15-3-2015 Spectaculaire strandrace in Castricum

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
lolfietser
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 17:05

Rios schreef:
lolfietser schreef:Bijna een crash gehad door gasten die nu al tegen het verkeer het stukje Schoorl willen oefenen....
Kan dit niet wachten tot de wedstrijddag? Of wees in ieder geval zo verstandig om dit niet in het weekend te doen!
Rond 12:00 uur?
Nee, in de ochtend
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Nou, de lus van Schoorl is eruit gehaald! Is maar beterder ook denk ik.
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Ik kom meestal een dag voordien al omdat ik een redelijk stuk moet rijden (vanuit Zeeuws-Vlaanderen).

Is er bij de start in Castricum een parkeerplaats waar je met de camper kunt overnachten ?
- er kan er maar één de laatste zijn -
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Ik denkt dat wij bekome een lekkere Wind uit Noord-oost .
De heenweg tegenwind een terug een fine wind van de achten
met een lekkere temperatuurje met 7 grad met veel zon

zo veel hoe in E-P-E in januari
ik kann niet wachten op de strand te knallen
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ik kom meestal een dag voordien al omdat ik een redelijk stuk moet rijden (vanuit Zeeuws-Vlaanderen).

Is er bij de start in Castricum een parkeerplaats waar je met de camper kunt overnachten ?
Ja, direct naast de strandopgang in de duinen is een hele grote parkeerplaats waar je kan parkeren. Is misschien wel een beetje afgelegen...kost 5 euro per dag.
Of als je richting strand rijdt met je camper zit circa 800 meter vóór het strand aan de linkerkant van de weg een restaurant met de naam "Johannashof" hier is ook een grote openbare parkeerplaats waar je gratis kan parkeren.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zoals de naam van dit topic aangeeft was het met recht een spectaculaire strandrace vandaag. Ondanks het schrappen van het parcours in Schoorl. Rennend door het mulle zand starten en op de fiets springen en op het harde deel gelijk volle bak was geen prettig begin maar wel spectaculair. Het strand was vrij slecht met veel zachte stukken wat het erg zwaar maakte. En het toppunt was het achtje dat we moesten rijden (of eigenlijk lopen) bij Camperduin. Wat een zwaar stuk! Over een soort wad rondom een baggerplas met veel mulle stukken waar niet te fietsen viel. Daarna nog 20km terug naar Castricum met de wind schuin mee om aan het eind weer rennend over de finish te komen. Helemaal stuk. En volgens mij zat iedereen die ik zag finishen stuk. Maar wel erg lekker gereden en tevreden met mijn tijd (1"34).
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Het was succesvol eventment.De wind kwam goed uit ONO .
Een beetje te koud voor het publiek.gelukkig is de mtb parcours werd uit.
voor dat mochten we voor een verandering in Camperduin lopen door dik zand.
de zon kwam uit voor 10 min.Ik was ronduit verblind.
Het strand was erg goed om te rijden

Nu kunnen we uitkijken naar ZKZ
de voorspelling staan op WSW.
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Hier een video impressie van de strandrace.

https://youtu.be/acp0bPbYrfk" onclick="window.open(this.href);return false;
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Fainaru07 schreef:Hier een video impressie van de strandrace.

https://youtu.be/acp0bPbYrfk" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke compilatie Dave, ik kwam jou naam al tegen in de Strava lijst waar ik samen mee had gereden.
Ik had startnummer 236
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Heb je raad opgevolgd en prima gestaan. Savonds een korte kroegentocht gehouden langs de 4 paviljoens en smorgens eerst een lekker ontbijtje genomen.

Wat de wedstrijd betreft was het een mooi parcours, alleen jammer van het lange stuk lopen. Ik ben van mening dat lopen bij een strandrace er toch wel bij hoort maar niet 1 kilometer aan een stuk. Dit zou beperkt moeten zijn tot bij de duinovergangen.
mtfuji schreef:
Ik kom meestal een dag voordien al omdat ik een redelijk stuk moet rijden (vanuit Zeeuws-Vlaanderen).

Is er bij de start in Castricum een parkeerplaats waar je met de camper kunt overnachten ?
Ja, direct naast de strandopgang in de duinen is een hele grote parkeerplaats waar je kan parkeren. Is misschien wel een beetje afgelegen...kost 5 euro per dag.
Of als je richting strand rijdt met je camper zit circa 800 meter vóór het strand aan de linkerkant van de weg een restaurant met de naam "Johannashof" hier is ook een grote openbare parkeerplaats waar je gratis kan parkeren.
- er kan er maar één de laatste zijn -
Plaats reactie