Veluwse wintercompetitie 2014/15

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
stofducie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 oktober 2009, 14:58

De KNWU heeft aangegeven iedereen te zullen benaderen in de periode na de wedstrijd.
De procedure welke wij gaan volgen is de volgende: wij vragen iedereen die zich meldt bij de inschrijftafel en die een daglicentie heeft genomen bij de vorige wedstrijden of men van plan is, om het ingeval de KNWU hen mailt, deze om te zetten in een basis lidmaatschap. Zo nee dan weer een daglicentie zo ja gaan wij af op de eerlijkheid van de mens en laten wij het hierbij en kan men starten en regelt de KNWU de rest .
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nieuwe basislicentie komt pas eind december of later. In mijn knwu kan je wel alles terugvinden
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Is er meer informatie te vinden of bekend van de wedstrijd op 17 januari bij MBC. Ik wil graag foto's maken op die dag. Dus graag meer info. :-q
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Wedstrijd zal tussen 10 en 14u worden verreden. Ik verwacht rond Soesterhoogt, maar kan nog nergens een officiële locatie vinden
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Misschien een domme vraag im zou graag een 17 januarie en 14 febr. Meedoen.
Maar kan weinig info vinden hierover op de fb. Pagina.
Kun je gewoon op de plek aanmeldden om mee te doen of moet je dit van tevoren aangeven?
Eigenwijs is ook wijs!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Marcog3 schreef:Misschien een domme vraag im zou graag een 17 januarie en 14 febr. Meedoen.
Maar kan weinig info vinden hierover op de fb. Pagina.
Kun je gewoon op de plek aanmeldden om mee te doen of moet je dit van tevoren aangeven?
je kan gewoon ter plekke inschrijven.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

maaf schreef:Wedstrijd zal tussen 10 en 14u worden verreden. Ik verwacht rond Soesterhoogt, maar kan nog nergens een officiële locatie vinden
Yep, rond soesterhoogt wordt een rondje uitgezet
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vandaag weer een lekker wedstrijdje gereden,...en weer heerlijk die gescheiden start. Vandaag wel wat minder druk dan afgelopen wedstrijden , maar dat zal m wel zitten in de datum en het feit dat het vakantie is. Weer viel mee,..slechts even geregend.

Wel slopend rondje,, met erg laag gemiddelde.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Iemand enig idee wat we morgen kunnen verwachten in Soest? Leuk parcours? Technisch? Modder?

Ik twijfel nog, het is voor mij ruim een uur rijden maar vind de competitie tot nu toe wel erg leuk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

XC-Mike schreef:Iemand enig idee wat we morgen kunnen verwachten in Soest? Leuk parcours? Technisch? Modder?

Ik twijfel nog, het is voor mij ruim een uur rijden maar vind de competitie tot nu toe wel erg leuk.

Parcours is redelijk technisch door de smalle single tracks en er zitten een paar technische passages in, afhankelijk hoe de route gestoken wordt. Op 1 klein stukje na is het parcours vrij van plassen en is het slechts een klein beetje modderig. Morgen zal het nog beter zijn, zeker als er al een wedstrijd over het parcours is geweest. Het is overigens een zwaar rondje.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Rondje is niet al te technisch het lastigste toch eruit gelaten, anders teveel bottlenecks. Geen trap geen supersteil drop of klim of zo. Wel 1 lastig punt om een heuveltje op te komen kan je eventueel balans houden of zetje met hand aan soort van kade aan beide zijden. We moesten afgelopen zaterdag hier en daar inrijden om nieuw pad te creëeren. Goed droog rondje ook na regen m.u.v stuk paralel langs de weg zoals Schepp ook zei en ook zwaar. Morgen maar voor spek en bonen meedoen de conditie is nog ruk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Was zeer goed voor elkaar vandaag mannen en vrouwen van de organisatie. Ik vond het een mooi rondje, afwisselend en een goede flow erin. Dit was het beste rondje tot nu toe op 't hoogt. Was ook erg pittig weer,..maar das xc he :)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Voor het eerst gister een wedstrijdje gereden minder dan 3 uur, wel voor herhaling vatbaar. Het leuke is dat je continu doelen ziet om naar toe te rijden, met de marathons zie je soms tijden niemand.
Maar wat word er hard gestart door die mannen als Schepp en Co. zeg, dat trek ik niet. Maar blijven doorkletsen tot de 1e singletrack / bottleneck is noodzakelijk anders kom je nooit meer voorin dus. De eerste rijders (sforz) kwamen al op plateau geklommen toen ik nog naar beneden moest. Verplicht het plateau klimmetje moeten lopen door voorgangers en dat kost tijd. In de lange afdaling daarna ketting eraf kostte ook weer paar plaatsen. In de klim maakte ik elke ronde weer plaatsen goed, uiteindelijk 10e in mijn klasse. Was vergeten mijn Garmin aan te zetten dus had totaal geen idee van de tijd,dacht ik iets over de helft ging de bel al. Niet moe wel hoesten na de rit, is totaal andere discipline een uur met de tong op de knieën ik leek wel Thomas Voeckler. Mooi rondje, mooi weer en aanmoedigingen van Fred en andere clubgenoten maakte er een mooi dagje van.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:Voor het eerst gister een wedstrijdje gereden minder dan 3 uur, wel voor herhaling vatbaar. Het leuke is dat je continu doelen ziet om naar toe te rijden, met de marathons zie je soms tijden niemand.
Maar wat word er hard gestart door die mannen als Schepp en Co. zeg, dat trek ik niet. Maar blijven doorkletsen tot de 1e singletrack / bottleneck is noodzakelijk anders kom je nooit meer voorin dus. De eerste rijders (sforz) kwamen al op plateau geklommen toen ik nog naar beneden moest. Verplicht het plateau klimmetje moeten lopen door voorgangers en dat kost tijd. In de lange afdaling daarna ketting eraf kostte ook weer paar plaatsen. In de klim maakte ik elke ronde weer plaatsen goed, uiteindelijk 10e in mijn klasse. Was vergeten mijn Garmin aan te zetten dus had totaal geen idee van de tijd,dacht ik iets over de helft ging de bel al. Niet moe wel hoesten na de rit, is totaal andere discipline een uur met de tong op de knieën ik leek wel Thomas Voeckler. Mooi rondje, mooi weer en aanmoedigingen van Fred en andere clubgenoten maakte er een mooi dagje van.
Ik rij ze ook graag als training voor de korte marathons,..wordt je lekker hard van en goed voor het verhogen van je omslagpunt :) en dat hoesten is heel herkenbaar, inspanningshoestje :-q
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Was leuk! Mooie rondje en prachtig weer! Na jaren marathon en ook minder training. ben ik die xc-hardheid ook helemaal kwijt maar deze competitie is ideaal om daar weer wat van terug te krijgen. Sowieso leuk om in deze tijd van het jaar wat anders te doen dan Tacx, hardlopen en met wat geluk eens een echte training.
Ik was 23e bij cat.5 en merk vooral dat ik met de start harder moet zijn en ook bij het smalle draai en keerwerk moet voorkomen dat mijn tempo inzakt en ik door focusverlies foutjes maak. Je moet echt de volle 60 min scherp zijn.
Heb alweer zin in de volgende!
Plaats reactie