen de elite 90 min.
Dat verbaast mij ook. Het lijkt erop dat de KNWU voor het NK de wat langere wedstrijdduur hanteert. Elite rijdt 105 minuten. Het is al weer even geleden dat ik dat voor het laatst heb gezien.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

schepp schreef:de starttijd van de masters 40+ lijkt me raar als de wedstrijd 75 min plus een ronde duurt,..tenzij men net als in assen de boel na 60 min finished,..wat niet de bedoeling kan zijn lijkt me. Normaal zit er 15 min tussen,..in dit geval amateurs en masters 40+

Ik heb nooit op zoetermeer gereden maar op de filmpjes zie ik wel een aantal behoorlijk steile klims,..twijfel tussen 2x10 en 1x10 met 36/36. iemand ervaring met een goede vertanding voor dit rondje? En jaar ik weet dat dit voor iedereen anders is :)
Met mijn 26" hardtail rijd ik het normale rondje met een 32 chainring (34-11 achter).
Het kan alleen met de snelle afwisseling van klimmen en dalen soms wel lekker zijn om voor te schakelen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

MacReal schreef:
schepp schreef:de starttijd van de masters 40+ lijkt me raar als de wedstrijd 75 min plus een ronde duurt,..tenzij men net als in assen de boel na 60 min finished,..wat niet de bedoeling kan zijn lijkt me. Normaal zit er 15 min tussen,..in dit geval amateurs en masters 40+

Ik heb nooit op zoetermeer gereden maar op de filmpjes zie ik wel een aantal behoorlijk steile klims,..twijfel tussen 2x10 en 1x10 met 36/36. iemand ervaring met een goede vertanding voor dit rondje? En jaar ik weet dat dit voor iedereen anders is :)
Met mijn 26" hardtail rijd ik het normale rondje met een 32 chainring (34-11 achter).
Het kan alleen met de snelle afwisseling van klimmen en dalen soms wel lekker zijn om voor te schakelen.
:winkie: Ik weet natuurlijk niet wat je niveau is maar is een 32/11 niet heel erg klein voor de snelle stukken? Ik denk dat ik beide fietsen maar in de auto ga gooien, want ik krijg het gevoel dat 36/36 op het randje gaat zijn om optimaal over het rondje te sturen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

schepp schreef:
:winkie: Ik weet natuurlijk niet wat je niveau is maar is een 32/11 niet heel erg klein voor de snelle stukken? Ik denk dat ik beide fietsen maar in de auto ga gooien, want ik krijg het gevoel dat 36/36 op het randje gaat zijn om optimaal over het rondje te sturen.
Mijn niveau? Simpele amateur die geen wedstrijden rijdt ;)
Met 32/11 kan ik met een redelijk rustige cadans makkelijk 30km/u rijden. In de afdalingen hoef je toch niet veel bij te trappen en zoveel vlak zit er niet bij in Zoetermeer.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Vandaag was het druk met spookrijders. Dit omdat de route voor het NK op sommige punten omgekeerd loopt. Zit je net in een klim, komt er iemand op full speed op je single track naar beneden zetten.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

MacReal schreef:
schepp schreef:
:winkie: Ik weet natuurlijk niet wat je niveau is maar is een 32/11 niet heel erg klein voor de snelle stukken? Ik denk dat ik beide fietsen maar in de auto ga gooien, want ik krijg het gevoel dat 36/36 op het randje gaat zijn om optimaal over het rondje te sturen.
Mijn niveau? Simpele amateur die geen wedstrijden rijdt ;)
Met 32/11 kan ik met een redelijk rustige cadans makkelijk 30km/u rijden. In de afdalingen hoef je toch niet veel bij te trappen en zoveel vlak zit er niet bij in Zoetermeer.
Met een top van rond de 30 km/u gaan we geen potten breken denk ik :) en met niet bijtrappen in afdalingen en snelle stukken ook niet ben ik bang :winkie:,....of ik moet me enorm vergissen in het rondje dat ik zie op de youtube beelden. We gaan het meemaken zaterdag :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met een rustige cadans zei ik ook ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Parcours verkenning op zaterdag mogelijk?
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Biking Rebel schreef:Parcours verkenning op zaterdag mogelijk?
Eigenlijk alleen met goed fatsoen vóór 09:30 en ná 17:00 uur...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Schijnt ook geen overbodige luxe te zijn. Rondje is wat ik hoor vrij pittig en redelijk technisch
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat vernam ik ook.

Hoop dat iemand vandaag een filmpje heeft geschoten en op youtube heeft geplaatst.

Ik zie namelijk dat er geen verkenning mogelijk is tussen de bedrijven door op zondag.

Dat wordt dan maar de juiste wielen volgen en hopen dat het goed gaat :P
Plaats reactie