Veluwse wintercompetitie 2014/15

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Normaliter 100 km rit t liefst maar die 70 in montferland vorig jaar is erg goed bevallen. Vanmorgen ingeschreven voor Alphen die is 39 eens kijken hoe dat bevalt. Zag later dat wilgenwaerdmarathon diezelfde dag is, wel jammer is nl leuke toertocht van 100 km.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:Was zeer goed voor elkaar vandaag mannen en vrouwen van de organisatie. Ik vond het een mooi rondje, afwisselend en een goede flow erin. Dit was het beste rondje tot nu toe op 't hoogt. Was ook erg pittig weer,..maar das xc he :)
Kreeg ook bijna "jeuk" toen ik jullie zag gaan. Overigens alle credits voor het parcours voor met name Koen Valkenhoef. Ik zag op vrijdag bij het uitzetten van het parcours paden waarvan ik het bestaan niet kende :winkie:
NelizRijn schreef:Mooi rondje, mooi weer en aanmoedigingen van Fred en andere clubgenoten maakte er een mooi dagje van.
Graag gedaan, vond het erg leuk om er bij te zijn.

Voor mij ook een geslaagde dag en erg leuk dat ik nu vanaf de andere kant van de lintjes er bij kon zijn. Maar zaterdagavond het gevoel alsof ik de Sauerland Marathon gereden had.
Heb iets van mijn ervaringen op mijn eigen site gezet http://www.mtb-sport.nl/langs-de-lijn/. Staan ook zo'n kleine 200 foto's bij.
Als je ze wilt gebruiken voor je foto album, je eigen website of voor boven je bed download je die maar lekker. Kost niets, mij sponsoren voor GirodiKika mag wel.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Leuke wedstrijd, pittig rondje dat er bijzonder goed bijlag (Hulde voor de parcours bouwers die waar nodig omleidingen hadden ingereden en voldoende water hadden afgevoerd,) hier en daar goed zuigende ondergrond maar eigenlijk geen modder. Niet super technisch ofzo, maar op racepace toch nog behoorlijk uitdagend (geultjes en wat los zand) genoeg plekken om in te halen, afwisseling van trails, gras, zand en verhard.
De trap was er danwel uit, maar ik vond het alternatief leuker en lastiger. (vooral de klim waarbij het niet uitmaakte of je je ogen open of dicht deed.. tenminste bij de laatste wedstrijd, want de zon stond precies goed om je al het contrast te ontnemen). Zelf helaas door lekke band wat tijd verloren en mn concurrenten voor het klassement moeten laten gaan, maar goed dat gaan we in lunteren hopelijk rechtzetten.

Hopelijk komt MBC midden weer met een clubwedstrijdje, want dit smaakt naar meer.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

rundfunk rudi schreef: vooral de klim waarbij het niet uitmaakte of je je ogen open of dicht deed.. tenminste bij de laatste wedstrijd, want de zon stond precies goed om je al het contrast te ontnemen
:lol: inderdaad, je zag helemaal niets daar. Maar blind kon je er goed opkomen, alleen even dat stronkje halverwege ontwijken.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Vanmorgen gereden in cat 4. Solide top 10, tevreden voor de eerste wedstrijd.

Organisatie was top, veel vrijwilligers die je allemaal met een glimlach te woord stonden. Erg vriendelijke mensen. Kreeg zelfs een high 5 toen ik over de streep kwam, geen id wie dat was :-q.
Parcours was de eerste ronde nog te doen, hierna werd het een drekbende. Op de technische passage's na leek het wel een veldrij wedstrijd. Ik heb een hekel aan modder, afgezien als een beest. Ik geloof wel dat de mensen alles er aan hebben gedaan om een zo strak mogelijk rondje af te leveren echter liet de weersomstandigheid dit gewoon niet toe. Na de laatste ronde was het een uitgereden drekbende. Gemiddelde snelheid lag rond de 16 / 18 km/h. Voor mij persoonlijk te langzaam, krijg dan geen snelheids beleving en daarmee de indruk dat ik hard ga.

Al met al een leuke wedstrijd gefietst met een top organisatie die er alles aan heeft gedaan om de wedstrijd goed te organiseren!

Enige minpunt was eigenlijk dat er geen afspuit mogelijkheden waren, dit had een hoop gepoetst gescheeld thuis. Al is dit altijd beter dan bij de ikea lopen op zaterdagmiddag. Ik ga aan de poets!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Glenn-biker schreef:Vanmorgen gereden in cat 4. Solide top 10, tevreden voor de eerste wedstrijd.

Organisatie was top, veel vrijwilligers die je allemaal met een glimlach te woord stonden. Erg vriendelijke mensen. Kreeg zelfs een high 5 toen ik over de streep kwam, geen id wie dat was :-q.
Parcours was de eerste ronde nog te doen, hierna werd het een drekbende. Op de technische passage's na leek het wel een veldrij wedstrijd. Ik heb een hekel aan modder, afgezien als een beest. Ik geloof wel dat de mensen alles er aan hebben gedaan om een zo strak mogelijk rondje af te leveren echter liet de weersomstandigheid dit gewoon niet toe. Na de laatste ronde was het een uitgereden drekbende. Gemiddelde snelheid lag rond de 16 / 18 km/h. Voor mij persoonlijk te langzaam, krijg dan geen snelheids beleving en daarmee de indruk dat ik hard ga.

Al met al een leuke wedstrijd gefietst met een top organisatie die er alles aan heeft gedaan om de wedstrijd goed te organiseren!

Enige minpunt was eigenlijk dat er geen afspuit mogelijkheden waren, dit had een hoop gepoetst gescheeld thuis. Al is dit altijd beter dan bij de ikea lopen op zaterdagmiddag. Ik ga aan de poets!

Bij ons was de drek nog veel erger :) Wij starte als laatste wedstrijd. gemiddelde van de kop lag rond de 17km/pu sommige stukken waren tegen het einde amper meer te fietsen. Deze hoeveelheid modder hoeft van mij niet zo. Was erg jammer. Het weer was overigens wel uitstekend. Organisatie ook prima in orde. Idd met dit soort omstandigheden zou een plek om af te spuiten wel prettig zijn, alsmede een kleedkamer om om te kleden.

Hopelijk in Lunteren betere omstandigheden. Tip voor de organisatie om de laatste wedstrijd te houden op een plek waar een kantine is (apeldoorn, zutphen) De prijsuitreiking zoals vorig jaar in Lunteren is verre van prettig. In een warme kantine is het denk ik voor iedereen incl de organisatie leuker.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Is er al een uitslag bekend trouwens?!?!?!?
Toob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: za 26 november 2005, 17:03
Mijn mountainbike: Orbeo Loki, Sandman Atacama, Giant Trance
Contacteer:

Sponsor de duchenne heroes: http://www.duchenneheroes.nl
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Cat. 5+6 was echt een modderbad, alle sneeuw was inmiddels gesmolten en het rondje helemaal stuk gereden. Dacht na een slechte start en een half rondje even aan stoppen maar dat doe je natuurlijk niet echt.. uiteindelijk best nog lekker gereden en 15e geworden. Organisatie was top. Zin in Lunteren!
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Leuk om mee te lezen hier,
Ik ga in Lunteren mn eerste wedstrijd rijden in de eerste instantie om te kijken hoe het is en eventueel in verder te gaan.
Hebben jullie misschien tips o.i.d.?

Mvg marco
Eigenwijs is ook wijs!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Marcog3 schreef:Leuk om mee te lezen hier,
Ik ga in Lunteren mn eerste wedstrijd rijden in de eerste instantie om te kijken hoe het is en eventueel in verder te gaan.
Hebben jullie misschien tips o.i.d.?

Mvg marco
Leuk! Gewoon meedoen. Dit is een erg laagdrempelige competitie die zeer geschikt is om je eerste wedstrijdje te rijden. Afhankelijk van je niveau zou ik bescheiden achteraan starten en kijken hoe het gaat. Mocht je gelapt worden (niet onmogelijk bij die korte rondjes) dan merk je dat vanzelf en zal dat vrijwel zeker soepel en vriendelijk gaan. Als je wat zekerder bent zorg dan juist dat je goed start, de korte smalle parcourtjes maken het namelijk lastig om naar voren te rijden.
Verdere tips: verken het parcours vooraf, zorg dat je warm bent en maak vooral plezier!
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

XC-Mike schreef:
Marcog3 schreef:Leuk om mee te lezen hier,
Ik ga in Lunteren mn eerste wedstrijd rijden in de eerste instantie om te kijken hoe het is en eventueel in verder te gaan.
Hebben jullie misschien tips o.i.d.?

Mvg marco
Leuk! Gewoon meedoen. Dit is een erg laagdrempelige competitie die zeer geschikt is om je eerste wedstrijdje te rijden. Afhankelijk van je niveau zou ik bescheiden achteraan starten en kijken hoe het gaat. Mocht je gelapt worden (niet onmogelijk bij die korte rondjes) dan merk je dat vanzelf en zal dat vrijwel zeker soepel en vriendelijk gaan. Als je wat zekerder bent zorg dan juist dat je goed start, de korte smalle parcourtjes maken het namelijk lastig om naar voren te rijden.
Verdere tips: verken het parcours vooraf, zorg dat je warm bent en maak vooral plezier!

Oké top,
Ik fiets nog niet heel lang maar wel vrij actief dus ga het gewoon proberen,
is het parkoer van te voren al bekend?
Want k kom zelf nl uit lunteren :wink:
Eigenwijs is ook wijs!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Marcog3 schreef:Leuk om mee te lezen hier,
Ik ga in Lunteren mn eerste wedstrijd rijden in de eerste instantie om te kijken hoe het is en eventueel in verder te gaan.
Hebben jullie misschien tips o.i.d.?

Mvg marco
:winkie: Dan kies je wel gelijk 1 van de zwaarste rondjes die er in nederland te vinden is. Stijle klimmetjes en dito afdalingen. Als je dit rondje goed doorkomt dan kan je alle rondjes in Nederland aan. Het is een zeer uitdagend rondje als eerst wedstrijd.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Beter dan drek harken die klimmen.
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Nouja haha ik fiets daar zoiezo heel veel,
Idd zwaar pas gevoeld met de 75 km van de goudsberghel,
Maar we gaan t gewoon proberen :wink:
Zie jullie daar :-q
Eigenwijs is ook wijs!
Plaats reactie